Miten sen hel*****n päiva hoitopaikan voisi saada Espoosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paikaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paikaton

Vieras
Olen hakenut jo syksyllä. Tyot alkoi jo 3 viikkoa sitten, olen soitellutnkipu niin monta kertaa jo kaupungille vastuulliselle henkilolle, ei vaan saa mitään vastausta. Yhtenä päivänä systeemit oli alhaalla, yksi päiva ei ollut tyohuoneessa, yksi päiva oma kone temppuili yms.

En ole nukkunut kokonaista ytä yli 1.5 vuoteen. Taaperoni on tosi haastellinen, koko ajan vaan raivoaa. Mulla on totaalinen burnout.

Miten ihmeessä sen hoitopaikan voisi saada? Ilmeisesti mun pitäisi hakea lääkärilta sairaslomaa. Vai pitääko mun kohta soittaa lastensuojeluun ja pyytää apua?

Perheneuvolan kautta esim.

Oletko ottanut yhteyttä suoraan päiväkoteihin: yksityisiin, ostopalvelupäiväkoteihin?

Perheneuvola ei ole onnistunut mulle edes vielä lähetttämään lähetettä unikouluun, vaikka kävin siitä oikein lääkärillä valittamassa.
Olen soitellut alueeni yksityisiin päivakoteihin, kaikki ovat täynnä.

Miten tuo lupaus, että paikka olisi saatava 4kk sisällä?

Subjektiivinen päiväkoito-oikeus on vielä voimassa, joten jos et ole saanut päivähoitopaikkaa 4 kuukauden kuluessa hakemuksen kirjaamisesta, niin sitten kunta on sulle korvaausvelvollinen ja päivähoitopaikka pitää myöntää.

Jos olet hakenut 4kk ennen töiden alkua niin niiden on se paikka osoitettava ihan sama mistä siis jos olet Espoolainen niin Espoossa tietenkin. Soitat heti maanantai-aamuna ja kysyt mihin tämän lapsen vien, hoitopaikkaa on haettu 4kk sitten (mielummin yli 4kk sitten) ja hoitopaikka on osoitettava heti. Voit myös sanoa, että tiedät lakipykälät. Jos vanhaan paikkaan palaat niin se on 4kk, jos taas olisit hoitovapaalta työllistynyt uuteen työpaikkaan, niin silloin saatettaisiin tulkita jopa 2vk:n pykälää. Tai vielä parempi, lapsi mukaan ja mene toimistolle.

Mene päivähoitotoimistoon aamulla klo 8 lapsen kanssa, ja sano että tästä lähtien tuot lapsen sinne joka aamu jos ei paikkaa ala kuulumaan. Lain mukaan sinun täytyy saada päivähoitopaikka!!

[QUOTE="a.p";25488769]Korvausvelvollinen miten? Multa siis puuttuu 3 viikon palkka, kun en ole voinut mennä toimistolle.[/QUOTE]

Espoon pitäisi korvata sulle tuo kolmen viikon menetetty palkka. On näistä ollut ennakkotapauksia ennenkin.

Mä en ole tietoinen, etta Espoossa olisi mitään päivähoitotoimistoa. Hakemuksia käsittelevät päivakotien johtajat.
Mulla ei ole edes selkeää kuvaa, kuka heistä on vastuussa, kun olen hakenut aika moneen eri paikkaan. ssi

Mielelläni marssisin jonnekin paikanpäälle, jos sellaista olisi. Mutta kukaan ei tunnu olevan vastuussa.

Täällä on vastuuhenkilö:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;142236;37735

"Suomenkielisen varhaiskasvatuksen hallinto ja johto
PL 302, 02070 Espoon kaupunki
Suomenkielisen varhaiskasvatuksen johtaja Titta Tossavainen, puh. (09) 8162 3300"

Sinä olet nyt yksinkertaisesti ollut liian pehmeä.

Ilmoitat puhelussa ensimmäiseksi, että tulet viemään asiaa oikeusteitse eteenpäin saadaksesi korvauksen menetetyistä ansioista.

Jokaisella alueella päivähoidosta vastaa joku, eli yhden päiväkodin johtaja tekee päätöksiä useammasta päiväkodista. Ja heilläkin on esimies. Espoolaisissa lehdissä haastatellaan usein Titta Tossavaista. Jospa kokeilet soittaa hänelle.

Sanon nyt vielä senkin, että tilanne on ollut vuosia sama. Tyyli on se, että kotiin soitetaan varovainen puhelu, jossa tiedustellaan tilannetta, noin kuukausi ennen hoidon tarvetta. Jos siinä erehtyy sanomaan, että hoito jotenkin järjestyy joksikin aikaa, paikkaa ei tarjota heti. Esim. esikoinen sai paikan vasta kuukausi sen jälkeen kun olin aloittanut töissä.

Puhelussa suositellaan myös etsimään hoitajaa kotiin, kun kaupunki tukee tätä ratkaisua yksityisellä kotihoidon tuella, joka onkin varsin suuri raha sekin.

Eli pitää olla tiukka ja sanoa, että töissä pitää olla heti, tai kaupunki saa korvata menetetyn ansion ja jatkaa, että haluaako kaupunki lisää työttömiä työnhakijoita. Asiasta voi uhata tehdä myös julkisen, ihan varmasti asiasta kiinnostuneita lehtiä löytyy (iltapäivälehdet, Länsiväylä).

[QUOTE="vieras";25488913]Täällä on vastuuhenkilö:

Yhteystiedot - Espoon kaupunki

"Suomenkielisen varhaiskasvatuksen hallinto ja johto
PL 302, 02070 Espoon kaupunki
Suomenkielisen varhaiskasvatuksen johtaja Titta Tossavainen, puh. (09) 8162 3300"[/QUOTE]

Mä olen nyt ekaksi yrittänyt edes saada vastausta joltakin päivakodin johtajalta, joka on vastuussa ko. alueesta. Pitää sit ilmeisesti soittaa hänelle ja kertoa, ettei alaiset osaa vastata.

[QUOTE="a.p";25489876]Siis minne muualle voin sitten jättää hakemuksen? Olen soitellut järkevän kantaman alueella olevat yksityiset päivakodit läpi. Kyse on 18kk taaperosta.[/QUOTE]

Yksityisiin ja ostopalvelupäiväkoteihin voit hakemuksen viedä suoraan kohteeseen. Kaupungin kautta ne menee noihin päiväkoteihin viiveellä.

Yhteistyössä