Miten selvisitte pahasta raskauspahoinnista järjissänne??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon nyt oksentanut 3 viikkoa (rv9). Kaikki aamut alkaa välittömällä oksentamisella kun nousen ylös. Ei auta korput yöpöydällä tms. Väkisin koitan syödä sitten jotain pientä mutta sekin kaikki tulee ylös. Vähän pidempään pysyy sisällä jos vain makaan.

Välillä oksennan pelkkää sappinestettä. Ylävatsa on ihan kipeä ja ärtynyt jatkuvasta kyökkimisestä. Illalla ruoka pysyy vähän paremmin sisällä, mutta osan siitäkin oksennan. Mikään ei maistu vaan kaikki on pakotettava alas. Tää on ihan perseestä. Töissä en pysty olemaan. Onko joku tukiryhmä johon vois tässä sohvalla kyökkiessä kirjoitella? Tuun hulluksi kohta! Lisäksi todella heikko olo ja hirveä väsymys, nukkuminenkin on vähän huonoa.

Kokeile proteiinijuomia. Ja hörppää sellaista jo yöllä jos heräät.

Tai sit apteekista niitä pirun kalliita lisäravinnejuomia, souvenaid vai mitä ovat, niitä mulle tuputettiin muinoin kun sytostaatit oksettivat.

Nyt se on jo myöhäistä, mutta muutama vuosi sitten julkisuuteen nousi uutinen tutkimuksesta, jonka mukaan sikiön isän sperman nieleminen ehkäisisi aamupahoinvointia. Logiikka siis on se, että aamupahoinvointi johtuu vieraan geneettisen materiaalinen ilmaantumisen aiheuttamasta vastareaktiosta äidin kropassa. Tämä reaktio voidaan ehkäistä tai se tulee vaimeampana kun kroppaa siedätetään pikkuhiljaa sen geneettisen materiaalin (eli isän geenien) läsnäoloon nielemällä säännöllisesti isän spermaa. Enkä siis keksi tätä omasta päästäni. Eli kun raskaus on varmistunut, niin sen jälkeen oikea paikka mällille on suu.

Nyt se on jo myöhäistä, mutta muutama vuosi sitten julkisuuteen nousi uutinen tutkimuksesta, jonka mukaan sikiön isän sperman nieleminen ehkäisisi aamupahoinvointia. Logiikka siis on se, että aamupahoinvointi johtuu vieraan geneettisen materiaalinen ilmaantumisen aiheuttamasta vastareaktiosta äidin kropassa. Tämä reaktio voidaan ehkäistä tai se tulee vaimeampana kun kroppaa siedätetään pikkuhiljaa sen geneettisen materiaalin (eli isän geenien) läsnäoloon nielemällä säännöllisesti isän spermaa. Enkä siis keksi tätä omasta päästäni. Eli kun raskaus on varmistunut, niin sen jälkeen oikea paikka mällille on suu.

Tolkuton tutkimus.

Siis koska onhan spermaa päätynyt sekä suuhun että muualle kroppaan jo ennen raskautta. Ja miten se muka pelkästään vatsassa siedätyttäisi? Monipuolisen spermanhyödyntämisen puolesta liputan minä.

Ja mä en muuten, kertaakaan viiden alkuraskauden aikana, oksentanut.
Ehkä se oikeasti toimii!

Ei kai sitä tarvitse hirveästi ihmetellä miksi juuri vatsa liittyy siihen siedättymiseen. Voihan sitä tunkea banaaninkin alapäähän, mutta ei se nälkää vie.

Ei kai sitä tarvitse hirveästi ihmetellä miksi juuri vatsa liittyy siihen siedättymiseen. Voihan sitä tunkea banaaninkin alapäähän, mutta ei se nälkää vie.

Niinmuttakun.

Kaikenmaailman siedätyshoitoja annetaan pääsääntöisesti suonensisäisesti. Ja lääkkeitä nielemisen lisäksi vaikka sumutteena nenälle tai limakalvolle tai jopa suppoina. Niin miksi spermalle ainoa annostelutapa olisi suun kautta? Onhan sen sisältämien aineiden todettu imeytyvän osin jopa ihon läpi.

