Miten sinulla lapset viihtyvät laivalla esim; risteilyllä? Miten heillä aika kuluu....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23830042:
Poikia3, emme syö laivalla muuta kuin aamupalan. Sillä pärjätään hyvin koko päivän. Kun ollaan perillä Ruotsin puolella, saatamme hakea jotain pientä syötävää iltapalaksi.

Oikeasti...?

Lapsihan märisee ja on rauhaton jo siksikin, että verensokeri on alhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23830042:
Poikia3, emme syö laivalla muuta kuin aamupalan. Sillä pärjätään hyvin koko päivän. Kun ollaan perillä Ruotsin puolella, saatamme hakea jotain pientä syötävää iltapalaksi.

Kasvavat lapset eivät kyllä pärjää pelkällä aamupalalla koko päivää, eivät edes laivalla. Kannattaa varmaan jotain syödä iltapäivällä. "Hyvä ruoka - parempi mieli" pitää paikkansa!

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23830027:
vieras, siksi nyt on mentävä tälle pidemmälle matkalle, kun tarkoituksena on käydä vähän lomailemassa Tanskassa ja ei sinne muutakaan reittiä pääse. On se mentävä Turusta Tukholmaan laivalla ja loppumatka autolla.

no mitenkäs meinasit viihdyttää autossa pitkän matkan??

Et ole vissiin koskaan ennen ollut laivalla? Suurin osa laivalla käyvistä lapsiperheistäkään ei koskaan edes käy maissa. Se laivamatka ei ole mikään matka, pakollinen paha johonkin määränpäähän mentäessä, vaan laivamatka itsessään on se tapahtuma ja elämys, josta maksetaan, vaikka palataan takaisin lähtöpisteeseen!

eee, jaa ei vai saa viedä? Meillä on aina Tallinnaan mentäessä omat eväät mukana ja ei koskaan ole niistä valituksia saatu. Kun mennään aina autolla laivaan, niin ei siellä ole henkilökunta blokannut tavaroitamme.

Ja olen ollut itse nuorena useasti laivalla vanhempieni kanssa, tykkäsin itse olla risteilyillä mukana. Laivalla olo oli jännää ja mukavaa. Koska en vanhempien kanssa muille "ulkomaan" matkoille lähdetty. Heitä ei ole koskaan ulkomaille meno kiinnostanut. Toinen kesäretki oli retki asuntovaunulla jonnekin päin Suomea. Nyt onneksi aikuisiällä olen mieheni kanssa päässyt ulkomailla ( Keski-ja Etelä-Eurooppa) käymään ja ne reissut ovat olleet mahtavia. Monia mielenkiintoisia paikkoja on tullut nähtyä. Kesällä -09 oli lapsikin sitten ekan kerran ulkomaan reissussa Itä-Euroopassa ( Baltian maat, Puola, Slovakia, Unkari, Romania ) mukana. Sekin oli ihan jees reissu. Kaikkea mielenkiintoista tuli silloinkin nähtyä.

Ja pitkät automatkat eivät ole ongelma, koska säännöllisin väliajoin pysähdytään jossakin kaupassa hakemassa evästä tai käydään katsomassa jotakin mielenkiintoista nähtävyyttä.

No meijän lapset on mukana kun syödään ja juodaan eka seisovassa pöydässä, sitten haetaan tax-freestä pari keissii ja muksut on hytis meijän kaa sillä aikaa ku me dokataan, sit ne tulee meijän kaa tanssiravintolaan kattoon kun me ukon kaa pailataan.

Yhteistyössä