Miten selittää lapsille miks mummo on paljon enemmän toisten lapsenlapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli mummo rakastaa paljon enemmän kahta muuta lastenlastaan kuin meidän lapsia ja näyttää sen hyvin selvästi. Nyt poika on ruvennut kyselemään miksi Ne muut on jatkuvasti siellä hoidossa, voi olla useita päiviä ja usein. Vaikka meidän lapset itse kysyy mummolta milloin he vois tulla niin mummo ei tiedä. Toiset saa isovanhemmilta suuria kalliita lahjoja ja meidän lapset jotain marjanpoimintakoreja. Ja mummola on täynnä näitten toisten kuvia. Nyt poika on viis ja alkaa ymmärtää, enkä mä tiedä mitä ihmettä sanoisin, ettei pienille tulis paha mieli. Mummon tyhmyydellehän en mitään voi. Osaisko joku auttaa?

itse olen sanonut, ensin mummolle et olet aika urpo ja jos ei kiinnosta yhteydenpito niin sit ei ollenkaan. Lapselle olen sanonut, et älä välitä mummosta se on höpsö. Ja muutoinkin olen pyrkinyt kasvattamaan vaan typyn itsetuntoa et ei tuollaista tarvitse liehitellä jos ei kelpaa niin ei sitten. Sama pätee esim. kavereihin. Toisten kaveriks ei kelpaa millään ja se on heidän hölmöyttään ei mun lapsen.

Sama se on meilläkin, anopille toiset lastenlapset on rakkampia kuin toiset. Meidän lapset on niitä vähemmän rakkaita. Pikkuhiljaa ollaan lakattu käymästä heillä tai sitten aivan äärimmäisen harvoin mies käy siellä jonkun lapsen kanssa jos pakko on, mä en enää ollenkaan. Mummu on aika onnistuneesti pelannut itsensä ulos meidän lasten elämästä. Miestä ei edes huvita kertoa sille enää lasten asioista.

Onneksi on toisetkin isovanhemmat.

Kuullostaa enemmän vanhemman ongelmalta kuin lapsen "omalta" ongelmalta. Vanhemmat laskevat minkä verran kukin lapsenlapsi on hoidossa ja pikkupiltti kulle äitinsä voivotukset asiasta. Yleensä miniä voivottelee anopin käytöstä.

Äitini vieläkin muistaa miten serkut saivat kalliimpia lahjoja kuin minä, itse en olisi asiasta tiennyt mitään ilman äidin urputusta ...

No mä en ole kertaakaan asiaa lasten kuullen voivotellut. Kyllähän lapset kasvaessaan ihan itse asian huomaa. Jotenkin vaan pitää asia hoitaa niin että lasten itsetunto ei vahingoittuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mä en ole kertaakaan asiaa lasten kuullen voivotellut. Kyllähän lapset kasvaessaan ihan itse asian huomaa. Jotenkin vaan pitää asia hoitaa niin että lasten itsetunto ei vahingoittuisi.

Jos joku itsetuntoa vahingoittaa niin lapsen isän sukulaisten parjaaminen lapselle. Meillä äiti jatkaa jopa 40 vuotta vanhojen asioiden ruotimista...

Meilla on yos sama juttu, anoppi tykkaa ja paapoo lasten sekkuja mutta meidan lapsista ei valita tippaakaan. Serkut saavat aina isompia ja kalliimpia lahjoja ja niita otetaan hoitoon ja viedaan matkoille. Ikina ei meidan lapset olleet heidan kanssa missaan. Se on todella ikavaa lasten kannalta koska ovat jo tarpeeksi vanhoja ymmartamaan. Mina en anoppilassa enaan kay ja mies ehka noin kerran vuodessa. Se on tosi kurjaa kun minun vanhemmat asuvat toisessa maassa niin lapsilla ei ole rakastavaa mummoa tai pappaa:(

Mummo tosin asuu miehen siskon luona eli "kuuluu kalustoon". :) Meidän lapset on aina "vieraita". Toisille lapsille ostaa kaiken mitä toivovat ja vie tivoliin jne. meille tuo tuliaisiksi Mäkistä jonkun aterian mukana saamansa lelun :).

Yhteistyössä