Miten suoritetaan itsepuolustus ilman väkivaltaa esim. raiskaria vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Kun kerran väkivaltaa ei saa hyökkääjää kohtaan käyttää, miten tapahtuu itsepuolustus tilateessa, jossa tuntematon mieshenkilö hyökkää kimppuusi pusikosta ja alkaa väkisin riisua housujasi?

1. Auta housujen riisumisessa
2. Laita liukuvoidetta, reilusti jos on auringossa paahtunut herrasmies ja hänellä vielä kaveritkin mukana.
3. Levitä haarat ja ajattele kivoja juttuja
pian tapaus on ohitse ja sinua ei satu mihinkään etkä käyttänyt väkivaltaa.

Älkää tuollaisia ajatelko. Jos joku hyökkää kimppuun ja alkaa raiskaamaan, niin täysillä vastaan vaan minkä lähtee. Siitä ei sitten kuitenkaan todennäköisesti sakkoa kummempaa saa ja vaikka saisikin, niin ehdollista tod.näk. Mutta tietysti ketään ei saa fyysisesti satuttaa vain siksi, että se on epäilyttävän näköinen. Jos kiinni käy, niin tilanne on eri.

[QUOTE="utelias";23432526]Kun kerran väkivaltaa ei saa hyökkääjää kohtaan käyttää, miten tapahtuu itsepuolustus tilateessa, jossa tuntematon mieshenkilö hyökkää kimppuusi pusikosta ja alkaa väkisin riisua housujasi?[/QUOTE]

Jos se ei suoraan hyökkää vetoketjun kimppuun, niin onhan siinä välissä tilanteita joissa voi voimakeinoin hieman satuttaa (=voimakeinoin) vastapuolta jos ei suoraan karkuun pääse.

Jos liikkuisin outoihin aikoihin turvattomissa paikoissa, menisin ehdottomasti itsepuolustuskursseille ja ylläpitäisin taitojan!

Käytetyn voiman on oltava suhteessa uhkaan, eli tykillä ei ammuta kärpästä.

Tuodaan nyt tähänkin ketjuun kun tuntuu oleva käsitteet hukassa:

Hätävarjelussa voit käyttää tarpeellisia keinoja itsesi ja koskemattomuutesi puolustamiseksi, suhteutettuna uhkaan, uhkaajaan (mm. koko, ympäristö, tilanne itsessään jne). Hätävarjelussa ei rikossyyte seuraa.

Jos käytät liiallista väkivaltaa tai jatkat sitä uhan loputtua, kyseessä voi olla hätävarjelun liioitteluna tehty pahoinpitely.

Kovin yksinkertaista, älkää tehkö tästä vaikeata.

No onko se nyt niin hirveä peikko, jos vaikka saa rikossyytteen? Kai sitä siinä tilanteessa yrittäisi mitä mieleen juolahtaa.

Tietenkin :) Sarkasmia, sarkasmia!!! mutta rikossyyte voi olla este tulevaisuudessa työnsaannilla ja mielestäni minun pitäisi saada repiä, raapia, sylkeä, purra. Purra se saatanan vehje vaikka poikki jos se minun suuhuni tulisi. Ilman että se olen minä joka joutuu elämään merkintä rikosrekisterissä.

[QUOTE="vvv";23432650]Tietenkin :) Sarkasmia, sarkasmia!!! mutta rikossyyte voi olla este tulevaisuudessa työnsaannilla ja mielestäni minun pitäisi saada repiä, raapia, sylkeä, purra. Purra se saatanan vehje vaikka poikki jos se minun suuhuni tulisi. Ilman että se olen minä joka joutuu elämään merkintä rikosrekisterissä.[/QUOTE]

No, teoriassahan on aina mahdollisuus joutua oikeusmurhan kohteeksi. Purisin silti, ja tekisin myöskin siitä raiskarista rikosilmoituksen. Vaikutti sitten työnsaantiin tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vvv";23432650]Tietenkin :) Sarkasmia:
Henkilöä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä eri aikoina rangaistuksen ankaruuden mukaan.

5 vuoden kuluttua lainvoiman saaneen tuomion antopäivästä poistetaan tiedot henkilön

- ehdollisesta vankeudesta
- ehdollisen vankeuden ohessa tuomitusta sakosta (oheissakko), yhdyskuntapalvelusta tai valvonnasta
- nuorisorangaistuksesta ja sen sijasta tuomitusta sakosta
- viraltapanosta
- yhteisösakosta

10 vuoden kuluttua lainvoiman saaneen tuomion antopäivästä poistetaan tiedot

- enintään kahden vuoden ehdottomasta vankeusrangaistuksesta
- ehdottoman rangaistuksen sijasta tuomitusta yhdyskuntapalvelusta

20 vuoden kuluttua lainvoiman saaneen tuomion antopäivästä poistetaan tiedot

- yli kahden ja enintään viiden vuoden vankeusrangaistuksesta
- syyntakeettomana tuomitsematta jättämisestä

Tiedot poistetaan henkilön kuoltua tai täytettyä 90 vuotta

- yli viiden vuoden vankeusrangaistuksesta. Viimeistään tällöin poistetaan myös kaikki muut henkilöä koskevat merkinnät.

Yksittäistä rangaistusta koskevaa tietoa ei poisteta, jos henkilöstä on rikosrekisterissä sellainen tieto, jota ei edellä olevien päätöskohtaisten sääntöjen mukaan vielä voida poistaa.

Jos henkilö siis syyllistyy uusiin rikoksiin ennenkuin aiempi rikosrekisterimerkintä on poistunut, kaikki hänestä rekisteröidyt tiedot säilyvät, kunnes ankarimmankin tuomion (päätöskohtainen) poistoaika on kulunut umpeen..

Eli viimeistään 90 vuotiaana on puhdas rekisteri jos nyt menet raiskarin tappamaan jotain kunnon kidutusta käyttäen.. :D

No, teoriassahan on aina mahdollisuus joutua oikeusmurhan kohteeksi. Purisin silti, ja tekisin myöskin siitä raiskarista rikosilmoituksen. Vaikutti sitten työnsaantiin tai ei.

Juu, niin minäkin. Mutta eihän tuo olisi oikeusmurha, kun se olisi ihan se ainoa oikea oikeus täällä Suomen maassa. Minä yritän sanoa vaan oman mielipiteeni, että minusta minulla saa olla oikeus puolustaa fyysistä koskemattomuuttania henkeen ja vereen. Joistakin tämä laki menee oikein, mutta minusta ei!

Ja mie niin muistan ko minut lytättiin ihan täysin palstalla ko kerroin että suurin osa minun pahoinpitelysyytteistä on tullu itsepuolustuksen tai kaverin puolustamisen johdosta... :xmas:

"ei se ole mahollista"
"mitäs menit väliin"
"ei normaali ihminen joudu tilanteisiin missä joku käy kimppuun" jne... hohheijakkaa. :popcorn:

Hyvä tapa suojautua raiskaukselta on asianmukainen vaatetus esim. tällainen

... http://3.bp.blogspot.com/_-By4xFJwDYk/SKj45kpqjZI/AAAAAAAAACc/OzCpU2bJrLQ/S1600-R/women+in+burkhas.jpg

Yhteistyössä