Miten suhtaudut, jos joku sanoo lastasi tytöksi, vaikka onkin poika tai päinvastoin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Susu

Vieras
Meillä poika 2v on aika sievä kasvoinen, joten muutamia kertoja joku on puhunut tytöstä. Olen sitten korjannut, että ei, kyllä se poika on. Ja ei se ole mua mitenkään haitannut.

Mutta tapasin vasta yhdet vanhat tuttavat ja puhuin heidän tytöistään (vaik toinen oli poika). (olivat molemmat läsnä ja pitkä hiuksisia). Kumpikaan vanhemmista ei korjannut asiaa. Hetken päästä tuumasin, että ei kun sinähän olitkin poika. Kummaa, kun vanhemmat eivät korjanneet virhettä...

mun tyttöä luultu pojaksi siksi että oli vaatteet ruskeat hennesin ruskea raita asu..en käsitä noita punanen tytölle sinine pojalle..juu mutta en pahastunut

En tiedä miten suhtautuisin kun niin ei ole vauva-aikojen jälkeen käynyt...
Varmaan vaan nätisti korjaisin että ei kun on vastakkaista sukupuolta,ei siitä nyt ainakaan mitään herneitä tarttis impata...

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
mun tyttöä luultu pojaksi siksi että oli vaatteet ruskeat hennesin ruskea raita asu..en käsitä noita punanen tytölle sinine pojalle..juu mutta en pahastunut

Ja meidän pojalla suuret silmät ja pitkät ripset, jotka yhdessä punaisten talvivaatteiden kanssa saattaa erehdyttää... Huumorilla mä suhtaudun, jos joku erehtyy. Joo ja mä en kans oikein lämpene sille, että tytöt puetaan vaaleanpunaiseen ja pojat siniseen.

No mua onnitteli yksi henkilö söpöstä pojasta, oli nähnyt kuvia meidän lapsesta. Korjasin että se on kyllä tyttö mutta eipä pitkäks aikaa päähän jääny, kun hetken päästä totes uudestaan jotain meidän "pojasta".
Ja ne kuvat mitä oli nähny, oli sellasii et ei ois kyllä pojaks pitäny luulla, kun oli mekkoa päällä sun muuta pinkkiä röyhelöä.. :headwall:

Ne jotka oikeasti tuntevat meidät tietävät kumpi on tyttö ja kumpi on poika, ja jos joku sanoo väärin niin sillon taitaa vaan ajatukset olla muualla, en siis korjaa.

Tuntemattomat jos/kun luulevat tyttöä pojaksi tai päinvastoin niin en myöskään korjaa, sillä sillä ei ole mitään väliä mitä luulevat. Jotku ovat niin kiusaantuneita siitä jos arvaavat sukupuolen väärin. 50/50 arvata oikein jos on punaset hoiusut ja sininen takki. :D Siinävaiheessa sitten huomaavat, jos ovat luulleet tyttöä pojaksi ja mä puhun hänestä "hon"(ruotsiks).

meidän poikaa on synnäriltä lähtien luultu tytöksi aika ajoin, mut eipä se mua haittaa. korjaan vaan nätisti et eiku se on poika.
ja kaikista hassuinta että kun on yleensä siniset vaatteet päällä, ni sit ku oon korjannu ni monet sanoo et "ajattelin et on tyttö vaan puettu sinisiin.=)"
no ei nykypäivänä enää kyl niin tarkkaan katota kellä on minkäkin väriset vaatteet.

Mitäpäs siinä sanoisi, ei sitä suuttuakkaan osaisi. Minua luultiin pojaksi monet kerrat aina esimurkkuikään asti. Kerran melkein pillahdin paniikissa itkuun kun olin jollain tyttökerhon leirillä menossa vaihtamaan uikkareita ja ohjaaja kiljui kovalla äänellä EI POIKIA TYTTÖJEN PUKUKOPPIIN . Sitten piipitin että olen tyttö. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Mitäpäs siinä sanoisi, ei sitä suuttuakkaan osaisi. Minua luultiin pojaksi monet kerrat aina esimurkkuikään asti. Kerran melkein pillahdin paniikissa itkuun kun olin jollain tyttökerhon leirillä menossa vaihtamaan uikkareita ja ohjaaja kiljui kovalla äänellä EI POIKIA TYTTÖJEN PUKUKOPPIIN . Sitten piipitin että olen tyttö. :ashamed:

Tiedätkö mitä. Sinua olisi varmasti lohduttanut silloin paljon, että sitä ohjaajaa nolotti varmasti tuhat kertaa enemmän
:D

mä luulin yläasteella yhtä rinnakkaisluokkalaista pojaksi...pukeutui kun pojat,oli lyhyet hiukset,ruuminrakeenteeltaan roteva.Aikamoinen yllätys oli kun aloitettiin lukio ja sen nimi oli Elina!

en pahastu...meillä on monta kertaa luultu tyttöä pojaksi ulkovaattet päällä kun suositaan ns. poikien värejä... korjaan sit vaan yleensä että tyttö tai neiti itse korjaa (pahan katseen kera.. :) )

Alkuperäinen kirjoittaja Huvikummun iltavuoro:
Hope so, itse asiassa se jäi mieleen koska silloin mua alkoi nolottaa se että luultiin pojaksi. 10 veenä ja sitä ennen olin vain ilkikurisen vahingoniloinen ja tyytyväinen kun luultiin.

ootko lukenu Tuija Lehtisen Mirkka ja Masa kirjoja?? ihan tuli tästä tekstistä mieleen se Masa!! :D

No se ärsyttää. Minua luultiin pienenä pojaksi, kun minulla oli aina siniset vaatteet. En ole ollut pojan näköinen mielestäni ollenkaan. Se satutti, vaikka olinkin silloin tosi pieni, kun kuulin, että joku sanoi, että ompas siinä kiltti poika. :/

Yhteistyössä