Miten sikiö VOI liikkua näin paljon?

Joku raja, oikeesti...

En muista, että 2 ekaa muksua olisivat näin paljon liikkuneet. Mutta tämä tuleva kolmas tenava - hän melskaa tauotta. Potku, muljahdus, potku, käännös...ja ne ei ole mitään pieniä sieviä liikkeitä, vaan tekevät suorastaan kipeää :kieh:. Ulospäinkin näkyy miten koko vatsa liikkuu. Jopa talvitakin läpi.

Viime yönä heräsin kuusi kertaa siihen, kun mahassani myllerrettiin. Kuusi kertaa siis siten, että tajusin heränneeni. Ties miten monta kertaa siten, etten oikein itse sitä edes huomannut.

Ja koko päivän tänään, ihan koko päivän on liikuttu. Mun maha on suorastaan kipeä. Kosketusarka!

Onko tää normaalia enää? Kaksi ensimmäistäkin muistutti sikiöaikana olemassaolostaan useamman kerran päivässä, mutta tältä vauvalta ei saa hetken rauhaa. Ja vaikka onkin kivaa että vauva liikkuu, ts. se on yksi merkki siitä että kaikki on ok, niin nämä liikkeet tekee ihan oikeasti kipeää, virtsarakko huutaa hoosiannaa kun siihen osuu (ja siihen osuu usein), ja yöunetkin voisi olla ihan jees joskus (en oikeasti ajatellut valvoa kuukausikaupalla putkeen jo ennen vauvan syntymää).

Valivali :xmas:

Rakenneultra ykkösessä (kakkos-sellaiseen menen 1,5 viikon kuluttua) vauva liikkui mielettömästi, potki anturia, ja sai ultraajan hämmästymään useampaan otteeseen.
 
"jöpö"
Täällä myös kolmatta odotellaan ja vähän samanlaisia kokemuksia... Rv 33 menossa. ut sillä erolla, et mun vauveli antaa mun nukkua öisin. Mut päivät on just tollasta kuvailemasi kaltaista tauotonta möyrintää...
 
1 + 2
Tähän tekisi mieli sanoa, että kuvittelepa tilanne kun niitä on kaksi vatsassa melskaamassa, toinen toistaan yllyttäen. :D

Jotkut ovat jo sikiöinä vilkkaampia kuin toiset. Esikoisesta neuvolassakin valmisteltiin jo alusta lähtien, että vilkas tapaus tulossa. Ja menoa ja meininkiä onkin kyllä riittänyt. Mutta etenkin noi öiset riehumiset on ikäviä. Jospa sun tapaus ymmärtäisi rauhoittua kun tila alkaa käydä pienemmäksi.
 
Tähän tekisi mieli sanoa, että kuvittelepa tilanne kun niitä on kaksi vatsassa melskaamassa, toinen toistaan yllyttäen. :D

Jotkut ovat jo sikiöinä vilkkaampia kuin toiset. Esikoisesta neuvolassakin valmisteltiin jo alusta lähtien, että vilkas tapaus tulossa. Ja menoa ja meininkiä onkin kyllä riittänyt. Mutta etenkin noi öiset riehumiset on ikäviä. Jospa sun tapaus ymmärtäisi rauhoittua kun tila alkaa käydä pienemmäksi.
Mulla on jo 2 suht vilkasta lasta. Jos tämä kolmas on niitäkin vilkkaampi, niin mää kualen :D

Mutta ehkä hän purkaa energiansa jo vatsassa, ja on synnyttyään rauhallinen kuin mikä...joohan? :saint:

Kaksosten odottamista en suostu edes ajattelemaan :D, yksi kerrallaankin on joskus hiukan liikaa.
 
"Maija"
Meillä oli myös melkoinen melske vatsassa aikanaan, liikelaskentaa joskus kun kokeilin tuli tarvittava määrä liikkeitä suunnilleen minuutissa parissa. ;) Neuvolassa naureskelin, että meillä ei tyyppi nuku vatsassa varmaan yhtään, jo ekassa ultrassa lääkärikin nauroi sitä vilskettä ja voltteja.

Synnyttyään on ollut kyllä aika eloisa kaveri, ja lisäksi säpsyi paljon unissaan (tutkimuksissakin käytiin asian tiimoilta), joten ihmekö tuo ettei rauhallista hetkeä pahemmin ollut vatsassakaan.

