Miten suhtautuisitte tähän? Ystävän käytös hämmentää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuukkeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en tuomitse ystäviäni yhden asian perusteella. pettäminen on surullista, mutta joskus vain tunteilleen ei voi mitään. rakas ystäväni "sekaantui" varattuun mieheen jolla suht pieniä lapsia. ovat nykyisin onnellisesti naimisissa ja kumpikin on löytänyt sen sielunkumppanin. lapsetkin voivat hyvin sekä äidin että isän kotona

[QUOTE="kuukkeli";24431726]En usko hänen pelänneen sitä, että kerron miehelleni. Mieheni ei tunne tätä pettäjämiestä eikä hänen vaimoaan, eikä miehelläni ole hinkua kertoa tästä eteenpäin. Ja vaikka olisikin, tuskin hänen kaverinsa jaksaisivat kiinostua vaimon ystävän tekemisistä.

Ettekö te muut muka kerro mieltä vaivaavia asioita puolisolle?[/QUOTE]

Mieltä vaivaavia kyllä, mutten minulle uskottuja asioita. Oli uskoutuja sitten ystävä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja mistä tiedät;24431737:
ettei kyseessä ole sinun miehesi? Ystäväsi kertoi sinulle, koska tietää että kerrot miehellesi kaiken...

Mielenkiintoinen teoria. Kyseessä ei kuitenkaan ole mieheni, joka on btw maailman ihanin ukko ja illat kotona :D

Siis täällä päivitellään sitä, että ap on kertonut asian miehelleen ja pettänyt ystävän luottamuksen??? Siis mitä luottamusta tollanen pettäjähoro, pienten lasten perheen rikkoja ansaitsee? Mä kertoisin kyllä muillekin. Tuskin se "ystävä" muutenkaan mitään miestä itselleen saa, ei miehet ikinä halua tollasten naisten kanssa mitään oikeaa. Lähinnä vieras pimpero siinä kiinnostaa. Vakisuhde sitten vähän toisenlaisten naisten kanssa.

[QUOTE="kuukkeli";24431768]Mielenkiintoinen teoria. Kyseessä ei kuitenkaan ole mieheni, joka on btw maailman ihanin ukko ja illat kotona :D[/QUOTE]

Ja sä ajattelit, että pettäminen tapahtuu iltaisin? Miksei ruokatauolla, työpäivän aikana...? Oletko varma, että miehesi on ollut joka päivä töissä? Ehkä onkin työssä sanonut olevansa lomapäivällä ja sinulle olevansa töissä. Ja oikeasti horokkansa kanssa hotellissa?

Siis täällä päivitellään sitä, että ap on kertonut asian miehelleen ja pettänyt ystävän luottamuksen??? Siis mitä luottamusta tollanen pettäjähoro, pienten lasten perheen rikkoja ansaitsee? Mä kertoisin kyllä muillekin. Tuskin se "ystävä" muutenkaan mitään miestä itselleen saa, ei miehet ikinä halua tollasten naisten kanssa mitään oikeaa. Lähinnä vieras pimpero siinä kiinnostaa. Vakisuhde sitten vähän toisenlaisten naisten kanssa.

Ap muistaakseni sanoi jossain kohdassa, että kertoo joka tapauksessa kaikki (luottamuksellisetkin) asiat miehelleen. Sitä tässä päiviteltiin.

[QUOTE="kuukkeli";24431768]Mielenkiintoinen teoria. Kyseessä ei kuitenkaan ole mieheni, joka on btw maailman ihanin ukko ja illat kotona :D[/QUOTE]

Tulipahan vaan mieleen. Kyllä ne maailman ihanimmat ukotkin pettää, jotkut raiskaa ja jotkut tappavatkin. Ja kaikki sanovat jälkeenpäin, että "oli kyllä niin mukava naapuri/aviomies/työkaveri, ei olisi uskonut.."

Njaa, illat kotona? Joo, niin oli minunkin ukkoni. Maailman ihanin ja illat kotona, mutta silti petti minua :D

Alkuperäinen kirjoittaja mistä tiedät;24431902:
Tulipahan vaan mieleen. Kyllä ne maailman ihanimmat ukotkin pettää, jotkut raiskaa ja jotkut tappavatkin. Ja kaikki sanovat jälkeenpäin, että "oli kyllä niin mukava naapuri/aviomies/työkaveri, ei olisi uskonut.."

