Miten sinä tekisit? (vauva, kotimatka ja kela)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Logotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no mitä ollaan pojan kanssa ajeltu, viihtyy paremmin autossa päivällä. Iltaisin tahtoo tankata maitoa ja käy yöunillekin kotona vasta 23-24 aikaan...

Ja tosiaan tuon matkan taittamiseen menee kuutisen tuntia. En tiiä monellako on kokemusta näin pitkistä matkoista. Meillä tuota matkaa ajellaan tämän tuostakin jos pitää asioita kaupungissa hoitaa :/ mutta ei se kyllä herkkua lasten kanssa ole.

Mä en halua siksikään lähteä yötä vasten ajamaan, että tuolla on kylmä. Pitkä matka kohti pohjoisinta Suomea. Pimeää, poroja, liukasta. Mikään paikka ei ole auki matkan varrella klo 20 jälkeen. Eli mihinkään lämpimään ei pääse kahville tai vaippoja vaihtamaan.On turvallisempaa jäädä yöksi ja lähteä aamulla kun saadaan päivänvalolla ajaa ja jos jotain sattuu, saa apua vähän helpommin.

Näiden takia mäkin kyllä lähtisin päivällä. Siellä kun on vielä ihan säkkipimeää kun on pimeää..

Näiden takia mäkin kyllä lähtisin päivällä. Siellä kun on vielä ihan säkkipimeää kun on pimeää..

joo niin on. Vasiten vaan kysyisin että miten muut tekisi. uskon että ei täällä monella vastanneella oo käsitystäkään siitä mitä on ajella näitä matkoja, varsinkaan yöllä.

Jos matkaa ois tunti tai vaikka kaks, lähtisinkin vielä illalla. Mutten nyt kyllä viitti pienen reppanan kanssa.

Nää systeemit on vaan välillä niin hölmöjä : /

[QUOTE="vieras";23140352]Miksi sinä ap edes kyselit, kun olit jo mielesi päättänyt?[/QUOTE]

mielenkiinnosta, että mitä muut tekisi. En mielestäni kysynyt että mitä minun pitäisi tehdä?

joo niin on. Vasiten vaan kysyisin että miten muut tekisi. uskon että ei täällä monella vastanneella oo käsitystäkään siitä mitä on ajella näitä matkoja, varsinkaan yöllä.

Jos matkaa ois tunti tai vaikka kaks, lähtisinkin vielä illalla. Mutten nyt kyllä viitti pienen reppanan kanssa.

Nää systeemit on vaan välillä niin hölmöjä : /

No kyllä sitä etelänihimisetkin ajalee pitkiä aikoja.. Mutta toki harvemmin.

[QUOTE="vieras";23140380]No kyllä sitä etelänihimisetkin ajalee pitkiä aikoja.. Mutta toki harvemmin.[/QUOTE]

juu ajaa toki, mutta tänki matkan ajaminen eteläsuomessa ois sata kertaa mukavampaa kun on huoltamot ja muut auki yötäpäivää...

Ei noita asioita juu tuu kyllä ajatelleeks niin tarkkaan kun asuu täällä "sivistyksen" parissa :) Ehkä kaikkien kannalta turvallisinta että valosalla ajelette. Ikinä ei voi tietää mitä liikenteessä tapahtuu, toivotaan nyt et pääsisitte tänää vielä sinne ultraan, ettei tarvis sitte huomenna jännittää et mihin aikaan pääsee pois..

lähtisin heti, jos kerta vain niin saisin ilmasen matkan

ei ole sun ongelma, vaikka joudutte pysähtymään. sinähän et aja, eli helppo reissu sen suhteen ja kelahan sen maksaa, meni siinä sitten kaks tai kaheksan tuntia siinä matkassa.

heti matkaan ja voihan sitä vaikka varustautua pullolla, mistä antaa pikkuimut jos heti alkaa kitiseen. automatka monesti kyllä rauhottaa, mutta ei aina, tiedän kokemuksesta.

Jos sopii kysyä, niin kauanko olet asunut? Kauanko meni tottua kylmyyteen, pimeyteen tms? Vai tuntuko se muutto sinne missään?

reilu viisi vuotta oon asunut.

mulla on ollut koko ajan töitä, ja teen vuorotöitä, niin ei ole ikinä ollut sellaista säännöllistä päivärytmiä. Sen puolesta tuo kaamosaika ei ole tuntunut oikein missään. Eräänä talvena ostin kirkasvalolampun kun tuntui ettei väsyneenä jaksa ajaa töihin, kun työmatka on 70km. Se auttoi tosi hyvin :) mutta se kaamosaika menee tosi äkkiä, eikä ole niin pimeää aikaa mitä annetaan ymmärtää.

Pakkasen kanssa ei ole ongelmaa, vaatteita vaan päälle.

tuli tuossa lähtö sinne ultraan niin vastaus viivähti. Käytiin sitten "iltalomilla" sukulaisten luona ja just tultiin osastolle. Aamulla pitäs 10 aikaan päästä kotimatkalle.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="minä";23140676]lähtisin heti, jos kerta vain niin saisin ilmasen matkan

ei ole sun ongelma, vaikka joudutte pysähtymään. sinähän et aja, eli helppo reissu sen suhteen ja kelahan sen maksaa, meni siinä sitten kaks tai kaheksan tuntia siinä matkassa.

heti matkaan ja voihan sitä vaikka varustautua pullolla, mistä antaa pikkuimut jos heti alkaa kitiseen. automatka monesti kyllä rauhottaa, mutta ei aina, tiedän kokemuksesta.[/QUOTE]

joo en mä siksi meinannut että tulisi liian kalliiksi, vaan siksi että se on vähän hankalaa autossa aina siirrellä ja imettää ym. kun matkalla ei ole paikkoja jossa pysähtyä ja pääsisi vähän tilavammin vauvaa hoitamaan.

Yhteistyössä