miten sanoa ystävälle(vai ollako vaan hiljaa)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
minulla on ihana ystävä jossa on yksi "vika" joka saa aika ajoin pinnan kireälle.oli keskustelun aihe mikä tahansa,vauvoista-aseisiin,niin hän tietää kaiken. välillä se alkaa ärsyttää ihan tosissaan. toki rakastan häntä vikoineen kaikkineen kun en itsekään täydellinen ole. se vaan et voiko tuosta jotenkin nätisti sanoa vai ollako vaan hiljaa?en halua loukata häntä milläänlailla. tiedän että itse puhun ärsyttävästi välillä päälle tai toistan asiaa eikä kukaan ystävistäni ole sanonut mitään.olen yrittänyt asian huomattuani parantaa tapaani.

Mä en ehkä sanoisi.
Voi olla et se on sun ystävän tapa puhua ja ei osa ilmaista asioita fiksummin. Ja et se yrittää puhua toisin mutta ei onnistu.
Mulle jos ihan tosi rakas ystävä sanoisi noin niin tulisin pahalle mielelle, varmasti yrittäisin muuttaa tapaani mutta en osaisi varmaan olla ystävän seurassa yhtä rennosti enää vaan aina jotain sanottuani miettisin et sanoinko liian kaikkitietävästi tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mulla on kanssa yks kaveri joka tietää asiasta kuin asiasta kaiken.
Toisinaan riepoo, kun on itsellä joku ajatus ja aina pitää muka keksiä parempi, oikein keksimällä siis keksiä tai todistella että kyllä hänkin tietää ja osaa.

juuri näin. ärsyttävää.mut kai se on vaan nieltävä?

Samma på här. Mun kaveri neuvoo mua ihan joka asiassa ja vauvanhoidossakin vaikka mulla on jo 3 lasta ja hänellä yksi 1-vuotias. Ja jos jotain ehdotan hänelle tai annan jonkin neuvon niin tyrmää sen heti suoralta kädeltä, siksipä en enää hirveesti neuvojani anna tai ehdota yhtään mitään.

Yhteistyössä