Miten sinulle valkeni, ettei joulupukkia ole olemassa?

"kaaka"
En muista minkä ikäinen olin, oliskinko ollut noin 8-9 vuotias. Kävin ennen joulua jollain kaapilla ja siellä kaapissa näin sellaisen barbin jota olin toivonut joulupukilta lahjaksi. Noh, vielä siinä kohtaa ei kuitenkaan lannistettu pienen tytön uskoa pukkiin. Mutta aattoiltana siinä kohtaa kun sain sen samaisen barbin joulupukilta sitten lahjaksi ja äiti nauroi minulle kun hölmistynyt ilme kasvoillani katsoin sitä babria ja pukkia vuoron perään, siinä kohtaa se usko joulupukkiin meni. Mutta tonttuihin tosin uskon vieläkin :)

"vieras"
Illalla yllätin äidin, kun se oli paketoimassa lahjoja. Äiti kävi siis vessassa ja mä menin sen huoneeseen ja sielläpä oli lahjapaperia ja yövaatteet vailla paperia. Äiti tietysti huus mulle, kun huomas et mä oon sen huoneessa... Noh ei mun joulupukkiin usko vielä siihen lopahtanut vaan mä ajattelin, että äiti vaan auttaa pukkia, kun pukilla on niin paljon hommia. Uskoin vielä pukkiin.

No pian sitten alko valjeta, että eihän sitä pukkia voi olla olemassa... Isä nimittäin lähti aina viemään roskia ja just silloin pukki kävi meillä ja toi lahjat. Veli alkoi vihjailla, että pukkihan on isä ja niin mäkin aloin uskoa. Eipä sitä sitten kauaa enää pukkiin uskottukkaan. Toki koulukin auttoi pukkiin uskomisen loppumisen, kun siellä aina puhuttiin ettei sitä oikeasti ole olemassa.

"miikkis"
Pikkuveli kertoi naapurin Pasin kertoneen, että "arvaa mitä, joulupukkii ei oo olemassa, äiti ja iskä OSTAA NE LAHJAT". Muistan paikankin, oli kesä, olimme silloisen leikkihuoneen ikkunan edessä, olin ehkä 7-vuotias.

Äiti taisi myös kertoa samana kesänä "tiiäthän sie sen joulupukkijutun?" vastasin vaa et tiiän. Ei siitä sen enempää puhuttu.

Sain itse kertoa pikkusiskolle (8 vuotta nuorempi minua). Äitini mielestä ei ollut vanhempien tehtävä kertoa. Saunassa sitten juteltiin siskon kanssa, mutta sekin sanoi jo aavistaneensa. Oli aika hellyyttävä hetki siskon ja miun välillä.

"vieras"
Itse en koskaan kuvitellut että se pukki joka lahjoja toi oli OIKEA joulupukki, koska ymmärsin ettei se ehdi joka paikkaan mutta ajattelin että lapissa jossain ON se oikea joulupukki, niinkun joku ihminen joka on aina jonkun aikaa joulupukki, vaikka 10 vuotta ja sit se vaihtuu :) Perhepäivähoitajani sanoi kun olin 6 vuotta että ei sellaista ole, vaikka olin just nähny telkkarissa! Musta se oli aika julmasti tehty :(

Taisin olla epulla, kun känninen pukkihahmo könysi talomme yläkertaan jossa siis asuimme (mummo asui alakerrassa) niin se kaatui ovesta sisään päästyään ja parta yms irtos :(
jotta siihen se mun lapsenusko joulupukista päättyi, haisevaan ukkoon :stick:

Yhteistyössä