miten suojata pienen taaperon posket , kun istuu rattaissa näillä paukkupakkasilla?

• Viestiketjun aloittaja rattailla
  • Ensimmäinen viesti
äiti Lapista
Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;23138106:
rasvaus tunti ennen ulkoilua.. :) itse käytän ceridal öljyä isommalle (5.v), ja pienemmälle; tosin jos pakkasta yli 15 pienempi jää kotiin (1.v.).. :)
Ei ei ei ei. Eiiiiiiiiii!
Siis ei missään nimessä rasvausta. Vitalis ynnä muu on vanhentunutta tietoa.

Rasvaus pilaa ihon oman rasvakerroksen, joka on pakkassäällä paras suoja pakkasta vastaan. Rasvatessa iholle muodostuu jossain vaiheessa nestettä, joka voi sitten jäätyä.

Paras tapa suojata on kunnon kaulaliina tai villainen "kommandopipo".

"anna"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti Lapista;23138138:
Ei ei ei ei. Eiiiiiiiiii!
Siis ei missään nimessä rasvausta. Vitalis ynnä muu on vanhentunutta tietoa.

Rasvaus pilaa ihon oman rasvakerroksen, joka on pakkassäällä paras suoja pakkasta vastaan. Rasvatessa iholle muodostuu jossain vaiheessa nestettä, joka voi sitten jäätyä.

Paras tapa suojata on kunnon kaulaliina tai villainen "kommandopipo".
Näin :) Rasvaus sitäpaitsi "turruttaa" ihon niin, että se ei tunne kylmää niin herkästi ---> lapsi ei ilmoita poskien paleltumisesta heti

"vieras"
Joo ja jos siis iho menee huonoksi niin poskien rasvaus ulkoilun jälkeen, ei ennen.
Meillä on todella huonossa kunnossa iho taaperon poskissa, rasvaus ennen päiväunia ja ennen yöunia.

Vitalis suojaa hyvin ja on täysin vedetön, joten ei jäädytä lisää.... =) Kunhan laittaa vaik 15 minsaa ennen ulos lähtöö.... meillä ainakin toimii ihan moitteetta, vaikka joku sanokin, et on vanhentunutta tietoo....

Viimeksi muokattu:
"hmm"
rasvaus tunti ennen ulkoilua.. :) itse käytän ceridal öljyä isommalle (5.v), ja pienemmälle; tosin jos pakkasta yli 15 pienempi jää kotiin (1.v.).. :)
En ihan ymmärrä... Nyt on ulkona -20 ja 3v hinkuu pihalle ja aijon lähteäkkin.. Ja mukaan tulee myös 4kk vauva.. Tarpeeksi vaan päälle ja ei tunteja olla... Sisällähän sitä saa kaikki talvet istua jos pakkasta pelkäis..

zxc
Vitalis suojaa hyvin ja on täysin vedetön, joten ei jäädytä lisää.... =) Kunhan laittaa vaik 15 minsaa ennen ulos lähtöö.... meillä ainakin toimii ihan moitteetta, vaikka joku sanokin, et on vanhentunutta tietoo....
Mutta se pointti onkin siinä, että rasvan ja ihon väliin tulee hikeä, joka jäädyttää posken. Mutta silti ei pakkasen purema tunnu poskilla. EI Vitalista tai muutakaan rasvaa!

"Juni"
Mä oon aina aamuisin rasvannu vauvan kasvot kun on niin kuivat. Päivällä sit mennään usein kaupoille. Onko se paha jos välissä on kuitenkin useampi tunti?

Ja me kyllä mennään tuon 10kk kanssa ulos vaikka olis -20 astetta pakkasta, eihän se mukavaa ole, mutta joskus on pakko kun ei autoa omisteta.
Mä vedän kauluria korville ja joskus suun ylikin tosi kylmällä.

pikkupässi
[QUOTE="hmm";23138517]En ihan ymmärrä... Nyt on ulkona -20 ja 3v hinkuu pihalle ja aijon lähteäkkin.. Ja mukaan tulee myös 4kk vauva.. Tarpeeksi vaan päälle ja ei tunteja olla... Sisällähän sitä saa kaikki talvet istua jos pakkasta pelkäis..[/QUOTE]

...kyllähän 4 kk menee ihan eri tavalla kun sen ikäinen nukkuu vielä suojssa vaununkopassa- ei istu rattaissa naama menosuuntaan. Meilläkin ulkoiltiin koko viime paukkupakkas talvi alkutalvesta syntyneen vauvan kanssa kun oli niin suojaisat Emmaljungan vaunut joissa pysyi taatusti lämpimänä. Ainoa mistä piti pitää huoli oli tuo hengitysilman huonolaatuisuus pakkasella jtn ei niin pitkiä aikoja EIKÄ sitä kuomun suuta saa tilkitä millään paksulla huovalla aukottomaksi. Näitä urveloita näkee tuolla joilla on pakkasilla paksu villahuopa kuomun edessä niin että taatusti kaikki pakkasen tuplaama pakokaasu pakkautuu sisään.

Mutta tosiaan itseasiaan, vauvan kanssa voi ulkoilla mutta en minäkään lähde nyt -30 viemään tuota vuosikasta naama menosuuntaan istumaan. Pyrähtää saatetaan mutta muuten ulkoilen sitten itse kun isäntä tulee töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupässi;23138816:
...kyllähän 4 kk menee ihan eri tavalla kun sen ikäinen nukkuu vielä suojssa vaununkopassa- ei istu rattaissa naama menosuuntaan. Meilläkin ulkoiltiin koko viime paukkupakkas talvi alkutalvesta syntyneen vauvan kanssa kun oli niin suojaisat Emmaljungan vaunut joissa pysyi taatusti lämpimänä. Ainoa mistä piti pitää huoli oli tuo hengitysilman huonolaatuisuus pakkasella jtn ei niin pitkiä aikoja EIKÄ sitä kuomun suuta saa tilkitä millään paksulla huovalla aukottomaksi. Näitä urveloita näkee tuolla joilla on pakkasilla paksu villahuopa kuomun edessä niin että taatusti kaikki pakkasen tuplaama pakokaasu pakkautuu sisään.

Mutta tosiaan itseasiaan, vauvan kanssa voi ulkoilla mutta en minäkään lähde nyt -30 viemään tuota vuosikasta naama menosuuntaan istumaan. Pyrähtää saatetaan mutta muuten ulkoilen sitten itse kun isäntä tulee töistä.
Siis mitä ne viltit siinä kuomun suulla haittaa? Meillä ainaskin kuomun ja vaunukopan välissä, tai siis alapuolella, jää sellaiset välit joista ilma kiertää.. luulis että ne pakokaasut niistä aukoista häviää..

"vieras"
En laittais rasvaa samana päivänäkään ennen ulkoilua! Neuvolassa kielletty.

Yhteistyössä