Miten sitä sais pahan mielen pois ees hetkeksi?

Mulla oli hetken ihan helvetin hyvä olo ko juttelin PITKÄSTÄ aikaa minun rakkaan ystävän kans, ja vaikka tuntu niin kummalta kertoa sille minun nykysistä ongelmista (ollu tosiaan pitkän aikaa ettei ole yhteyttä pietty ) niin helvata ko sain sanottua nii teki mieli itkeä kuinka helpottunu olo tuli. Sille niin helppo puhua. En ois sitä puhelua ikinä halunnu lopettaa. :ashamed: Se vain niin osas kysyäkki mikä on....

Mut sitte ko puhelu loppu niin tuli taas tyhjyys eikä pysty selkeästi aatteleen mittään.

No tuohon otsikon kysymykseen vastaus olisi varmaan että vaikkapa juttelemalla hyvän ystävän kanssa. Jos siitä tuli hyvä olo edes hetkeksi, niin ainakin tiedät että hyvän olon hetkiäkin voi olla. Kyllä niitä varmasti tulee jatkossakin ja yleensä ihan yllättäen, ei tilaamalla. :hug:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Teet jotain kivaa mikä tempaa mukaansa niin ettet juuri ehdi turhia ajattelemaan. Esim. pelaat sulkkista.
Hetkellisesti auttaa kyllä, pysyvä muutos parempaan lähtee omasta sisimmästä.
Ei ongelmat ja vaikeudet helpotu hetkessä, mutta omaa näkökulmaa voi muuttaa, ja siksi positiivinen mieli auttaa jaksamaan vaikka mitä elämässä. Musiikki auttaa, kato musavideoita youtubesta vaikka! Ja jotain joka naurattaa, sketsejä tai komediaa.

Eihän tuo omaan sisimpään tutustuminen helppoa olekaan :)
Mutta se, ettei koskaan edes PYSÄHDY olemaan yksin ja rauhassa omien ajatustensa kanssa, lisää henkistä painolastia päivä päivältä.

Näkökulman muuttaminen auttaa, etenkin jos asennoituu positiivisesti. Ja ottaa vastuun tekemisistään. Eikä keskity kaivamaan syitä omaan huonoon oloonsa ympäristöstä.

JONSERED Karhunkantaja
Ihmisen suojamekanismi toimii niin, että ikävät asiat tungetaan jonnekin taustalle, että pystyy jatkamaan elämää. Kun tilanne on jollain tavalla ohi, pitää ottaa aikaa ja tuulettaa kupolinsa ja laittaa palikat riviin.

Enpä osaa sanoa, mitä juuri nyt pitäisi tehdä. Pitkä, rauhallinen kävely omassa rauhassa?

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Ihmisen suojamekanismi toimii niin, että ikävät asiat tungetaan jonnekin taustalle, että pystyy jatkamaan elämää. Kun tilanne on jollain tavalla ohi, pitää ottaa aikaa ja tuulettaa kupolinsa ja laittaa palikat riviin.

Enpä osaa sanoa, mitä juuri nyt pitäisi tehdä. Pitkä, rauhallinen kävely omassa rauhassa?
Joillakin vain tuntuu jäävän tämä vaihde päälle pysyvästi.
Kävely luonnossa auttaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mulla oli hetken ihan helvetin hyvä olo ko juttelin PITKÄSTÄ aikaa minun rakkaan ystävän kans, ja vaikka tuntu niin kummalta kertoa sille minun nykysistä ongelmista (ollu tosiaan pitkän aikaa ettei ole yhteyttä pietty ) niin helvata ko sain sanottua nii teki mieli itkeä kuinka helpottunu olo tuli. Sille niin helppo puhua. En ois sitä puhelua ikinä halunnu lopettaa. :ashamed: Se vain niin osas kysyäkki mikä on....

Mut sitte ko puhelu loppu niin tuli taas tyhjyys eikä pysty selkeästi aatteleen mittään.
Mulla oli ennen usein tällasia tilanteita.
Sitä ahdistuksen määrää on vaikea edes kuvailla.
Yks tilanne tulee mieleen ja se erityiseti se, miten kauhea HÄTÄ ja suorastaan paniikki mulle tuli sen jälkeen kun ystävä lähti kotiinsa ja minä jäin yksin.
Se oli niin kauheeta.

vieras
Se jutttelun jälkeinen tyhjä olo, oliko se siis sellainen hyvä tyhjyys vai paha tyhjyys... jos hyvä niin siitä se paraneminen alkaa.
mutta jos se sinun paha mielesi on siis jostain ns. pääsi ulkopuolelta tulevaa, eikai se helpota ennenko tavalla tai toisella hoidat asian pois päästäsi..

Mutta se, ettei koskaan edes PYSÄHDY olemaan yksin ja rauhassa omien ajatustensa kanssa, lisää henkistä painolastia päivä päivältä.

Näkökulman muuttaminen auttaa, etenkin jos asennoituu positiivisesti. Ja ottaa vastuun tekemisistään. Eikä keskity kaivamaan syitä omaan huonoon oloonsa ympäristöstä.
No minen oo mittään tehny. Rehellisesti, syy minun huonoon oloon on todellaki ihan jossaki muualla ko minussa itessäni tai minun tekemisissä.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:

Joillakin vain tuntuu jäävän tämä vaihde päälle pysyvästi.
Kävely luonnossa auttaa kyllä.
Siinä se ongelma onkin, väliaikaisratkaisu on nimenomaan väliaikaisratkaisu, jolla selvitään akuutista katastrofista.

Juuri tänän juttelin puhelimessa ystävättäreni kanssa, pitkästä aikaa. Hänellä on todella raskas tilanne juuri päällä ja täsmälleen samoja teemoja kävimme läpi, kuin ap kertoi.

vieras

No minen oo mittään tehny. Rehellisesti, syy minun huonoon oloon on todellaki ihan jossaki muualla ko minussa itessäni tai minun tekemisissä.
Väittäisin, että sen huonon olon tekijän kanssa on selvitettävä asia. Puhumalla, kirjoitamalla tai muuten vain.
kauanko huono olosi on jatkunut ? Joskus aikakin auttaa vaikka raastavaa se odottaminen on.
Kunhan nyt vain muistat, että romahtamalla asia ei parane. Voimia. koko sydämestäni sinulle toivotan, etä pääset tämän yli.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Väittäisin, että sen huonon olon tekijän kanssa on selvitettävä asia. Puhumalla, kirjoitamalla tai muuten vain.
kauanko huono olosi on jatkunut ? Joskus aikakin auttaa vaikka raastavaa se odottaminen on.
Kunhan nyt vain muistat, että romahtamalla asia ei parane. Voimia. koko sydämestäni sinulle toivotan, etä pääset tämän yli.
Sepäs se. Ko pitäs ensin saaha ajatukset toimiin että vois ees selvitellä mittään.
Huono olo on jatkunu nyt reilun viikon, masentunuhan mie oon ollu muutenki ihan muista syistä. Mut nii....

Sitä vaan haluais painautua johonki nurkkaan ja olla olematta. :ashamed:

Yhteistyössä