Ihmisen tehokkain eri ainesosia pilkkova ja sulauttava järjestelmä löytyy kuitenkin suolistosta. Ehkä spermastakin voisi kehittää lääkkeen, jossa se on valmiiksi pilkottu ja saatettu muotoon, jossa limakalvokontakti riittää, mutta toistaiseksi se imeytyy ihon läpi tai emättimestä ihan yhtä hyvin kuin se banaanikin. Täytyy kuitenkin muistaa mikä se siemennesteen varsinainen funktio on. Jos se hajoaisi alkutekijöihinsä heti limakalvon kohdatessaan, saattaisi lisääntyminen käydä äkkiä aika vaikeaksi.

mehujääpalojen imeskely pitkin päivää voi auttaa.
Lämpimien ruokien sijaan kannattaa syödä todella kylmiä ruokia. Jääkaappiin tai pakastimeen voi laittaa hedelmiä, kuten viinirypäleitä, ja imeskellä sellaisenaan. Jos juomien tuoksu nenän alla ällöttää, kannattaa mitä tahansa koittaa juoda pitkällä pillillä.

o_O

Tiedän tunteen. Ensimmäisestä oksensin kymmeniä kertoja päivässä viikolle 26, toisesta viikolle 23.
Ensimmäisen kohdalla neuvolassa eivät ottaneet tosissaan kun kerroin kuinka kamalaa on. Tokan kohdalla tarjosivat pahoinvointilääkitystä suoraan.
Onneksi suurimmalla osalla tuo pahoinvointi loppuu ekaan kolmannekseen, valitettavasti itse en heihin kuulunut.
Paha olo oli jokapaikassa, ihan sama missä olin. Töissä oli edes muuta ajateltavaa, kuin kotona sohvalla maatessa.
Söin mitä vain mikä meni alas, mandariineja, kokista, vadelmia, mustikoita ja salmiakkia.
Ensimmäisen kohdalla toivoin pahimpina hetkinä jopa keskenmenoa, tuntuu kauhealta edes sanoa niin mutta olo oli niin kamala.
Itsellä ei muu auttanut kuin aika, pahoinvointi on myös ainoa syy miksei meille ikinä kolmatta lasta tule.

Tiedän tunteen. Ensimmäisestä oksensin kymmeniä kertoja päivässä viikolle 26, toisesta viikolle 23.
Ensimmäisen kohdalla neuvolassa eivät ottaneet tosissaan kun kerroin kuinka kamalaa on. Tokan kohdalla tarjosivat pahoinvointilääkitystä suoraan.
Onneksi suurimmalla osalla tuo pahoinvointi loppuu ekaan kolmannekseen, valitettavasti itse en heihin kuulunut.
Paha olo oli jokapaikassa, ihan sama missä olin. Töissä oli edes muuta ajateltavaa, kuin kotona sohvalla maatessa.
Söin mitä vain mikä meni alas, mandariineja, kokista, vadelmia, mustikoita ja salmiakkia.
Ensimmäisen kohdalla toivoin pahimpina hetkinä jopa keskenmenoa, tuntuu kauhealta edes sanoa niin mutta olo oli niin kamala.
Itsellä ei muu auttanut kuin aika, pahoinvointi on myös ainoa syy miksei meille ikinä kolmatta lasta tule.

Salmiakkia ei saa syödä raskauden aikana!!

Kiitos vastauksista. Joo tiedän ton tunteen kun melkein toivoo että tää menis kesken kun ei kestä enää jatkuvaa pahoinvointia. Siitä tulee järkyttävän huono omatunto... hyvä kuitenkin et joku uskaltaa sanoa ton ääneen. Musta tuntuu että mun ruokatorvi on jo ihan repaleina jatkuvasta oksentamisesta

Sun täytyy syödä enemmän, ettei elimistö ala käyttää niitä rasvoja nahan alla. Niihin on kertynyt paljon ympäristömyrkkyjä ja siitä se paha olo tulee, vaikka et olisi raskaanakaan. Samasta syystä monen lapsettomuuskin johtuu, vaikkei sitä kukaan kertoisikaan. Eikä imetystäkään saa käyttää laihdutuskeinona. Sitä varten neuvolat ovat alunperin olleet olemassa, olen luullut kauan.

Sun täytyy syödä enemmän, ettei elimistö ala käyttää niitä rasvoja nahan alla. Niihin on kertynyt paljon ympäristömyrkkyjä ja siitä se paha olo tulee, vaikka et olisi raskaanakaan. Samasta syystä monen lapsettomuuskin johtuu, vaikkei sitä kukaan kertoisikaan. Eikä imetystäkään saa käyttää laihdutuskeinona. Sitä varten neuvolat ovat alunperin olleet olemassa, olen luullut kauan.
Milläs syöt enemmän, kun syömisen jälkeen olo vain pahenee ja oksennat entistä enemmän.

Kyllä mä oon syöny salmiakkia raskausaikana vaikka sitä ei suositella määrät kun pysyy pieninä. Ainut aika mun elämässä kun sitä voin syödä ilman että laukasee migreenin. Se on tuossa pahoinvointi määrässä se ja sama kunhan jotakin saa kestämään sisällä edes vähän.

Yhteistyössä