miten se kihomatotesti tehdään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei matoja meille pliiiis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei matoja meille pliiiis

Vieras
pitääkö varata aika labraan ja tekeekö ne sen siellä? eikös se aamulla ennen p*skomista pidä ottaa...? voiko sinne vaan soittaa ja sanoo,et haluun tähän ja tähän testiin vai voinko netistä varata ajan ja sanoo vasta paikan päällä,et tällasella asialla olen...? kiitos neuvoista etukäteen :)
ei nyt varsinaista kutinaa ole ollut,mut reilu kk sitten kaverin muksulla oli matoja ja me oltiin siellä...haluisin vaan varmistuksen siitä ettei niit ois..mielenterveys järkkyy ku koko ajan miettii vaan niitä hiton matoja... :/

No ei ne kuule terveyskeskuksessa ala tommosia testejä tekemään. Kyllä sä huomaat jos niitä jollakulla perheessä on. Kutina on sen verran kova. Ja sit on se vanha kikka laittaa teippiä peräaukolle, varsinkin aamuyöstä tykkäävät tulla haistelemaan raitista ilmaa.

Lisäks niitä olis kyllä tässä kuukauden aikana jo ollut, jos sieltä kaveriltas olisitte niitä saaneet.

oon kyllä lasten pyllyjä tutkinu illalla myöhään taskulampulla ja omassa ollut teippiä,mut siihen en oikein luota... aikuisellahan ne voi olla oireettomana,ni siks mietin. ja itämisajaksi lääkäri sanoi kk-2kk. ite vaan aloin epäilemään ku (löysän) ulosteen mukana tuli jotain rihmoja,mut ne ei kyllä "uinut"... lasten ulosteet ollu "puhtaita".
ja kyllä oon lukenu,et just sillä pumpulipuikolla ottavan näytettä....

Alkuperäinen kirjoittaja mato:
Kurkkaa taskulampun kanssa lapsen pyllyyn puolisen tuntia nukahtamisesta. Silloin niitä saattaa bongata.

Tuo on huomattavasti hellempi keino kuin se teippi. Jos itselläsi epäilet, niin peili vessan lattialle ja lamppu käteen...

Ei teillä välttämättä niitä edes ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oon kyllä lasten pyllyjä tutkinu illalla myöhään taskulampulla ja omassa ollut teippiä,mut siihen en oikein luota... aikuisellahan ne voi olla oireettomana,ni siks mietin. ja itämisajaksi lääkäri sanoi kk-2kk. ite vaan aloin epäilemään ku (löysän) ulosteen mukana tuli jotain rihmoja,mut ne ei kyllä "uinut"... lasten ulosteet ollu "puhtaita".
ja kyllä oon lukenu,et just sillä pumpulipuikolla ottavan näytettä....

Niitä pitäis olla aika h***tin paljon että ne näkyis kakassa paljaalla silmällä pönttöön tiiraillessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ne kuule terveyskeskuksessa ala tommosia testejä tekemään. Kyllä sä huomaat jos niitä jollakulla perheessä on. Kutina on sen verran kova. Ja sit on se vanha kikka laittaa teippiä peräaukolle, varsinkin aamuyöstä tykkäävät tulla haistelemaan raitista ilmaa.

Lisäks niitä olis kyllä tässä kuukauden aikana jo ollut, jos sieltä kaveriltas olisitte niitä saaneet.

Ne mitään ilmaa tule haistelemaan vaan munivat peräaukon suulle.

Madot näyttää valkoisilta ompelulangan pätkiltä. Se oireettomuushan tarkoittaa vaan sitä, että kaikilla ei pylly kutise. Joillakin tosin kutisee, vaikkei matoja olekaan (peräpukamat). Pelkkä ajatuskin madoista saa useimmat kutiseen.

Soita terveyskeskukseen ja kysy testistä. Epäilen kyllä kans, ettei ne halua resurssejaan siihen käyttää. Mutta eihän se ole tyhmä, joka pyytää... ;)

Meillä epäiltiin/epäillään kihomatoja,siis lapsella.:) Mitään matoja ei ole näkynyt mutta koko perhe vedettiin lääkekuuri varmuuden vuoksi. Ja nyt 3 aamuna otetaan itse kotona peräaukon suulta pumpulipuikolla näyte. Se laitetaan sitten putkiloon mihin laitetaan suolavettä ja jääkaappiin. Ja ne kiikutetaan sitten terkkariin ja sieltä vievät labraan. Tälläiset ohjeet saatiin siis eilen Lastenklinikalta.

Yhteistyössä