Miten sisustaisit tällaisen yksiön? (pohjapiirros)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksiön asukki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksiön asukki

Vieras
Tässä kämpän pohja:
pohja – Kopio - Aijaa.com

Miten sijoittaisit tänne huonekalut? Ruokapöydän, sohvan, sängyn, telkkarin?
Neliöitä on 35 eli huone on ihan kohtuullisen kokoinen, mutta yksiössä ei ihan hirveästi ole tilaa kuitenkaan... :P

Tuohon "alalaidan" hassuun, alkovin näköiseen syvennykseen on tulossa vaatekaapit. Sänkyä siihen ei mahdu leveydeltä.

Auttaisitteko ideoimaan? :)

Tuossa on siis vain yksi ikkuna?

Jos näin, niin elä ainakaan ikkunan eteen ala televisiota tunkemaan. Ehkä kannattaisi pyrkiä jakamaan tila erillisiin "osastoihin" Käyttää esim. sohvaa jakajana tai ruokapöytää. Kunhan et vain tunge kaikkia huonekalujasi seinien viereen.

Alkuperäinen kirjoittaja [t];29597213:
Tuossa on siis vain yksi ikkuna?

Jos näin, niin elä ainakaan ikkunan eteen ala televisiota tunkemaan. Ehkä kannattaisi pyrkiä jakamaan tila erillisiin "osastoihin" Käyttää esim. sohvaa jakajana tai ruokapöytää. Kunhan et vain tunge kaikkia huonekalujasi seinien viereen.

Joo, yksi ikkuna, joka on siis koko tuon seinän levyinen ja myöskin iso (alkaa matalalta), eli hankaloittaa hiukan sisustusta. Sen eteen ei mitään korkeaa oikein voi laittaakaan.

Tuo on kyllä hyvä huomio, että yrittäisi sijoittaa kalusteita muuallekin kuin perinteiseen tapaan seinänvierustoille!

Minkäköhän levyinen sänky, se vaikuttaa paljon? Pitääkö sohvslta pystyä kaks ihmistä kattelemaan tv:tä vai voiko olla niin että sohva on vinouttain tv:seen nähden jolloin siinä voi yksi ihminen makoilla ja näkee tv:n?( ja jos on vieraita niin tv on kiinni?

Niin siis ajattelin että sohva poikittain keskelle huonetta ja telkku sitten tuohon vessaseinälle ja sänky toiselle puolelle ja sänky seinän viereen lähelle alkovia. ruokapöytä ikkunan viereen mutta jos se ikkuna on matala niin ei oikein sovi.

Ehkä sitten sänky lähelle ikkunaa, sohva sitä vasten niin että sänky jää selkänojan taa piiloon ja ruokapöytä lähemmäs eteispäätyä. Hmm

Mä olisin varmaan laittanut sängyn sinne syvennykseen, siis sillai pitkittäin, mahtuisi kai joku yöpöytäkin viereen. Sitten olisin laittanut kaapiston jakamaan tilan, kun huone noinkin suuri. Ikkunan alle ehkä ruokapöydän, pitkälle seinälle sohvan ja sitä vastaapäätä hyllyä/tv-tasoa.

Mutta koska sulla tulee sinne perälle se kaapisto, niin jakaisin tilan kulmasohvalla, sen taakse sänky ja muuten samoin kuin yllä. Oon kyllä tosi huono suunnittelemaan pohjapiirustuksen perusteella. On helpompaa paikan päällä.

[QUOTE="Veera";29597227]Minkäköhän levyinen sänky, se vaikuttaa paljon? Pitääkö sohvslta pystyä kaks ihmistä kattelemaan tv:tä vai voiko olla niin että sohva on vinouttain tv:seen nähden jolloin siinä voi yksi ihminen makoilla ja näkee tv:n?( ja jos on vieraita niin tv on kiinni?[/QUOTE]

Alustavasti kämppään on tulossa vanha, 160 cm leveä parisänky - katsotaan, mahtuuko vai täytyykö lähteä sänkyostoksille! :) Telkkari ei ole mikään ykkönen tässä taloudessa, eli ei tarvitse pystyä katsomaan suoraan. Niin harvoin sitä tulee katsottua.

[QUOTE="vieras.";29597271]Mä olisin varmaan laittanut sängyn sinne syvennykseen, siis sillai pitkittäin, mahtuisi kai joku yöpöytäkin viereen. Sitten olisin laittanut kaapiston jakamaan tilan, kun huone noinkin suuri. Ikkunan alle ehkä ruokapöydän, pitkälle seinälle sohvan ja sitä vastaapäätä hyllyä/tv-tasoa.

Mutta koska sulla tulee sinne perälle se kaapisto, niin jakaisin tilan kulmasohvalla, sen taakse sänky ja muuten samoin kuin yllä. Oon kyllä tosi huono suunnittelemaan pohjapiirustuksen perusteella. On helpompaa paikan päällä.[/QUOTE]

Ei mahdu valitettavasti sänky tuohon syvennykseen (piirustus ei ole täsmälleen mittakaavan mukainen vaan myyjän itse väsäämä ja lähinnä suuntaa antava mittasuhteiltaan :P). Ja siellä nurkassa on jotakin epämääräisiä putkia ym, jotka on ihan kiva piilottaa kaappien ovien taakse. :)

[QUOTE="eee";29597355]Ei mahdu valitettavasti sänky tuohon syvennykseen (piirustus ei ole täsmälleen mittakaavan mukainen vaan myyjän itse väsäämä ja lähinnä suuntaa antava mittasuhteiltaan :P). Ja siellä nurkassa on jotakin epämääräisiä putkia ym, jotka on ihan kiva piilottaa kaappien ovien taakse. :)[/QUOTE]

Okei, sulla siis leveä sänky. Mä ajattelin kapeampaa yhdelle hengelle :)

syvennyksen kaappien (just niin että ovet saa auki) pitkälle seinälle leveä sänky. Lyhyelle seinälle keittiön viereen sohva ja telkkari sitä vastapäiselle seinälle. Ruokapöydän laittaisin parvekkeen eteen/nurkkaan, valoisaa ja kiva katsella ulos. Ja myös nukkkua niin että on peräseinällä sänky ettei sisään näy ulkoa.

Itse asustelen pienessä asunnossa, ainakin nyt jonkin aikaa.
Kaksiossa, lapsi on makuuhuoneessa ja itse olen majoittunut olohuoneeseen, joka ei ole suuren suuri.

Mutta sovittelin tänne sänkyä, ei oikein tuntunut hyvältä.

Nyt otin parven, niitä saa nättejä myös kahdelle hengelle.

Laittaisin parven tuohon olohuoneen pitkälle seinälle, lähelle tuota syvennystä.
Parven alle sohva ja sohvan eteen olohuoneen lyhyelle seinälle telkkari.
Sitten ikkunan eteen ruokapöytä

Sängyn pistäisin huoneen takaosaan, miten se sinne sitten parhaiten menee, sohvan taas jotenkin ikkunapäähän. Ruokapöydäksi laittaisin seinälle nostettavan taittopöydän keittiön oven viereen.

Yhteistyössä