Miten syöminen voi hallita jonkun elämää niin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt

Vieras
Moni täällä sanoi, ettei voisi lopettaa herkkujen popsimista, vaikka pelastaisi sillä toisen ihmisen hengen tai jos muuten joutuisi itse tappamaan ihmisen!!! .o .o Kenen elämä voi olla näin paljon kiinni makeisista, sipsistä ym.?? Eikö teillä ole elämässä muuta kuin syöminen? Kyllä minä ainakin eläisin elämäni ennemmin kärsien jatkuvasta makeanhimosta kuin eläisin jonkun ihmisen henki tunnollani :/ No joo, taisin ottaa vähän turhan tosissaan tuon hypoteettisen kysymyksen...

On paljon ihmisiä, jotka "eivät pysty" lopettamaan herkkujen syöntiä...kuka tahansa kyllä pystyy, jos on HALUA ja TAHDONLUJUUTTA! Jollain tuntuu olevan huonot geenit, jotka altistavat häntä riippuvuuksille...ihminen on heikko, jos hänellä ei ole tahdonlujuutta taistella tuota geeniä vastaan. Olen onnellinen, että olen itse oman elämäni herra eikä esim. karkki tai tupakka! :)

Mä en ole edes viitsinyt vastata siihen ketjuun, koska mun mielestä on hyvin epärealistista että joku pelastuis esim. mun syömisten/syömättä jättämisten takia.

Joillakin syöminen on korvike ystäville, jotka puhuvat paskaa ja jättävät yksin. Te vain tuomitsette heitä. Kaikilla ei ole sitä kunnollista itsetuntoa, joka syntyy kun sa luottaa johonkin. Ja minkä he mahtavat jos ihmiset eivät osaa olla kaikkien kavereita. JA HYVÄKSYÄ ERILAISUUTTA. Repikää tästä, tuomitsijat.

Mutta mikä se on se "herkku"?
Syöminenhän on kuitenkin pakollista, ja jollekin se itse syöminen voi olla se nautinnonlähde, ei niinkään se mitä syö.

Tosin mie en ole lukenut ketjua, mihin tässä viitattiin... mutta silti tuli ajatus, että syömistähän ei voi lopettaa kokonaan, ja jos sen hyvänolontunteen, jonka joku saa karkista ja toinen tupakasta, saakin ihan vaan siitä syömisenilosta... että syö sit vaikka savusilakkaa tai metsämansikkaa.

Yhteistyössä