Miten suhtautuisit pyöreään jumppaohjaajaan?

• Viestiketjun aloittaja tuleva ohjaaja
  • Ensimmäinen viesti
unni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 16:24 taizii kirjoitti:
Emmä oikeen osaa sanoa, luultavasti hiukan ainakin. Koska sitä varten jumpassa käydään ettei olis pyöreä, eikö?

Ja sit aattelee et riittääkö sillä ohjaajalla kunto..

Kyllähän jumpalla käydään muutenkin kuin vain ettei olis pyöreä. Minusta tärkeämpää jumpalla käynnissä on kunnon kohotus ja terveyden ajattelu. Ei pyöreys aina meinaa, että on huono kunto. Minusta ei ole väliä onko jumpanvetäjä pyöreä vai laiha vai joku muu vartalomalliltaan. Mukavampaa on käydä jumpalla missä ohjaaja on innostunut ja tykkää siitä mitä tekee. :)

Mieluummin vähän pyöreä kuin langanlaiha. Langanlaihasta ajattelisin helposti, ettei hän voi ymmärtää tavallisen ihmisen ongelmia. Pyöreään ohjaajaan voisin samaistua itse helpommin ja kokea, että meillä on yhteiset tavoitteet.

taiziille

Minulla on ystävä joka on laiha ja ihmiset pitää meitä varmaan sellaisena parina, että minä lullero laiska ja huonokuntoinen ja kaveri ahkera laiheliini.
Todellisuudessa kaveri on älyttömän huonokuntoinen, kun ei liiku ollenkaan eikä tee fyysistä työtä.
Minä taas jaksan tehdä niska limassa vaikka mitä.. ;)

"Pyöreälläkin" ihmisellä voi olla sairaan hyvä kunto ja voimakkaat lihakset! Ehkä siinä päällä on vähän ylimääräistä, mutta ei se välttämättä vaikuta liikkumiseen ollenkaan.

Aikaisemmalla kuntosalillani oli yks ohjaaja, joka ei tosiaan ollut mikään vimpan päälle trimmaantunut luikku, mutta se veti paikan tiukimmat treenit! Kunnon armybic-meininkiä! Ja mun paras kaveri ei ole mikään laiheliini, ei ruumiinrakenteeltakaan voisi koskaan tulla laihaksi ja hällä on tajuttoman kova kunto ja lihakset voimissaan.

Eli mua ei ainakaan haittaa yhtään, jos ohjaaja on pyöreämpi. Ei se kerro vielä yhtään mitään... Ehkä vähän vääristä ruokailutottumuksista ;)

Kiitoksia vastauksistanne! Vaikka oma kunto/ammattitaito ei epäilytäkään niin ihmisten ennakkoasenteet ja -käsitykset trimmatuista langanlaihoista jumppaohjaajista kylläkin. Oli kiva kuulla myös positiivisia kokemuksia jumppaohjaajista jotka eivät ole mitään ammattikunnan prototyyppejä vartaloltaan! Toivottavasti voin antaa noita kokemuksia uusille ihmisille! Liikunnan iloa ja aurinkoista alkusyksyä!

ap =)

Yhteistyössä