Miten sitä ilmoittaisi, ettei pääse lapsuudenystävän häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihaan häitä!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihaan häitä!!!

Vieras
Tai pääsisi kyllä, mutta en halua mennä. Polttarihässäköissä (joista kieltäydyin myös), tuli esille että pitää minua jotenki tosi hyvänä ja läheisenä ystävänä. Minusta sitä emme ole olleet kymmeneen vuoteen! Emme soittele, viestittele, yhteydenpito täysin facessa ja olemme 5vuoden aikana tavanneet 2krt. Toisella kerralla hän oli krapulassa ja näimme ½h, toisella kertaa kävin kylässä.

En pidä häistä. Siellä "juhlitaan" kahta ihmistä, jotka tunnen ja paikalla 80 ihmistä joita en tunne. Sukulaisten häissä nyt saattaa olla muutama tuttu enemmän. ;) Suomalaiseen perinteeseen ei kuulu, että yritetään tutustua muihin ihmisiin tuollaisissa pönötyskekkereissä, joten saamme keskustella mieheni kanssa keskenämme. Ehkä jotain vaivautunutta läppää kaverin vanhempien kanssa. Ruokakaan ei oikeasti ikinä ole mitenkään ihmeellistä ja kakku on pahaa.

Sen lisäksi matkaa on 160km eli matkakulut plus lahja tämän ihmisen häistä on liian paljon euroja mun makuun.

Mutta mitä sanon, että en tule? "En halua."?

Ilmoitat näin: Ikävä kyllä en pääse juhliinne. Onnea teille. Tai En ikävä kyllä voi osallistua juhliinne toisen päällekäisen menon vuoksi, Onnea. Ei se vaikeaa ole.

Eikö riitä "valitettavasti emme pääse tulemaan"? Jos jokin selitys on pakko kertoa, niin sehän voi olla lomamatka/toiset häät tai muut juhlat/sairastuminen/työeste tms.

Mun mielestä tuon reissun voisi ottaa vaikka lomailun kannalta, eli yhdistää siihen muutakin lomailua. Mun mielestä häät on kivoja juhlia ja onhan tuossa mahdollisuus lämmitellä sitä ystävyyttä uudelleen.

En halua lämmitellä suhdetta uudestaan. Siihen on syy, miksi olemme etääntyneet. Hän on hyvin lapsellinen, viinaan menevä ja "karkea". Alko ahistaa jo siinä polttari äläkässä. Polttareita ei vielä siis pidetty edes, häät on elokuussa. Hän on onnistunut katkaisemaan välinsä tässä vanhempiinsa, toiseen kaasoon ja kahteen muuhun polttarijengiin kuuluvaan.

Ei mulla edes ole väliä, meneekö meillä välit vai ei, mutta jotenkin ikävää pahoittaa toisen mieli. Ongelma on sekin, et olen tiennyt hääpäivän jo helmikuusta, eli toiset menot ja oikeastaan mikä tahansa tekosyy kertoo prioriteeteista. Ehkäpä sanon, että emme pääse ja jos kysyy miksi, niin vastaan että koska en halua. Parempi ikävä totuus kuin huono valhe.

Mun mielestä olisi kyllä sivistynyttä käytöstä mennä häihin kuitenkin, onhan kyseessä loppupeleisä kuitenkin hyvä lapsuudenystäväsi. Menisin vaikkapa vanhojen aikojen muistoksi. Kannattaa aina muistaa tällaisista itselleen hieman epämiellyttävistä kutsuista kieltäytyessä, että miltä sama tuntuisi jos olisi omat juhlat kyseessä ja jäisi suuri osa vieraista pois kun ei vaan huvita matkustaa 160 km, on kivempi maata helteessä rannalla tms. Kuka sitä loppujen lopuksi rakastaa sukujuhlia ym lasten synttäreitä, mutta vuoroin vieraissa, itse järjestettynä juhlat ovat aina tärkeät ja olisi ikävä jos vieraita ei tulisi.

Ei mulla edes ole väliä, meneekö meillä välit vai ei, mutta jotenkin ikävää pahoittaa toisen mieli. Ongelma on sekin, et olen tiennyt hääpäivän jo helmikuusta, eli toiset menot ja oikeastaan mikä tahansa tekosyy kertoo prioriteeteista. Ehkäpä sanon, että emme pääse ja jos kysyy miksi, niin vastaan että koska en halua. Parempi ikävä totuus kuin huono valhe.

Miehen siskon/veljen juhlat on hyvä valkoinen valhe. Vaikka itse olet tiennyt päivämäärän jo ajoissa, niin eihän miehesi suku ole voinut omia juhlia tämän mukaan suunnitella. Ja normaali ihminen ymmärtää että suvun juhla menee kaverin edelle.

Yhteistyössä