Oonkin miettinyt, että jos joskus vielä on uusi vauva tulossa, olisin varmaan aivan vainoharhainen, jos olisi rauhallista sorttia. Edellisestä kun niiden liikkeiden kanssa ei tarvinnut ainakaan murehtia ollenkaan. :)
 
Mulla kans vauva ilmeisesti joko treenaa sirkustemppuja tai potkunyrkkeilyä :p Ihanaa tottakai että liikkeet tuntuu, mutta joskus tekee melkein kipeetä. Välillä ei oo lääkäri saanu kunnolla sydänääniä kuunneltua kun on kaveri aina livahtanut karkuun :p
 
"neljän äiti"
Miä on kakkosrakenneultra? Never höörd- onko siis ihan julkisella puolella "rutiinisti" tehtävä?

Mullon muuten kokemus et vilkkaat masuvauvat on olleet mahan ulkopuolell arauhallisia, ja päin vastoin. :D
 
[QUOTE="neljän äiti";25839347]Miä on kakkosrakenneultra? Never höörd- onko siis ihan julkisella puolella "rutiinisti" tehtävä?

[/QUOTE]
Ei ole rutiinia, mä menen sellaiseen koska tämä ylivikkelä tapaus ei antanut mitata ihan kaikkea mitä rakenneultrassa pitäisi saada mitattua (ja olin siinä pöydällä yli tunnin). Eivät saaneet jotain munuaisallasmittoja tms. Ekan rakenneultran teki hoitaja, tämän kakkosen tekee lääkäri. Julkisella puolella, juu, kaupungin uä-yksikössä.

Sitten lisäksi on vielä äitiyspolikäynnit yliopistollisessa keskussairaalassa raskausdiabeteksen takia. Mua ollaan ultrattu jo 5 krt tämän raskauden aikana, ja vielä on ainakin 2 ultraa tiedossa, tod.näk. 3.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25839478:
Peesi! :D :LOL:

Kilttejä, iloisia ja nauravaisia nuo on. Ns. supertyytyväisiä, ikinä ei oikeastaan itke, mutta meno on ihan mahotonta. Molempia ootellessa oli kylkiluut paskana, ikinä eivät laskeutuneet ja volttia heitettiin vielä parhaimmillaan päivää ennen syntymää. Toka meinas lähteä kätilöltä karkuun pyllypesulla. Tätönen vaan tokas että "tämähän lähtee kokeneeltakin kätilöltä lapasesta" =)

Onks sullakin liikaa vettä? Mullakin oli RD. Se sen valtamerialtaan mulle aiheutti.
 
"Maija"
Luonnehdinta rauhallinen ja kiltti vauva ei kuulosta meillä ainakaan kovin paikkaansa pitävältä.. Tai no, tuhmia vauvoja ei ole olemassakaan eli kiltti varmaankin, mutta myös erittäin temperamenttinen ja "vaativa" kuvastaa meidän kaveria. ;)
 
Kurja että tuli RD. Hoidatko ruokavaliolla vai lääkkeillä? Ootteko sukupuolta udelleet? :) kaveri saieilen 5kg pojan, la oli pari päivää sitten . Isoa oli ennustettu mutta ei ihan 5kg :D
Poika on tulossa :). Ruokavaliolla hoidan - tai oon hoitamatta jos ja kun ajoittain tuntuu siltä. Viimeisimmässä sokerirasituksessa arvot oli yllättäen oikein hyvät, ja sain vähän vapauksia syömisten suhteen. Kotimittauksissa sokerit kyllä nousee ihan 12 astikin joskus :|

Esikoinen oli 2,8 kg syntyessään rv 40+5, raskausdiabetes silloinkin, ruokavalio"hoitoinen" (ts. kukaan ei neuvonut miten pitäisi syödä, joten söin ihan normaalisti vaan). Tämä nysämies oli viimeisimmässä ultrassa reilu viikon verran raskausviikkoja pienempi, eli ehkei hänestäkään kovin isoa tule (tosin ehtii vielä kyllä kasvaa viisikiloiseksi :D).
 
joo ehtiihän se kasvaa, mutta jospa ei toivota sitä 5kg :D
meille luvattiin kolmosesta ihan normikokoista vauvaa, siro maha, ultrattiin ainakin viidesti. sitten 2pv ennen synnytystä kävin sairaalassa kun paineet koholla ja pissassa plussaa, niin kerrottiin että vauva on reippaasti yli 4kg-sirot mitat V:llä olikin 4415 ja 53cm :D ja silti on kokoaika ollut yhtä laiha kun J, ihan erimaata nää eka ja vika kun P. onnistuin tässä vikassa myös saamaan raskausmyrkytyksen, ei oo kuulemma kovin yleistä saada se vasta kolmannessa raskaudessa ja niin että kaikilla lapsilla on sama isä jollon se olisi "pitänyt" tulla jo ekassa.. :D
huono sairaala myös, sain raataa vauvan ulos ja en ees saanut synttärikakkua, vaikka meille tuli V:n kanssa sama synttäripäivä. Saakohan valittaa jonnekin että nyt jäi traumat :D
 

Yhteistyössä