Miten sijoittaa takapenkille 3 turvaistuinta järkevästi? Ja kapea istuin hakusessa!

Eli meillä on lapset iältään (kun vauva syntyy) 0kk, 1v2kk sekä 7,5v (pituus alta 135cm).

Pienimmällä on Graco logico s, keskimmäisellä Britax two way elite ja isoimmalla Britax evolva.

Nuo eivät sinne taakse mahdu millään (Toyota Avensin -02 farkku) joten kokeilin isoimmalle pelkkää koroketta, muttei mahtunut siltikään :/

Eli jotain pitäisi keksiä, mutta mitä?

Ja seuraavan kerran eteen tulee ongelma, kun vauva siirtyy pois Gracon turvakaukalosta...tuonne taakse jos tunkee kaksi Britaxin two way eliteä, niin ei sinne mahdu enää sitten kärpästäkään, eli mihin tuo isoin neiti sitten laitetaan?

Eli pitäisi saada vähintään toiselle, ehkä jopa molemmille kapeat, selkä menosuuntaan asennettavat istuimet, mutta mitkä?

Ei kellään sattuis olemaan kokemusta itse Avensiksesta, tai edes jostain muusta kapeasta autosta?

vieras
Jos te lisäännytte ja hankitte lapsia, te hankitte kulkemiseen sopivan kulkuneuvon. Jos penkit ei mahdu autoon, te hankitte isomman auton. Britax Two Way Elite on tosi leveä istuin. Kapea istuin ei anna sen isommin tilaa kiinnittämiseen. Keskipaikalle kipuaminen on vaikeaa.

Tommonen perusfarkku on vaikea lastata istuimia täyteen. Tila ei riitä kiinnittämiseen. Tila-auto mahdollistaa aikuisen pääsyn kiinnittämään keskipaikkalaista korkeutensa vuoksi. Teinä hankkisin 7 hengen auton.

Meillä oli farkkupösö. Nyt meillä on tila-auto, koska se keskimmäisen autoon kiinnitys sai joka kerta hermot pintaan.

hilla
Alkuperäinen kirjoittaja Jadenia:
Tartteeko tuon ikäinen muka vielä koroketta? o_O Ainakin sillon kun minä olin eka-tokaluokkalainen niin ei mulla mitään koroketta enää ollut.
Nykyaikana pitäisi olla muistaakseni n 12v asti korokkeella...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos te lisäännytte ja hankitte lapsia, te hankitte kulkemiseen sopivan kulkuneuvon. Jos penkit ei mahdu autoon, te hankitte isomman auton. Britax Two Way Elite on tosi leveä istuin. Kapea istuin ei anna sen isommin tilaa kiinnittämiseen. Keskipaikalle kipuaminen on vaikeaa.

Tommonen perusfarkku on vaikea lastata istuimia täyteen. Tila ei riitä kiinnittämiseen. Tila-auto mahdollistaa aikuisen pääsyn kiinnittämään keskipaikkalaista korkeutensa vuoksi. Teinä hankkisin 7 hengen auton.

Meillä oli farkkupösö. Nyt meillä on tila-auto, koska se keskimmäisen autoon kiinnitys sai joka kerta hermot pintaan.
Mä en mun rakkaasta autosta luovu, koska ei ole kuin muutamasta kuukaudesta kiinni että tyttö on sen 135 cm pitkä.

Ja halvemmalla päästään kun vaihdetaan istuimet ja pidetään nykyinen auto.

duoflex xtp on kapeempi ku elite ja siihen mahtuu viel istumaan tuomonen 110cm/19kg naamamenosuuntaan talvikamppeissa. ja on paremmat sivutuet ku elitessä.
Meillä samaongelma, tosin lapset on isommat 7v& 131.5cm ja keskimmäinen 110cm ja 4v ja kääpiö kohta kuukauden, meillä kääpiö kulkee edessä koska ei keksitty miten saadaan taakse kaikki istumaan. tosin meillä ei ole turvatynyä apparinpaikalla volvossa. sitten kun kääpiö siirtyy seuraavaan jakkaraan niin mahtuuvat kaikki taakse kun turvaistuimen voi laittaa keskelle, kaukaloa ei saanut asentaa keskelle kun ei ole tasainen lattia, on siis jalustallinen kaukalo. tosin, tuo vanhimmainen on silloin jo niin iso ettei tarvitse jakkaraa, volvossa on sekin hyvä että joka paikalla on kolmipistevyöt ja vyöt tulee takana selkänojasta, ei mistään korkealta niin jo nyt vois matkustaa ilman istuinta kun vyö menee oikealta korkeudelta.

