Miten sanoa ystävälle? (asiaa kuntoilulaitteesta ja painorajasta :/ )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crossari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

crossari

Vieras
Ostimme crosstrainerin tossa alukesästä. Aik vähälle käytölle on jäänyt, ja nyt olemme muuttamassa pienempään asuntoon väliaikisesti, eikä CT mahdu sinne mukaan.
Ystäväni kysyi, jospa CT voisi mennä hänen luokse majailemaan kunnes me haemme sen taas pois kun muutamme isompaan asuntoon noin vuoden päästä.
Ystäväni kysyi minulta tuolloin, että onko laitteessa painoraja. Vastasin sen enempää miettimättä, että en usko. Sillä se asia oli sovittu, eli CT menee hänelle.
Nyt kuitenkin kävin laitteen myyneen liikkeen sivuilla ja siellä selvisi, että laitteessa on painoraja 120kg. Ystäväni painoa en osaa arvata, mutta hän on todella iso. Mies veikkasi juuri tuossa painoksi 130kg.
Mitä ihmettä nyt teen? En halua laitetta rikottavaksi, mutta en myöskään halua nolata läheistä ystävää sanomalla että hän taitaakin olla liian painava. Vieläpä kun en ole ihan varma paljonko hän painaa.

Kertokaa te minulle, miten asian ilmaisen hänelle nätisti, häntä loukkaamatta tai nolaamatta.
Tiedän, että hän kärsii lihavuudestaan ja yrittää koko ajan laihtua. Siksikin ajattelin, että crosstrainer voisi kannustaa häntä liikkumaan.

Voi apua :(

Eikä siinä mun mielestä mitään noloa ole. Itsehän ystäväsi kysyi siitä painorajasta. Nolompaa se olisi käydä painorajasta vaahtoamaan jos lainaaja ei itse olisi mitään kysellyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mä sanoisin suoraan, tyyliin että löysinkin sen käyttöohjeen, ja tällainen painoraja siinä on. Päätelköön itse.

Ja mä lisäisin vielä, että se on 100 kiloa, kun josko se sit kuitenkin yrittäisi, kun kerta on vaan 10 kiloa yli sen :D Josko siis painaa ton 130...

Sanot että niin sä kysyit että oliko siinä painorajaa, kävin nettisivuilla tarkistamassa kun jäi hämäämään ja oli siinä 120kg. Sun ei tarvi sanoa enempää. Eikohän kamus ole niin fiksu että jos yli menee paino niin keksii jonkin verukkeen ettei otakaan.

Käyttöohjeita ei auta antaa mukaan, kun ne on vieraalla kielellä.
Tuo asia on siis sovittu reilu kuukausi sitten, ja tänään hän kysyi että onko tarjous vielä voimassa. En kehdannut sanoe painorajasta silloin, mutt pakkohan mun on asia jotenkin tuoda esille.

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Sanot että niin sä kysyit että oliko siinä painorajaa, kävin nettisivuilla tarkistamassa kun jäi hämäämään ja oli siinä 120kg. Sun ei tarvi sanoa enempää. Eikohän kamus ole niin fiksu että jos yli menee paino niin keksii jonkin verukkeen ettei otakaan.

Joo näin mä taidan tehdä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:

Tämä on minusta paras tapa.

Painoin vähemmän kuin painoraja on mut ahkeral käytöl sotkin ekan crossarin 3kk rikki... nyt toka käytös ollut saman verran ja alkaa jo yksiä taas.... mä en lainaisi laitetta vaan myisin eteenpäin koska ellei (tyyliin 1000e)niin hajoilevat tosi heppoisesti, sit tulee vaan riitaa et kuka korvaa jos takuukin mennyt jo umpeen

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
Painoin vähemmän kuin painoraja on mut ahkeral käytöl sotkin ekan crossarin 3kk rikki... nyt toka käytös ollut saman verran ja alkaa jo yksiä taas.... mä en lainaisi laitetta vaan myisin eteenpäin koska ellei (tyyliin 1000e)niin hajoilevat tosi heppoisesti, sit tulee vaan riitaa et kuka korvaa jos takuukin mennyt jo umpeen

Hyvä pointti tuokin.. Toi meidän laite ei ole mikään hificrossari, vaan ihan tosi perus ja vaan muutaman satasen maksoi, joten ei ole mikään huippulaite millään tavoin..
Hmm. Tosin, kun lainaa niin tietäähän sitä riskit, että saattaa hajota siellä, ihan kuten kotonakin. Enkä usko, että tän ystävän kanssa koskaan ikinä tarvitsisi moisesta tapella.

Mut jos et sano mitään ja se meneekin ystävälläsi käytössä rikki, voit vaan kuvitella mikä häpeän paikka se sille sitten on. Sano suoraan, vähemmän se hävettää. Voihan se ystävä sit käyttää sitä jos sais itse ensin muilla keinoin pudotettua painoaan, jos kiinnostusta kerran on...

Yhteistyössä