Miten selittää ladyshaver lapselle? :(

  • Viestiketjun aloittaja pienoinen pula
  • Ensimmäinen viesti
pienoinen pula
Niin. Miten selittäisin 7-vuotiaalle tytölle, että hänen lähes karvaton äitinsä ajelee jalkojaan tuolla laitteella, mutta laite ei ole lasten juttu? Tyttö on isänsä puolelta eteläeurooppalainen ja hänellä on jo nyt vähintään kaksinkertainen määrä karvaa jaloissa kuin minulla on koskaan ollut.
 
diu
Alkuperäinen kirjoittaja pienoinen pula:
Niin. Miten selittäisin 7-vuotiaalle tytölle, että hänen lähes karvaton äitinsä ajelee jalkojaan tuolla laitteella, mutta laite ei ole lasten juttu? Tyttö on isänsä puolelta eteläeurooppalainen ja hänellä on jo nyt vähintään kaksinkertainen määrä karvaa jaloissa kuin minulla on koskaan ollut.
Hmm, aika kinkkinen juttu selittää 7-vuotiaalle tuollaista.. Voisko olla, että se on aikuisten jalkakarvojen leikkuuta varten, koska jotkut aikuiset naiset tykkää, että näyttää niin siistimmältä. Mutta että ei ole lapsille tarkoitettu, mutta aikuisena voi sitten päättää itse.hm
 
ä
Jotkut aikuiset haluaa siistiä jalkansa ja kainalonsa karvoista ja tyttö saa halutessaan aloittaa saman esim. sitten kun menkat alkaa tai kun yläasteella uinnit alkaa tms.. Voit selittää, että sinun mielestäsi aikuisilla ei karvat ole siistin näköisiä, mutta lapset ovat eri asia. Ihan kuin sekin, että aikuiset meikkaa, mutta lapset ei ja aikuisilla on rintaliivit ja lapsilla ei.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Siis mitä et osaa selittää. Sitä mihin sinä tarvitset sheiveriä vai tarkoitatko kertoa tytölle, että lakaa ajelle säärikarvojaan????
Missään tapauksessa en toivo, että tyttö alkaisi ajamaan!
Kiellätkö siltä ajelun murkkunakin? Toivottavasti et.
 
deb
Heh, meillä lapset kutsuvat sitä äidin partakoneeksi. Eivät ole keksineet alkaa erikseen tivata mitä sillä tehdään, luulevat varmaan että ajan sillä ihan oikeasti partaa!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
Siis mitä et osaa selittää. Sitä mihin sinä tarvitset sheiveriä vai tarkoitatko kertoa tytölle, että lakaa ajelle säärikarvojaan????
Missään tapauksessa en toivo, että tyttö alkaisi ajamaan!
Kiellätkö siltä ajelun murkkunakin? Toivottavasti et.
En tietenkään. Kiellän, ettei saa ajaa vielä.
 
Pom
Kyllä meillä ainakin 6v ja 7v tietää mikä sheiveri on. Ovat itse kyselleet miksi sulla äiti on karvoja tuolla ja täällä jne. Miksi sinä ajelet ne pois ym.

Olen sitten selittänyt mitä tapahtuu kun tulee aikuiseksi, karvoituksen kasvut, kuukautiset, miehillä parran kasvu ym. Ja kerroin että esim kainalokarvojen leikkaaminen vähentää hien hajua, kun aikuiset hikoilee. Ja sanoin ettei lasten tarvitse huolehtia sellaisesta vaan se on aikuisten hommaa, että kunhan he ovat aikuisia saavat päättää karvoistaan :)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja öööö:
No sitten kerrot, että aikuiset naiset ajalee säärikarvojaan, ihan niin kuin miehet partaa, mutta lapset ei vielä ajele kumpaakaan, vasta sitten isona.
Jotenkin tuolla tavoin sitten sanon. Miesten partakone olisi jotenkin helpompi selittää, kun en vielä tässä elämässä parrakasta lasta ole tavannut.
 
Mä oon sanonut mun tytölle ja pojalle, että aikuiset naiset ajelee joskus kainalokarvoja ja säärikarvoja, koska tykkäävät enemmän olla ilman ko. karvoja.

En oo ajatellut, etteikö asiaa voisi suoraan sanoa siten kuten se on.
 
??? Mikä on ongelma :D ??? Sanot vain että se on sellainen AIKUISTEN naisten laite jolla naiset (jotkut) haluaa ajaa pois karvojaan. Ja että ei tarvitse eikä ole pakko mutta jos haluaa, aikuiset voi niin tehdä.
Mikä siinä on niin vaikeeta? :whistle:
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
??? Mikä on ongelma :D ??? Sanot vain että se on sellainen AIKUISTEN naisten laite jolla naiset (jotkut) haluaa ajaa pois karvojaan. Ja että ei tarvitse eikä ole pakko mutta jos haluaa, aikuiset voi niin tehdä.
Mikä siinä on niin vaikeeta? :whistle:
No siis ongelma on se, että minä olen jo valmiiksi lähes karvaton. :ashamed:
 
viiras
Mä olen kertonu lapsille et tällä ÄITI VAAN ajaa karvojaan jaloista ja kainaloista koska ei tykkää karvoista. Sitten kun te kasvatte murkkuikäisiksi niin äiti voi opettaa miten karvoja ajellaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
??? Mikä on ongelma :D ??? Sanot vain että se on sellainen AIKUISTEN naisten laite jolla naiset (jotkut) haluaa ajaa pois karvojaan. Ja että ei tarvitse eikä ole pakko mutta jos haluaa, aikuiset voi niin tehdä.
Mikä siinä on niin vaikeeta? :whistle:
No siis ongelma on se, että minä olen jo valmiiksi lähes karvaton. :ashamed:
No olen minäkin ;) :hug: ja silti ajelen. Olen muksuille sanonut että aikuiset naiset (jotkut, ei kaikki) haluaa ajella karvojaan. Ei mullakaan oikeesti ole mitä ajella säärissä :D mutta mitä se lapsille kuuluu. Ei ne ainakaan ole tullu tiiraileen läheltä koskaan et hmm, eihän sullo mitään. Ja jos tulis niin mitä sitten? Älä ota paineita pikkuasioista, en on aikuisten asioita.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mä luulen ymmärtäväni mitä ap haki takaa. Eli ei halunnut että lapsi alkaa jo nyt inhoamaan karvojansa ja tuntemaan niiden takia huonommuutta.
Tämä pitää paikkansa. Lapsi on jo ainakin kerran sanonut jalkakarvojaan katsoessaan, että inhoaa karvoja. Oikeasti säikähdin ja en haluaisi myötävaikuttaa hänen karvainhoonsa. :(
 

Yhteistyössä