Meillä siis sama kaukalo kuin AP:lla

Alkuperäinen kirjoittaja SylWi:
Meil on 3v8kk 2v4kk ja 7kk. Kaukalo on reunalla ja ja vanhin keskellä. Brion kaukalo, maxi-cosi turvavyöistuin ja jovin 1-2-3 turvavyöistuin. Autona -97 vectra. Juur ja juur mahtuu.
Kiitos vinkistä...pitää selvitellä onko tuo Vectra mein autoa leveämpi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Meil on 3v8kk 2v4kk ja 7kk. Kaukalo on reunalla ja ja vanhin keskellä. Brion kaukalo, maxi-cosi turvavyöistuin ja jovin 1-2-3 turvavyöistuin. Autona -97 vectra. Juur ja juur mahtuu.
Vectra on himpun pienempi ku teidän Avensis. Mutta penkkien muotoilu monesti vaikuttaa enemmän, ku auton koko. Oikein muotoiltu istuin estää reunaan kiinnityksen tehokkaasti...

Vectra on himpun pienempi ku teidän Avensis. Mutta penkkien muotoilu monesti vaikuttaa enemmän, ku auton koko. Oikein muotoiltu istuin estää reunaan kiinnityksen tehokkaasti...
Mutta teillä olikin nuo isoimmat turvavyöistuimissa...me tarvitaan vielä ihan kunnon selkä menosuuntaan turvaistuimet :/

vieras
Mutta teillä olikin nuo isoimmat turvavyöistuimissa...me tarvitaan vielä ihan kunnon selkä menosuuntaan turvaistuimet :/
Teillä on autonvaihto eessä. 5 hengen auto ei tarkota sitä, että sinne mahtuu 5, jos perheessä on pieniä lapsia. Se oikeasti vain on noin.

Teillä on autonvaihto eessä. 5 hengen auto ei tarkota sitä, että sinne mahtuu 5, jos perheessä on pieniä lapsia. Se oikeasti vain on noin.
Autoa en vaihda ja piste :LOL:

Kyllä mä olen tällä palstalla aikoinaan törmännyt ketjuun jossa jollakulla oli Avensiksessa 3 istuinta, mutta koska se ei ollut meillä silloin ajankohtaista niin en merkannut sitä muistiin, että mitkä ne istuimet ovat.

Ja edelleen, on kyse muutamasta kuukaudesta, kun pitää kaikki 3 olla istuimilla, joten siksi en autoa vaihtamaan lähde.

tuota, mulla on ollut britax two way elite, kaukalo ja koroke, sekä yhdistelmä two way elite, turvavyöistuin ja koroke toyota yariksessa, joten miten ne eivät mahdu.

Britax two way -elite keskelle, selkämenosuuntaan, ja antaa sitten muille istuimille tilaa varsinaisen istuimen selkänojapuolelle. Sitten kun vauva siirtyy pois kaukalosta, joka toivottavasti on mahdollisimman suuri, niin se keskimmäinen menee turvavyöistuimeen. Meillä tehtiin näin. Mutta mun kahden pienimmän ikäero on kyllä suurempi.

Pistä keskelle kaukalo, toiseen reunaan TWE ja toiseen reunaan GRACO JUNIOR BASIC (kapein turvavyöistuin mitä on markkinoilla). Sitten kun vauva kasvaa niin vaihdat vaan keskelle TWE:n! Mahtuu suht. hyvin (ainakin siihen asti kun vauvan pitää alkaa istua naama menosuuntaan). Meillä oli Opel Astra ja sinne siis meni näin!

kiddy
Ootteko miettinyt Kiddyn istuimia isommille, jos selkä menosuuntaan asennettavat istuimet eivät mahdu? Ne tulevat kasvot menosuuntaan, ja niissä ei ole omaa vyötä vaan pienelle tulee sellainen palkki eteen auton omalla turvavyöllä kiinnitettynä. Pitäisi olla etutörmäyksessä turvallisempi kuin muut kasvot menosuuntaan laitettavat istuimet koska koko ylävartalo kääntyy palkin päälle eikä niska näin retkahda.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
tuota, mulla on ollut britax two way elite, kaukalo ja koroke, sekä yhdistelmä two way elite, turvavyöistuin ja koroke toyota yariksessa, joten miten ne eivät mahdu.

Britax two way -elite keskelle, selkämenosuuntaan, ja antaa sitten muille istuimille tilaa varsinaisen istuimen selkänojapuolelle. Sitten kun vauva siirtyy pois kaukalosta, joka toivottavasti on mahdollisimman suuri, niin se keskimmäinen menee turvavyöistuimeen. Meillä tehtiin näin. Mutta mun kahden pienimmän ikäero on kyllä suurempi.
Mä kokeilin sijoittaa istuimia siten, että two way elite oli reunalla, koroke keskellä ja kaukalo reunalla sekä niin, että kaukalo oli keskellä, mutta ei se mahtunut sinnepäinkään. Kun koroke oli keskellä, sen sai siihen ujutettua, mutta vöihin ei päässyt käsiksi enää.

Mikä kaukalo teillä oli? Meinaan että Logico taitaa olla isoimmasta päästä, oiskohan vika sitten siinä, vai voiskohan ongelma ratkaista jos kokeilisin sitä two way eliteä siihen keskelle. Tosin en sitten tiedä että miten tuolla autolla enää ajaa eteenpäin, kun nyt jo sen istuimen edessä oleva paikka (hanttari) on aika epämiellyttävä istuia sen selkänojan kaltevuuden vuoksi...ja pituutta mulla on kuitenkin vain 163cm.

Yhteistyössä