[QUOTE="vieras";23295312]Kyy ei ole vaarallinen, jos sen lähelle ei mene ja kunhan sitä osaa varoa. Suurin osa kyynpureman saaneista on lapsia, jotka eivät ole tiedostaneet vaaraa ja meneet liian lähelle käärmettä, koskemaan siihen tms.
Ja kerros minulle, että miksi ihmeessä käärme rupeaisi huvikseen tuhlaamaan myrkkyänsä? Kuten jo sanoin, kyyllä kestää aikaa tuottaa uusi myrkky menetetyn tilalle. Kyy ei koskaan käytä myrkkyä, ellei siihen ole tarvetta. Eihän mehiläisetkään pistä ihmistä huvikseen, mehiläisillä muuten menee henki, jos ne pistää ihmistä (mehiläinen kuolee, kun piikki irtoaa pistäessä).
Mehiläinen ja kyy molemmat käyttävät myrkkyänsä vain uhattuna ja puolustamiseen, kyy itsensä puolustamiseen ja mehiläinen pesänsä puolustamiseen.
Pysyn edelleen kannassani, että kyy on mennyt samaan suuntaan kuin te jostain muusta syystä. Tosin kuin kerroit valuvasta verestä, niin kyy on voinut haistaa sen ja jotenkin yhdistää sen saaliiseen. Kyyllä on todella heikko näkö, mutta todella hyvä hajuaisti.[/QUOTE]
Joo, kyllä mä sen uskon, että kyy hyökkää vain tulleensa uhatuksi. Mutta nämä kolme tapahtumaa viime kesältä jo osoittavat, että kyyt todellakin voivat olla aggressiivisia ja käyttävät tarpeen tullen myrkkyään. Ja uskon kyllä että valuvalla/haisevalla tuoreella verellä oli osuutta tuohon seuraamiseen, mutta väliäkö sillä - näin joka tapauksessa kävi.
[QUOTE="vieras";23295389]Vale. Kyy ei pysty sellaiseen suoritukseen.[/QUOTE]
No Ihan sama se mulle on uskotko vai et. Miksi ihmeessä ystäväni valehtelisi? Heillä on yrityksen työpaikassa kyyn pesä, kallionkolossa. Siellä niitä lötköttelee useita. Siellä se oli tapahtunut, kun asiakas oli tullut. Mutta sama se mulle on, jos et usko. Tiedän itse tasantarkkaan ketä uskon ja ketä en.