Miten suojata lasten korvia konsertissa (jos tarpeen)...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ekakertalainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ekakertalainen"

Vieras
Me olemme menossa titinallen konserttiin ja nyt ystäväni varoitti, että se saattaa olla liian meluisa. Sanoi, että hänen omat korvansa oli soineet kun oli käynyt titinallen konsertissa muutama vuosi sitten. Onpa kurjaa kun se on kuitenkin suunnattu pienille lapsille. Mikäli kävisi niin, että ääni olisi liian kovaa, onko teillä kokemusta kuulosuojaimista? Peltorit ehkä vaimentavat ääntä niin, että itse konsertista ei saa enää selvää? Ja lapsille ei oikein osaa laittaa perinteisiä korvatulppia (varsinkin kun niitä on vaikea laittaa itselleenkin niin, että melu tulee siedettäväksi mutta silti voi nauttia konsertista - siis jos käy aikuisten konserteissa.)

Mitä siis tehdä? Oletteko itse käyneet titinallen konsertissa ja onko se ollut ok pienten (ja omia) korvia ajatellen?

Ei oo tarvinnu suojia, mutta voithan ostaa ihan tavalliset korvaläpät joita pidetään ulkoilussa jos on liian kova meteli, ne vaimentaa ihan riittävästi. H&M on sellasia pallomaisia hello kitty läppiä, niissä on ainakin materiaalia vaimentamaan.

[QUOTE="vieras";22305282]Ei oo tarvinnu suojia, mutta voithan ostaa ihan tavalliset korvaläpät joita pidetään ulkoilussa jos on liian kova meteli, ne vaimentaa ihan riittävästi. H&M on sellasia pallomaisia hello kitty läppiä, niissä on ainakin materiaalia vaimentamaan.[/QUOTE]

No tämä ei olisi kyllä tullut itselleni mieleen. Voisi olla ihan hyvä idea, kokeilunarvoinen. Kiitos.

Ollaan oltu 4 kertaa Ti-Ti Nallen konsertissa, eikä ole ollut mitään tarvetta kuulosuojaimille.

Ihana kuulla!!! Kuulostikin niin omituiselta, jos tällaista asiaa ei olisi huomioitu lastenkonsertissa. Kuvitelkaa nyt lauma lapsia kuuntelemassa titinallea kuulosuojaimet päässään ;) Tosin yhtä omituista se on aikuistenkin konserteissa...

Entä - uskaltaako sinne ottaa sylivauvan mukaan?

[QUOTE="Ensikertalainen";22305411]
Entä - uskaltaako sinne ottaa sylivauvan mukaan?[/QUOTE]

Mä en ottaisi. On välillä pimeää, on kuitenkin kovempi ääni kuin kotioloissa yms = vauva voi pelätä. On siellä vauvoja ollut mukana, osa itkee koko konsertin ajan ja osa tykkää jammata äidin sylissä :)

Ihan vaan pumpuli tai vessapaperi korvissa vaimentaa sopivasti. Ja nuo korvaläpät on varmaan hyvä idea myös.

Mä olen itse käyttänyt vessapaperia joskus ulkomailla leffassa.

Juuri eilen oltiin. Ollaan oltu aikaisemminkin monena vuotena, eikä koskaan ole ollut mitään kuulo-ongelmia.
Ihan pientä en mukaan ottaisi. Eilen kuului monella olevan mukana, äänet paljastivat...

[QUOTE="asdf";22305590]Ihan vaan pumpuli tai vessapaperi korvissa vaimentaa sopivasti. Ja nuo korvaläpät on varmaan hyvä idea myös.

Mä olen itse käyttänyt vessapaperia joskus ulkomailla leffassa.[/QUOTE]

Jos on oikeasti tarve suojata kuulo vaurioitumiselta, niin ei nyt herranjestas mitään vessapaperia käytetä, lapsilla varsinkaan! Aikuinen "suojautukoon" vaikka foliohatulla, mutta lasten kuulosta pitää huolehtia asianmukaisin tavoin. Peltorit päähän tai korviin lapsille tarkoitetut tulpat, joiden käyttö onnistui meillä mainiosti jo 1-vuotiaalla.
Luulisi tosiaan että lasten konsertissa desibelirajoja ei rikota, mutta silti en päästäisi lasta ihan kaiuttimien lähelle.

Yhteistyössä