Miten suhtautuisit, jos ex muuttaa miltei naapuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Tämmöinen omituinen tilanne:

Seurustetiin vuoden verran herra X:n kanssa. Ero tuli mun aloitteestani. X oli kovasti sitä vastaan. On ollut sen jälkeenkin usein yhteydessä, ja ihan kai kuvittelin että kavereita ollaan. Ei siis mitään lapsia tai sellaista syytä olla yhteydessä.

Nyt sitten kävi niin, että se muutti ihan parin talon päähän minusta. Saahan sitä tietysti muuttaa minne tykkää, mutta onhan se melkoinen sattuma. Muuton jälkeen on sitten ollut milloin sitä ja tätä asiaa, ja välillä tulee sellainen olo, että ihan jokaiseen yhteydenottoon ei ole ihan täydellistä syytä. Samaten herran lenkkipolku tuntuu kulkevan aika jännästi minun talon ohi.

En kai tietenkään voi ketään kieltää missään asumastakaan, mutta eikös tuo nyt pikkuisen omituista ole? Olen kyllä selväksi tehnyt ettei mitään romanttista tule ikinä tapahtumaan, jonka muka väittää tajuavansa. Mutta minusta jotenkin tuntuu että yrittää jotain omituista väsytystaistelua. Että kun mulla nyt ei ketään uutta ole, niin miksei voitaisi iltoja viettää kahdestaan kaveripohjalta.

Eihän se nyt ole outoa, että törmäätte, kun asutte lähekkäin. Jos on samanlainen elämäntilanne nyt ja esim taloja vähän kaupan jossain alueella, ei se mikään ihme ole, jos joku entinen tuttu tai ex muuttaa lähelle.

Mikäs tossa nyt outoa oikein on? Täytyyhän ihmisen jossaina sua ja nyt sattumoisin muuttu lähelle...

Mulla exä asui naapuritalossa. Ei mitään ongelmaa kun elettiin omia elämiä ja oli omat kumppanit jo...moikattiin kun vastaan tultuu. Ei muuta.

Jaa niin kerran satuttiin kaupungilla samaan taksi jonoon ja päätettiin pistää taki puoliksi. Kumpikin suuntasi ihan omalle kotiovelle sen jälkeen

No tosiaan, jos pitelee vieläkin jatkuvasti yhteyttä, niin epäilyttää. Kai elättelee toiveita tai ei ole päässyt vielä yli... Miksi pidät häneen vielä yhteyttä? Itsellä ei oo mitään tarvetta pitää yhteyttä johonkin exään...... hyi hel*** pikemminkin :X :x

Kyttäisin tietty ikkunassa koko ajan millon lenkkeilee taloni ohi, vastaisin aina mukavia viesteihin ja pyytäisin joskus muuten vaan kahville tai syömää lämpösiä voileipiä (?)

Alkuperäinen kirjoittaja köksäpsyka;29834134:
No tosiaan, jos pitelee vieläkin jatkuvasti yhteyttä, niin epäilyttää. Kai elättelee toiveita tai ei ole päässyt vielä yli... Miksi pidät häneen vielä yhteyttä? Itsellä ei oo mitään tarvetta pitää yhteyttä johonkin exään...... hyi hel*** pikemminkin :X :x
En kai mielestäni mitenkään "pidä häneen yhteyttä", oma-alotteisesti en ole kertaakaan eron jälkeen pistänyt ensin viestiä tai soittanut. Mutta jos kerran erottiin "kavereina", niin en nyt ole nähnyt järkeä olla vastaamatta puhelimeeni kun se soi.

Ja mulle ei oikeasti ois mikään ongelma jos oltais vaan kavereita, aika moni ihminen pystyy olemaan sellaisissa "hyvää joulua ja vaimolle terveisiä" -väleissä eksänsä kanssa. Pointti ei ole siinä ettäkö mua ahdistais jos muhun on joku yhteydessä, motivaatiot vaan vähän mietityttää.

Kyttäisin tietty ikkunassa koko ajan millon lenkkeilee taloni ohi, vastaisin aina mukavia viesteihin ja pyytäisin joskus muuten vaan kahville tai syömää lämpösiä voileipiä (?)
Tää ois varmaan ihan oiva näpäytys mulle, jos oisin kerrankin kutsunut sen kämppään tai vastannut viestiin yli kahdella sanalla. Ihan hirveesti ei tarvi ikkunassa kyttäillä, jos saa illalla viestin että "lenkkeilin tossa just teiän talon ohi ja plaa plaa ".

Tää on kyllä mahtava palsta, kun tätä lukee lähinnä ihmiset joista on mukavaa nätviä aloittajalle. Okei, teille ois aivan ok että ex asuu naapurissa, ja teidän mielestä ei oo mitään epäilyttävää siinä että ex puskee teidän elämään hinnalla millä hyvänsä. Kiitos mielipiteestänne, hyvät tietää että todellisuudessa mitään ongelmaa ei ole.

Toisaalta tämä kertoo myös sinusta ettet osaa suhtautua neutraalisti exääsi koska tuollaisia kuvittelet.
Osaan suhtautua neutraalisti niihin exiin, jotka suhtautuvat neutraalisti minuun. Toisaalta kukaan niistä muista ei tosiaan olekaan yllättäen pidentänyt työmatkaansa muuttamalla ihan vain siksi, että on kivaa muuttaa, ja he myös osaavat liikkua omalla asuinalueellaan ilman että pitää pistää mulle jatkuvasti tekstareita siitä mistäs täällä muuten löytyy lähin suutari. Se, että jätän vastaamatta, ei hiljennä tahtia yhtään (paitsi tuossa välissä muutamaksi kuukaudeksi, kun ilmeisesti seurusteli).

Jos eksäni sattuis muuttamaan samalle kadulle niin lähestymiskieltoa hakisin. Enkä kertois aviomiehelleni, koska siitä ei tiedä mitä se menis tekemään.

Ei kuulosta ihan terveeltä tämäkään, en toki tiedä mikä sun historia exän kanssa on että täytyy noin radikaaleja mielipiteitä lausua.

Mutta miksi Data menisi sille exäle jotain tekemään, niin kuulostaa aika oudolle?

Lähestymiskieltoa tuskin saa sillä perusteella että joku muuttaa naapuriin.

Yhteistyössä