A
aaapeee
Vieras
Älä haaskaa energiaasi näihin saivartelijoihin. Niitä tällä palstalla riittää. Olen sun kohtalotoverisi, kuuntele muaMeillä esikoinen syksyllä 3v ja kuopus nyt 3kk - olin 2kk sitten samassa tilanteessa kuin sitä nyt
Onneksi mulla on sulle kannustavaa sanottavaa tässä vaiheessa: se helpottaa pian! Meillä jo nyt elämä paljon iisimpää. Ymmärrän täysin tuskasi, mulla nimittäin oli kuitenkin yksi oljenkorsi, yksi eläkkeellä oleva isovanhempi josta on ollut suuri apu esikoisen kanssa.
Mun neuvo sulle on tämä: mene päivä kerrallaan -mentaliteetilla, älä edes ajattele huomista (paitsi ruokien osalta). Käytä oikoteitä; valmisruokia, jätä siivoamatta, unohda KAIKKI muu. Huokaise jokaisen päivän päätteeksi ja ajattele, että ollaan lähempänä sitä 3kk rajapyykkiä, jolloin alkaa olla vähän rytmiä vauvalla, tottuu nukkumaan vaunuissa, masuvaivat yleensä helpottaa. Tee vaikka "aamukampa"
Tsemppaa itseäsi siihen hetkeen, kun vauva on vähän isompi, taisteluasenteella, perkele!
Nuku aina kun voit, tai ainakin oikaise sohvalle ja LEPÄÄ. Unohda kaikki muu, keskity omaan jaksamiseesi ja lastesi hoitamiseen. Se on tässä tilanteessa täysin sallittua.
Nyt on jo paljon helpompaa, esikoinen tottuu vauvaan koko ajan paremmin, kasvaa tilanteeseen. Vauvan hoito helpottuu jatkuvasti. Kesä on kohta käsillä![]()
Kyllä sä pärjäät! Ja vuoden päästä luet täältä jonkun toisen tekstiä samasta aiheesta, etkä enää edes muista millaista se oikein olikaan...
Kiitos.
Kämpästä päätellen siivoukset on jo unohtuneet ja jäljellä olevasta vyötärömakkarasta päätellen eineksiäkin on tullut vähän vedettyä...