Miten sen telkkariasian kanssa kävi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jaa-a, mutta periaatteessa kaupan kyllä pitäisi myydä hintalapun hinnan mukaiseen hintaan tuote asiakkaalle. Itse olen ollut kerran ostoksilla. Hintalapussa luki jotain, myyjä sanoi ettei myy siihen hintaan, kun oikeasti tuote maksaa paljon enemmän. Sanoin haluavani tuotteen tähän hintaan. Hän ei myynyt.
Kuluttujavirasto vahvisti, että on myytävä, jos kerran niin lukee hintalapussa. Soitin yrityksen asiakaspalveluun, ja valitin asiasta. Olin siis ostanut tuotteen "kalliilla", mutta minulla oli halpishintalappua myös kiinni tuotteessa (ja siis ei tarra, jonka olisin voinut itse siihen liimata). Minulle hyvitettiin hintaerotus... ja pahoiteltiin myyjän käytöstä, sillä heidän on myytävä tuote siihen hintaan, kun hintalapussa lukee :)

Alkuperäinen kirjoittaja ///:
Jaa-a, mutta periaatteessa kaupan kyllä pitäisi myydä hintalapun hinnan mukaiseen hintaan tuote asiakkaalle. Itse olen ollut kerran ostoksilla. Hintalapussa luki jotain, myyjä sanoi ettei myy siihen hintaan, kun oikeasti tuote maksaa paljon enemmän. Sanoin haluavani tuotteen tähän hintaan. Hän ei myynyt.
Kuluttujavirasto vahvisti, että on myytävä, jos kerran niin lukee hintalapussa. Soitin yrityksen asiakaspalveluun, ja valitin asiasta. Olin siis ostanut tuotteen "kalliilla", mutta minulla oli halpishintalappua myös kiinni tuotteessa (ja siis ei tarra, jonka olisin voinut itse siihen liimata). Minulle hyvitettiin hintaerotus... ja pahoiteltiin myyjän käytöstä, sillä heidän on myytävä tuote siihen hintaan, kun hintalapussa lukee :)

Juu, mutta nettikaupassa vähän eri käytäntö. Luepas tuolta toisesta ketjusta se suunnilleen sata kertaa lainattu kohta, jossa kerrotaan miten käy kun hinta on selkeästi virheellinen. Se lukee niissä toimitus- tai kauppaehdoissa (joita kukaan ei todellisuudessa ilmeisesti koskaan tilatessaan lue, vaikka näin rastittavatkin).

Alkuperäinen kirjoittaja ///:

Toi ei ole totta, se menee niin, että hintalapun hinnalla on myytävä, ELLEI ole selvästi asiakkaan ymmärrettävissä, että hintalapun hinta on virheellinen. Esim. juuri että taulutelkkarissa luki hintalapussa 10 euroa. Sitä ei todellakaan ole pakko myydä kympillä, koska pällikin tajuaa, että hintalapusta puuttuu nollia.

Yhteistyössä