miten suhtautuisit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninnu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninnu"

Vieras
ystäväsi tietäisi masennuksestasi joka ajoittain todella pahana ja muitakin mielenterveysongelmia +2 erittäin vilkasta lasta. sinusta ei kuulu moneen päivään mitään ( numeroon ei saada yhteyttä)
ystäväsi päättää tulla soittamaan ovikelloa ja kertoo tulleensa katsomaan miten voit ja onko kaikki hyvin..miten reagoisit?

no mä tein näin yst'ävälleni..avasi oven ja tarjosi kahvit ja rupateltiin hetki.nähtiin myös ilalla lasten kevätjuhlissa joissa juteltiin ihan ok.
illalla sain muutamankin viestin jossa sano että hän ei kaipaa holhoamista että on aikuinen ja tuollainen loukkaa..laitoin takasin että en mielestäni holhoa vaan välitän ihmisestä ja olisin onnellinen jos mulla oisi tuollainen kaveri joka välittää.

[QUOTE="ninnu";23841770]no mä tein näin yst'ävälleni..avasi oven ja tarjosi kahvit ja rupateltiin hetki.nähtiin myös ilalla lasten kevätjuhlissa joissa juteltiin ihan ok.
illalla sain muutamankin viestin jossa sano että hän ei kaipaa holhoamista että on aikuinen ja tuollainen loukkaa..laitoin takasin että en mielestäni holhoa vaan välitän ihmisestä ja olisin onnellinen jos mulla oisi tuollainen kaveri joka välittää.[/QUOTE]

Se on ihan normaalia että masentunut ihminen potkii läheisen ympäriltään. He loukkaa, haukkuu ja kaikkea ei niin kivaa. Kysy siltä että saa kai ystävä olla huolissaan ystävästä ja kysellä kuulumisia, ja tarvittaessa tarjota olkapäätä.
Älä lannistu ja ota nokkiisi. :)

mä olen koittanut olla hyvä ystävä..hoitanut lapsia välillä..kuunnellut ja koittanut olla tukena.
eikä todellakaan ole eka kerta kun ottaa nokkiinsa ja mä oon ihan hämilläni että häh, en mielestäni ole loukannut..

Yhteistyössä