Miten se muuten onkaan niin että...

  • Viestiketjun aloittaja EntinenOdottaja
  • Ensimmäinen viesti
EntinenOdottaja
...synnytyssalissa ajattelee etten enää koskaan tänne tule, tää on kauheeta jne..mutta kun lapsi on maailmassa ja kaikki takanapäin, ne ajatukset äkkiä häviää. Ainakin itellä... =) =) Hyvä niin!!
Miten muilla?
 
hanna016
Ihan samalla tavalla olen ajatellut jokaisen synnytyksen jälkeen. Tänne ei IKINÄ enää, mutta nyt odotan jo viidettä.... Äkkiä ne tuskat unohtuu, onneksi, muutenhan olis vain 1-lapsisia perheitä... Enkä vieläkään sano, että olis viimeinen....
 
drewi
itellä kohta kuukausi synnytyksestä ja jo muistelen kaiholla raskausaikaa ja toivon että mahdollisimman pian pääsen siitä taas nauttimaan..
ja vaikka tuntui ekat viikot ihan tuskalta kun ei päässyt kunnolla istumaan saatikaan kävelemään niin niin se vaan unohtuu samantien kuin kipukin jää pois :saint:
 
lauraxxx
Minä keskustelin synnytyssalissa kätilön kanssa mahdollisesta seuraavasta kerrasta. Voiko synnytys olla nopeampi ym. Kätilö antoi neuvoja seuraavaa kertaa varten: puudutukset paljon aikaisemmin (nyt ei ehditty) jne.

Synnytyksen jälkeen ajattelin, että eihän tämä mitään, voin toisen lapsen tehdä. Lapsivuodeaika oli niin kamala, että pitää kyllä muistot aikalailla haalistua ennen kuin minut saa synnyttämään uudelleen...
 
Mulla oli esikoisen synnytys toooooosi pitkä ja näinollen aika rankka kokemus (silti pois en vaihtais!!) ja muistan kuinka heti vauvan rinnalle saatuani ajattelin, että "eipä se niin kamalaa ollut..." Ja pian oli jo sellanen olo, että koska vaan uudestaan!!
Toivottavasti taas tammikuussa niihin hommiin pääsen! :D
 
Mä järkytin kätilön sanomalla ensimmäisiksi sanoiksi synnytyksen jälkeen "No eihän tää nyt niin kamalaa ollu, vois tän uudestaankin tehdä"

Vaikka periaastteessa en pelänny synnytystä ja uskoin pystyväni siihen siinä missä naiset muutamia tunhansia vuosia ennen minua, jotenkin kai oli jääny ne toisten synnytyskertomukset takaraivoon. Mikähän siinä on, että aika monella on taipumus saada synnytyskokemuksensa kuulostamaan mahdollisimman kamalalta ja jos joku sanboo että ei senyg mulla kyllä noin kamalaa ollu saa osakseen murhaavan katseen ja melkein haukutaan petturiksi.
 
Mä en kans ajatellu etten synnyttäis enää uudestaan.. vaikka supistukset pirun kipeetä tekikin niin tiesi kuitenkin et se on ohi menevää ja et siihen saa helpotusta. Mulla oli kyllä "helppo" synnytys, et voisin olla erimieltäkin asiasta.
 
leia harmailee
Mä sanoin kans kätilölle heti synnytyksen jälkeen että eiköhän sitä tulla takaisinkin tätä hommaa tekemään, täähän oli helpoin osuus koko odotuksessa :D Kätilö ihmetteli ja pyöritteli päätään että oletpa kummallinen ensisynnyttäjä kun noin sanot :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 23:12 jenni87 kirjoitti:
Mä en ajatellut noin! Heti synnytyksen jälkeen oisin synnyttäny uudelleen, harmitti ihan, kun se oli ohi! :)
Mä kans ajattelin vähän samalla tavalla :whistle: . Mut, ehkäpä joskus pääsen vielä kokemaan raskauden ja synnytyksen =)
 
En halua kokea uudelleen. Synnytys oli tuskainen ja toipumisaika kurjaa ja jatkuu osittain edelleen. Ja raskausaika oksentelua ja pahaa tuulta koska moni asia piti lopettaa. Tiedän että kuulostan huonolta äidiltä mutta totuus on että kyllä se otti päähän kun baarireissut ja muut loppu kuin seinään. (yllärivauva siis) Mutta nyt lähdössä baariin kun muksu on 5vkoa. Isi jää kotiin ja pakastin täynnä äidinmaitoa joten ei vauvelilla hätää ole. Ja äiti pääsee tuulettumaan! Mutta asiassa pysyäkseni, tuskin toista tulee. (heh, heti laimeni tuo ehdoton kieltäytyminen....) Ja mukavahan se on tuota rääpälettä seurata kaikesta huolimatta.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 11:46 sipuli 79 kirjoitti:
mun on kyllä ihan pakko ihmetellä mitä tekee 5 viikkoisen vauvan äiti kapakassa??? jos on kerran mieskin kotona nii ettei tarvii "seuraa "hakee.....
Ihan tavallinen äiti. Mutta ei jatketa tästä, eihän. Pysytään ap aiheessa, ei ollut tarkoitus rönsyillä!! :flower: =)
 
sipuli 79
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 14:29 mörkö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 11:46 sipuli 79 kirjoitti:
mun on kyllä ihan pakko ihmetellä mitä tekee 5 viikkoisen vauvan äiti kapakassa??? jos on kerran mieskin kotona nii ettei tarvii "seuraa "hakee.....
Ihan tavallinen äiti. Mutta ei jatketa tästä, eihän. Pysytään ap aiheessa, ei ollut tarkoitus rönsyillä!! :flower: =)
joo, en mä sillein millään pahalla....itsellä on lapsia ja mies ja silti (siis ennen raskautta) tuli joskus miehen kans käytyä. =)
 

Yhteistyössä