[QUOTE="piste";24056736]En ole, se on totta.
Nyt kuitenkin olen aivan ehdoton päätökseni suhteen ja lähemmäs kymmenen vuotta olen vain odottanut, tottakai mukaan on mahtunut onnen hetkiä ja kivoja juttuja mutta en ole kyllä kyseenalaistanut haluani kuolla mahdollisimman pian. En ole edes kiinnostut onnellisesta ja kevyestä elämästä, en jaksa tavoitella enään yhtään mitään. Ihanaankin elämään kuuluu vastoinkäymisiä ja minä en jaksa yhtään mitään, on niin helpottava ajatus kuolla kun sitten ei tarvitse tuntea mitään, ei hyvää eikä pahaa.[/QUOTE]
tuli tuossa vielä mieleen se, että jos odottaa kuolemiselle sitä "sopivaa" hetkeä, että lapset olisi jo omillaan, pärjäävät ilman vanhempaansa, niin tuleeko sitä hetkeä oikeasti kuitenkaan koskaan? Aikuisetkin lapset haluavat ja tarvitsevat vanhempiaan. Itsekkin vaikka olen jo lähes 40 v, niin koen kyllä edelleen tarvitsevani vanhempiani (tietysti eri tavoin kun lapsena, mutta on ihana tietää, että he elävät, voin soittaa heille jutellakseni, he ovat rakkaita isovanhempia lapsilleni jne) ja vaikea olisi se hetki ja suruprosessi kun joutuisin heidät hautaamaan.
Lapsihan joutuu tietysti vaan sopeutumaan vanhempansa valintoihin oli hetki mikä hyvänsä ja kokevat aina tulevansa hyljätyksi, mikäli vanhempi tekee itsemurhan, olivat he minkä ikäisiä tahansa.