Njaa, illat kotona? Joo, niin oli minunkin ukkoni. Maailman ihanin ja illat kotona, mutta silti petti minua :D

Juu, on tosiaan teoriassa mahdollista, että mieheni pettää minua.
Mutta tämän tarinan mies hän ei ole, se olisi käytännössä mahdotonta. (Elleivät mieheni ja ystäväni ole keksineet aikakonetta, mikä sekin lienee teoriassa mahdollista.)

[QUOTE="kuukkeli";24431967]Juu, on tosiaan teoriassa mahdollista, että mieheni pettää minua.
Mutta tämän tarinan mies hän ei ole, se olisi käytännössä mahdotonta. (Elleivät mieheni ja ystäväni ole keksineet aikakonetta, mikä sekin lienee teoriassa mahdollista.)[/QUOTE]

ok, hyvä näin. mutta joo, alkuperäiseen kysymykseesi. Kerro ystävällesi tuntemuksesi, syyttelemättä. Saattaa avata hänenkin silmänsä, siis siinä suhteessa että onko suhde varattuun mieheen joka tekee eroa tolkuttoman pitkään, ylipäänsäkään järkevä. Ole ystäväsi tukena, hän on selvästi pelännyt kertoa asiaa ja halusi purkaa mieltään ystävälleen. Mietipä tosiaan mitä ystävä ja tämä ystävyys sinulle merkitsee? Voisit varmaan elää ilman ystävääsi, mutta menettäisitkö siinä liikaa?

Onneksi me naiset ollaan toisillemme niin tehokkaita Pillupoliiseja! Missä tää maailma olis jos me ei toisiamme vartioida tai ruodussa pidetä!?

Sua ei taida loukata niinkään toi kertomatta jättäminen? Ehkäpä itsellesi puolustelet olevasi surullinen ja pettynyt uutispimennosta, kun itseasiassa tuomitset ystäväsi ja hänen tilanteensa? Eikö tosi ystävä olisi ystävä ystävälle eikä sille vaimolle, hmmm?

Ehkä ystäväsi tuntee sinut paremmin kuin sinä itse = et ole niin hyvä ystävä, kun et ymmärrä ja tuomitset. Siksi ei ole kertonut aiemmin, kun tietää miten asiaan suhtaudut.

Alkuperäinen kirjoittaja öhh;24432037:
Eikö tosi ystävä olisi ystävä ystävälle eikä sille vaimolle, hmmm?

No en tunnusta vaimoa niin paljon ajattelevani, mutta pettäjämiehen lapsia kyllä. Minusta on surullista, että pienten lasten vanhemmat pyörittävät näitä kaksoiselämiä ja aiheuttavat mahdollisesti pahojakin arpia lapsilleen, jotka luultavasti ymmärtävät ja näkevät enemmän kuin aikuiset ymmärtävät.

Itse en pidä ystävyyden mittarina sitä, että hyväksyykö mukisematta kaiken mitä toinen tekee. Minusta hyvään ystävyyteen mahtuu myös arvomaailmojen puntarointia.

[QUOTE="kuukkeli";24432118]No en tunnusta vaimoa niin paljon ajattelevani, mutta pettäjämiehen lapsia kyllä. Minusta on surullista, että pienten lasten vanhemmat pyörittävät näitä kaksoiselämiä ja aiheuttavat mahdollisesti pahojakin arpia lapsilleen, jotka luultavasti ymmärtävät ja näkevät enemmän kuin aikuiset ymmärtävät.

Itse en pidä ystävyyden mittarina sitä, että hyväksyykö mukisematta kaiken mitä toinen tekee. Minusta hyvään ystävyyteen mahtuu myös arvomaailmojen puntarointia.[/QUOTE]

Onhan kuvio ikävän kuuloista äkkiseltään, mutta toimit ystävääsi tuomiten ja nuhdellen. Miksi? Yhteydenpito on vähentynyt puoleltasi, niin kirjoitit. Miksi hyljeksit ystävääsi? Syy: hän elää toisin kuin sinä elät ja eläisit?? Ei tarvitse levittää punaista mattoa teoille, mutta tosi ystävä ei myöskään hylkäisi vaikka toisen ratkaisut eivät omilta tunnu. Ystäväsi elää omaa elämääsi ja sinä omaasi. Tosiystävän ei tarvitse olla kopiosi ja kaikessa samaa mieltä.

