Miten tää menee? (kirjaston sakkomaksuista, jotka tulleet alaikäisenä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen kirjat kaikki palauttanu, mutta sinne jäi joku maksu maksamatta 10 vuotta sitten. Onkohan se kasvanut korkoa kuinka paljon jos sen käy maksamassa pois? Mitään karhukirjeitä en ole ikinä saanut sieltä, mutta en uskalla mennä lainaamaan kirjoja, jos siellä onkin joku kauhee summa maksettavana.. Tai lainaakohan kirjasto mulle enää ikinä yhtään kirjaa? :ashamed:

Itse menin kanssa jonkun 10 vuoden jälkeen reippaasti kyselemään, että mitäs sitä ollaan velkaa (pari kirjaakin tai levyä taisi olla kateissakin) mut ei ne löytäneet mitään tietoa niistä ja sain aloittaa puhtaalta pöydältä makselematta mitään.
Itse harmittelin kanssa monta vuotta ennenkuin ilkesin mennä kyselemään, tai itse asiassa soitinkin ja kysyin siitä että mikä minun tilanne siellä on niin ei tarvinnut edes naamatusten hävetä!

Jos asiakas ei palauta lainojaan eräpäivään mennessä, hänen täytyy maksaa myöhästymismaksu. Yhden kirjan tai muun
Eipä sitä paljoa tule jos tulee:)
aineiston myöhästymismaksu on tavallisesti 0,15 euroa/päivä. Myöhästymismaksu peritään heti eräpäivän jälkeen jokaiselta päivältä. Esimerkiksi seitsemän päivää myöhästyneen kirjan myöhästymismaksu on 1,05 euroa.

Pikalainojen myöhästymismaksu on 0,40 euroa/päivä. Yölainojen myöhästymismaksu on 1 euro/tunti.

Myöhästymismaksua voi kertyä yhdestä aineistosta enintään 6 euroa.

Jos et ole kymmeneen vuoteen edes käynyt kirjastossa, niin on erittäin todennäköistä, ettei tietojasi enää edes löydy tietokannasta. Pääkaupunkiseudulla tuo aika taitaa olla 3 vuotta.

Yhteistyössä