Miten sitä sais päivät kulumaan kotona ton 14kk:n kanssa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen äiti vinkkejä vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen äiti vinkkejä vailla

Vieras
Asutaan pikkupaikkiksella, ei oo lapsitoimintaa, ei edes leikkipuistoa. Mulla ei oo autoa käytössä, että päästäis naapuripitäjään (liekö siellä sen paremmin tarjontaa). Sukulaiset kaikki asuu kaukana. Lapsiperheystäviä ei ole, tai siis sellasia, joiden lapset ois yhtä pieniä. Kaikki tutut on päivät töissä, niin kuin on mieskin. Lapsen kans ei voi vielä askarrella tai mitään sellaista, kun on oraalivaihe vielä tosi kovasti päällä - syö siis ihan kaiken :p On muutenkin superallerginen, että pitää tosissaan vahtia mitä sinne suuhun menee. Me ollaan päivät pitkät täällä kotona kahdestaan. 3 kertaa päivässä käydään ulkona, parit lenkit rattailla ja yksi pulkkailu / kävelyharjoittelu. Mitä ihmettä me voitais täällä tehdä? Me molemmat hypitään jo seinille, kun aina vaan samat kuviot, aamusta iltaan, päivästä toiseen.

Voisitko laittaa vaikka tälle palstalle ilmoitusta oisko siellä muita samassa tilanteessa olevia? Onko siellä mitään perhekerhoa, esim. srk:n järjestämää? Varmasti muitakin kotiäitejä on, jos saisit vaan heihin yhteyden ja sitä kautta seuraa edes joiksikin päiviksi.

Laita vaikka nettiin ilmoitus et haet leikkiseuraa tai vastaa itse jollekin. Jostain äitipalstoilta voi löytyä, esim. täältä. Tiedän mulla oli sama juttu. Onneksi löysin täältä muutaman kaverin lapselle ja äideistä sain yviä kavereita itselleni.

Kyllä seura tekis hyvää,edes 1-2 krt. viikossa,mutta mitenkäs te sitä saisitte...voisitko laittaa paikallislehteen tai kaupan ilmoitustaululle "seuranhaku"-ilmoituksen? yhteyden otto vaikka netin mauta? Jos hyvinkin löytyis muitakin seuraa kaipaavia,joilla ois suunnilleen saman ikäisiä lapsia,vaikka linja-autoyhteyden päässä että vois välillä tavatakkin.Lapsetkin nauttii toisten lasten seurasta.

Samoin me asutaan kaukana kaikesta, eikä perheessä ole toista autoa. Hyvin ollaan pärjätty näinkin. Voihan sitä tehdä vaikka mitä, leikkiä pallolla, dubloilla, eläimillä, tehdä torneja, soittaa soittimilla, laulaa, lukea kirjoja.. Mitä ikinä mieleen tuleekaan. Äkkiä se lapsikin oppii, ettei esim. puuvärejä laiteta suuhun ja kun olet siinä vieressä niin ihan hyvin voitte vaikka piirrellä. Välillä voi hetken aikaa katsoa vaikka Ti-Ti Nallea, meillä suuri hitti. Nykyään lapsi kovasti leikkii jo niiden laulujen mukana. Meillä tyttö on myös kotitöissä "mukana". Annan vaikka kattilan ja kauhan siksi aikaa kun itse teen ruokaa tai siivoan keittiössä.

Ei lapsille tekeminen tarvitse olla mitään ihmeellistä, kohta ainakin jos ei vielä, riittää että äitä on siinä lähellä ja leikkii jo hetken yksikseen. Silloin voit itse lukea kirjaa tai käydä tietokoneella. Mutta sellastahan se on, pienten lasten kanssa. Eikä ne rutiinin pahasta ole, päinvastoin.

Ai niin, ja ulos voi ottaa mukaan lapion ja sangon näin talvellakin, tai jonkun muun kiinnostavan lelun. Aina ei tarvitse mennä johonkin, anna lapsen mönkiä pihalla ihan rauhassa.

Yhteistyössä