Hyvään ystävyyteen kuuluu toki arvojen käsittely, mutta ei tuomitseminen. Jokainen tekee virheitä, mutta ne kuuluisi huomata itse eikä saada henkisesti turpiin ihmisiltä joille uskoutuu. Virheet kuuluvat elämään ja niitä kuuluukin tehdä. Jokaisen.

Sinun asiasi ei ole osoittaa oikeita valintoja muille ihmisille. Mistä edes tiedät mikä tässä tilanteessa on oikea valinta? Joskus väärältä näyttävä valinta osoittautuukin oikeaksi. Enkä nyt tarkoita sitä, että kyseinen mies eroaa ja ratsastaa ystäväsi kanssa kohti auringonlaskua ja lapset lyövät käsiä yhteen taustalla.

Jokainen tekee valintansa elämässä ja vaikka ne sivusta näyttävät perin vääriltä, tee sinä omat valintasi ja anna ystäväsi tehdä omansa...ovat ne sitten mielestäsi oikeita tai vääriä.

:D minä näen ukkomies-salarakastani juuri tuosta syystä lähes aina päivällä, siis ihan työpäivän lomassa.. voi sitten illat olla kotona vaimolleen maailman ihanin ukko :D

Todellisen ystävän tunnistaa siitä että hän tietää sinusta myös huonot puolet - ja rakastaa sinua siitä huolimatta.

Mitä teistä kumpikaan koostuu siitä että välttelet? Ei mitään.
Tuo on ystävällesi niin hävettävä asia että ei ihmekään ettei ole halunnut kertoa edes hyvälle ystävälle. Meillä monella on salaisuuksia joita ei kerrota vaikka kuinka oltaisiin hyviä ystäviä. Itse kerroin parhaalle ystävälleni viidentoista hyvän ystävyysvuoden jälkeen että olen tavannut pedofiilin mutta vanhempani eivät tiedä vieläkään.
Jos ystäväni olisi alkanut vältellä minua sen takia että kerroin myöhään enkä ole tehnyt poliisille ilmoitusta, niin todella todella petetty olo olisi.

Sinulla on nyt tilaisuus olla ystävällesi olkapäänä ja koittaa parhaasi mukaan auttaa häntä pääsemään irti pettäjämiehestä ja koittaa saada itseluottamusta sen verran ettei itsekään olisi pettämisessä toisena osapuolena vaan uskoisi ansaitsevansa itselleen hyvän miehen ja pystyisi itsekin olemaan luotettava.

[QUOTE="vieras";24434513]Todellisen ystävän tunnistaa siitä että hän tietää sinusta myös huonot puolet - ja rakastaa sinua siitä huolimatta.

Mitä teistä kumpikaan koostuu siitä että välttelet? Ei mitään.
Tuo on ystävällesi niin hävettävä asia että ei ihmekään ettei ole halunnut kertoa edes hyvälle ystävälle. Meillä monella on salaisuuksia joita ei kerrota vaikka kuinka oltaisiin hyviä ystäviä. Itse kerroin parhaalle ystävälleni viidentoista hyvän ystävyysvuoden jälkeen että olen tavannut pedofiilin mutta vanhempani eivät tiedä vieläkään.
Jos ystäväni olisi alkanut vältellä minua sen takia että kerroin myöhään enkä ole tehnyt poliisille ilmoitusta, niin todella todella petetty olo olisi.

Sinulla on nyt tilaisuus olla ystävällesi olkapäänä ja koittaa parhaasi mukaan auttaa häntä pääsemään irti pettäjämiehestä ja koittaa saada itseluottamusta sen verran ettei itsekään olisi pettämisessä toisena osapuolena vaan uskoisi ansaitsevansa itselleen hyvän miehen ja pystyisi itsekin olemaan luotettava.[/QUOTE]

Näinpä. Tuntuu, että ihmiset katkaisee nykyään välejä mitä ihmeellisimmistä syistä. Yhtään ei tunnu olevan tahtoa yrittää ja ylläpitää pitkiä ihmissuhteita. Tavallaan ymmärrän, että ystäviä usein yhdistää samanlainen arvomaailma ja käsitys ystävästä voi muuttua, jos hänestä paljastuu jotain ikävää ja mahd. kunnioitus ystävää kohtaan vähenee. Ei tuo silti ainakaan mun kohdalla olisi syy pyyhkiä ystävää pois elämästä. Jos on niin ystävyys ei varmasti alunperinkään ole ollut kovinkaan kestävällä pohjalla.

Yhteistyössä