Miten synnytys lähti käyntiin?

näin
mulla oli viikkoja n.40 eli lasketun ajan lähellä. parina yönä oli aivan järkyttävä närästys, pahempi kun raskausaikan missään vaiheessa. muuten en maitoa juo, mutta yöllä oli sitten pakko käydä hörppäämässä etten kuole siihen närästykseen=) ja sit mulla oli synnytystä edeltävänä päivänä semmonen tunne, että nyt pitää äkkiä ostaa pari tuttia ja pulloo varulta jos niitä tarvii sit kun vauva on syntyny. ja sit päätin, että huomennapa kierrän vielä kaikki kaupat kun en sitten vähään aikaan mihinkään pääse=), no sinä iltana viikolla 40+2 tulin suihkusta ja tuli sellanen supistus joka pisti kyllä itkemään ja vei jalat alta. ja 2min välein tuli heti supistukset ja sillon lähdettiin=)( niin ja seksiä harrastettu juuri ennen suihkuun menoa ;) )

Poika syntyi 2002.
Mies nukkui ja olin itekkin juuri menossa petiin keskiyön pintaan. Parin viikon ajan oli ollut joinain päivinä kovempia ja kipeempiä suppareita(mulla kun kipeitä tuli jo rv 20 lähtien).
Sinä yönä panin sit pääni tyynyyn ja samantien alkoi supistaan kipeesti ja siis hiukan kipeemmin kuin ne mun muut kipeet supparit. Nousin ylös hymyn kare naamalla et nytkö viimein :)
Herätin pian mieheni sillä ne supparit alko heti tasaseen ja säännölliseen tahtiin. Sattui kokoajan enempi ja enempi ja samalla mahaa, reisiä ja selkää puristi ja kiristi supparin aikana ja poltti.
Maha meni myös samantien kuralle ja istuin vähä väliä pytyllä, ja ripuli sai supparit yltyyn. Sattu ihan sikana kun pytyllä istu ja niitä tuli :eek:
Kotona sinniteltiin muutama tunti ja sit mentiin.
Poika syntyi ekoista säännöllisistä suppareita laskien melkein 19h päästä.
Poju syntyi rv 40+5.

Nyt odotan toista ja on tooosi jännää miten kaikki taas sit alkaa ja etenee :)

Alaselkää rupesi jomottamaan illalla rv 39+4, vähän kuin olisi kuukautiset alkamassa.

Seuraavana aamuna 39+5 heräsin klo 5, kun rupesi supistelemaan. Koko päivän supisteli epäsäännöllisesti, kesto noin 30 s, supistusten väli 5-20 minuuttia. Kyseisenä aamuna irtosi myös limatulppa. Supistukset olivat samaa luokkaa kuin "keskiverto" kuukautiskivut.

Sitten 39+6 yöllä klo 2.00 supistukset tulivat kivuliaammiksi ja väli lyheni noin 3-4 minuuttiin. Lähdettiin sairaalaan ja tyttö syntyi samana päivänä vähän ennen puoltapäivää :)

mulla oli ollut supistuksia ilta/yöaikaan jo 38 viikosta asti
(tyttö synty 41+1) joten supistuksista en oiken osannut ennustella koska lähetään mutta sen havaitsin että silloin päivällä ku yöllä lähin sairaalaan niin ei ollut oikeen mikää paikka kipee, imuroin ja pesi lattiatki ku oli niin "hyvä" olo mut sit illal alko kunnon supparit ja yhen aikaa yöllä oltii sairaalassa

Jamin äiti

selkää rupes jomottamaan ja pyysin ukkoa hieromaan alaselkää..Eti se kai minuutin hieroa kun meni vedet, viikkoja 34+2 ..Pari päivää aikasemmin oli sellanen "tuntemus" että masuasukki valmistautuu tulemaan.Olin maanantaina pakannut sairaalalaukun ja tiistai iltana meni vedet, poika synty keskiviikkona puoliltapäivin..

limatulppa meni perjantai aamuna ja siitä lähiten alkoi epäsäännölliset supistukset.niitä tuli 2.5 vuorokautta ennenkuin muuttuivat säännöllisiksi, toki olivat aina välissä muutaman tunnin säännöllisiä mutta hiipuivat taas epäsäännöllisikis.eli lapsi syntyi lähes 3 vuorokauden työn tuloksena...

sofikka
Sunnuntaina tuli huono olo ja mittasin verenpaineen, joka oli noussut huippulukemiin. Maanantaina olo oli parempi, kävin mm Ikeassa shoppailemassa illalla, mutten olisi millään enää jaksanut siellä seistä. Tiistaina aamuyöllä alkoi supistukset heti kivuliaina ja säännöllisinä ja iltapäivällä tyttö oli maailmassa!

Meillä synnytys lähti käyntiin lapsivesien menolla. Heräsin yöllä vessaan ja pääsin jo takaisin sänkyyn, kun tuli uudelleen "pissahädän tunne". Pääsin vessan ovelle saakka kun lapsivedet menivät. Pian tämän jälkeen kuului napsahdus ja limatulppa meni. Pian lapsivesien menon jälkeen alkoivat säännölliset 2-3 min väliset supistukset.Viikkoja 40+2.

Itselläni ei ollut mitään tuntemuksia edellisenä päivänä, joten yöllinen lähtö tuli sikäli "yllätyksenä".

Yhteistyössä