miten selittäisitte 7 vuotiaalle, kun isä riidan päätteeksi otti äitiä päästä kiinni?

  • Viestiketjun aloittaja :`(
  • Ensimmäinen viesti
täti
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aikasemmin riidan lopettamiseksi käyttää agressiivisuuttaan, koska tietää että silloin pelkään ja lopetan(lue alistun). Mutta ei ole koskaan lyönyt! ottaa sillein vähän kovempaa kiinni..
"Isi ottaa äitiä kovempaa kiinni että äiti pelkäis eikä uskaltais sanoa vastaan. Äitiä pelottaa lähteminen enemmän kun iskä, siksi äiti jää. Sitten kun sinä olet iso mies niin ethän sinä käytä henkistä väkivaltaa uhkana samalla tavalla kun iskä, vaikka sillä iskä saakin äitin pidettyä nyrkin ja hellan välissä kuten haluaa?"
Näin! Tämä on hyvä ap:n tilanteeseen sopiva selitys lapselle.
 
mun mielestä kaikesta paras keino ja oikeasti hyväksi isällekkin että joutuu nyt miettimä'än mitä on tehnyt niin se että isä selittäisi itse... kertoisi että teki väärin ja oli niin vihainen ja lupaisi lapselle että näin ei tapahdu enää koskaan.

ja te pitäsitte huolen siitä että lapsi ei nää enää tuommosta.
itse olen pienenä nähnyt vastaavan tilanteen, silloin hetken vihasin sitä henkilöä kuka noin teki. nyt myöhemmin ymmärrän miksi teki..ja jos olisin ymmärtänyt sillon niin en olisi vihannut.

mutta siis itse tekisin noin.
 
leijonaemo
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aikasemmin riidan lopettamiseksi käyttää agressiivisuuttaan, koska tietää että silloin pelkään ja lopetan(lue alistun). Mutta ei ole koskaan lyönyt! ottaa sillein vähän kovempaa kiinni..
ai kiinni ottaminen ei ole muka väkivaltaa!?
Vertaa aikaisempaan ketjuun, jossa isi otti äitiä kiinni estääksen tämän pääsyn itkevän vauvan luo: Ei ole. Tätä mieltä plussalaiset olivat siinä ketjussa.
 
mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Miksi Sinä sitä selittäisit lapselle?

Mitä lapsen isä on lapselle selittänyt? "Olen aggressiivinen idiootti ja henkisesti sairas ihminen."
koska isä ei selitä. meni nukkumaan eikä aio selittääkkään, enkä voi jättää lasta omiin ajatuksiinsa.

Entäpä jos lapsesi on jo omaksunut isänsä toimintamallin:
Toisia ihmisiä (myös läheisiä) voi kohdella aggressiivisesti ja epäkunnioittavasti ja itse voi mennä silti hyvillä mielin nukkumaan eikä tarvitse katua ja pyytää anteeksi tekemisiään.

Ap, teillä on muutaman vuoden päästä näin ajatteleva ja toimiva murrosikäinen.
 
kääk
tässä on sitten nainen taas uhrina ilman mitään omaa panosta riitaan niinkö? Että mies on se iso ja paha ja kauhee ja nainen heikko reppana jolla ei ole riitaan mitään syytä? Nyt pitäisi taas muistaa se, että jos riittävästi provosoi ketä hyvänsä niin hermo siinä jossain vaiheessa menee ja kauhean vaikea nyt sitten sanoa, mikä on kiinniottamista ja millä tavalla otetaan kiinni, lyöminne, repiminen ja fyysinen väkivalta on juttu rikseen, se, että esim ottaa toisesta kiinni ja sanoo lopeta jo on mun mielestä enemmän rauhoittamista.Ongelma on siinä, ettät eiddän pitää ajaa tilanne siihen pisteeseen, että hermo menee.Ettekö osaa riidellä järkevästi tai pitää hengähdystaukoa jos meinaa hermo mennä? Eikö voi sanoa toiselle että rauhottuu, jatketaan ku ollaan vedetty henkeä? Ja lapsen nähden... ei tarvitsisi ihan järkyttävää riitaa lapsen kuunnella ja jos tuilanne todella on niin, että koet alistuvasi koska pelkäät miestäsi sano se sille, että sua pelottaa sen käytös ja toivoisit että voitte riidellä niin ettei kumpikaan alistu.Ja jos alistut niin kuka tahansa kohtelee sua just niinkun sä annat sen kohdella.Pidä rajasi.
 
dirlis
voi herran piaksut, tiesiks ap että "ihan vaan hiukan kiinni ottava" otta seuraavan kerran kiinni vähä lujempaa ja sitte taas vähä lujempaa kunnes sä oot sairaalas silmä turvoksis tai pahempaa. jos et haluu sitä jättää, uhkavaatimus että kävelette ellei mene vihanhallintakursseille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aikasemmin riidan lopettamiseksi käyttää agressiivisuuttaan, koska tietää että silloin pelkään ja lopetan(lue alistun). Mutta ei ole koskaan lyönyt! ottaa sillein vähän kovempaa kiinni..
"Isi ottaa äitiä kovempaa kiinni että äiti pelkäis eikä uskaltais sanoa vastaan. Äitiä pelottaa lähteminen enemmän kun iskä, siksi äiti jää. Sitten kun sinä olet iso mies niin ethän sinä käytä henkistä väkivaltaa uhkana samalla tavalla kun iskä, vaikka sillä iskä saakin äitin pidettyä nyrkin ja hellan välissä kuten haluaa?"
Juuri samaa mieltä, eli herranen aika sentään sisko, lähdehän nyt vaan lätkimään tuosta parisuhteesta ja AJATTELE LASTASI jos et itseäsi osaa arvostaa.
 
Vieras
"Isi suuttui äidille, ja otti siksi kiinni. Niin ei saa tehdä, vaan pahatkin riidat on pystyttyvää selvittämään puhuen.
Äiti pelkää, että isi tekee noin uudelleen. Niinpä me menemme muutamaksi päiväksi asumaan mummolaan, jotta kenenkään ei tarvitse pelätä, ja äiti saa miettiä asiaa kaikessa rauhassa."
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aikasemmin riidan lopettamiseksi käyttää agressiivisuuttaan, koska tietää että silloin pelkään ja lopetan(lue alistun). Mutta ei ole koskaan lyönyt! ottaa sillein vähän kovempaa kiinni..
ai kiinni ottaminen ei ole muka väkivaltaa!?
Selität turhaan näille turpaanottajille. Se on ihan oma rotunsa joka tuollaista sietää ja on miehiä jotka sen tajuaa. Siinä hyvä parivaljakko. :) Lapset oppivat käytöstavat ja kootut selitykset siinä sivussa. Ja sen miten äidin tulee selittää kun isä ottaa päästä kiinni. :D
 

Yhteistyössä