Miten sanoa vanhemmille etten halua teidän piltin kerho, koulu tai muita kuvia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vähän ärsyttää sellainen tapa kun kaikki sukulaisperheet ja tuttavaperheet ovat aina tunkemassa lastensa valokuvia kouraan että tässä liisapetterin 1-v kuva, tässä liisapetterin kerhokuva, tässä synttäreiltä 5 kuvaa, tässä kuva kun lähti hammas jne jne. ja mä en halua niitä kuvia. Ei musta toisten lapset ole mitenkään niin ihania että niitä kuvia haluaisi saati laittaisi kotiin johonkin kehyksiin lipaston päälle....

Älä muuta sano. Ja on sekin pössi tapa, että pannaan lapsille tonttulakit päähän ja siitä näpsäistystä kuvasta askarrellaanpaskarrellaan söpöt joulukortit. Ei luoja...

Älä muuta sano. Ja on sekin pössi tapa, että pannaan lapsille tonttulakit päähän ja siitä näpsäistystä kuvasta askarrellaanpaskarrellaan söpöt joulukortit. Ei luoja...

Niin että intiimimpää olisi postittaa joku kokis-pukki, enkeli tai koristellun puun kuva? Joulu on lasten juhla. Olisiko parempi että se kaljamahainen serkku ottaisi kuvan itsestään, eikä lapsistaan?

Niin että intiimimpää olisi postittaa joku kokis-pukki, enkeli tai koristellun puun kuva? Joulu on lasten juhla. Olisiko parempi että se kaljamahainen serkku ottaisi kuvan itsestään, eikä lapsistaan?
Ai että "intiimiä" on ainoastaan kuva lapsista (joita vastaanottaja ei edes tunnistaisi ellei alla lue nimiä), mutta ei kuva siitä joulun toivottelijasta, koska hän ei ole sinulle riittävän "intiimi"?

Joka joulu tulee niitä tismalleen samanlaisia "intiimejä" lapsikuvia, joista en ipanoita edes välttämättä tunnista kun en ole jonkun työkaverin tai pikkuserkun ipanoita edes nähnyt. Ja siinä ei ole mitään "intiimiä" että niitä samanlaisia kortteja on teetetty 70 ja lähetetty kaikille kumminkaimoille.

Ai että "intiimiä" on ainoastaan kuva lapsista (joita vastaanottaja ei edes tunnistaisi ellei alla lue nimiä), mutta ei kuva siitä joulun toivottelijasta, koska hän ei ole sinulle riittävän "intiimi"?

Joka joulu tulee niitä tismalleen samanlaisia "intiimejä" lapsikuvia, joista en ipanoita edes välttämättä tunnista kun en ole jonkun työkaverin tai pikkuserkun ipanoita edes nähnyt. Ja siinä ei ole mitään "intiimiä" että niitä samanlaisia kortteja on teetetty 70 ja lähetetty kaikille kumminkaimoille.
Entä sitte?
Lähettäjä on halunut muistaa sua ja sattuu nyt tuollaisen setin sulle lähettämään. Eipä kait sitä erikseen tarvitse siitä mitään sanoa mutta jos esim.kysytään saitko kortin, niin alkeellisiin käytössääntöihin kuuluu 'kiitos'-sana. Hirveen harva sitä osaa käyttää.

Kortillehan voit tehdä mitä lystäät. Vaikka laittaa se heti roskiin. Sitä nyt ei tarvitse sanoa kortin antajalle.

Ärsyttää kun vanhemmat olettaa automaattisesti että kaikki pitävät heidän lasten kuvista. itsestä kun se on niiin ihana niin kyllä se on muidenkin mielestä ja kuvia tulee joka tuutista.

Ärsyttää kun vanhemmat olettaa automaattisesti että kaikki pitävät heidän lasten kuvista. itsestä kun se on niiin ihana niin kyllä se on muidenkin mielestä ja kuvia tulee joka tuutista.
Vähässäpä on ärsytyksen aiheet. Mutta jatka toki!
Ehkäpä sulle juuri siksi lähetetäänkin ne kuvat, kun vanhemmat tietävät, että sä oot vaikee tapaus ja sun valitusvirsiä milloin mistäkin asiasta ei jaksa kuunnella saati nyrpeää olemustasi katsella. Sehän voi olla heillä yhtä hilpeetä hetkeä, kun tietävä kortin menneen perille ja sun etoilevan moisesta.

Vähässäpä on ärsytyksen aiheet. Mutta jatka toki!
Ehkäpä sulle juuri siksi lähetetäänkin ne kuvat, kun vanhemmat tietävät, että sä oot vaikee tapaus ja sun valitusvirsiä milloin mistäkin asiasta ei jaksa kuunnella saati nyrpeää olemustasi katsella. Sehän voi olla heillä yhtä hilpeetä hetkeä, kun tietävä kortin menneen perille ja sun etoilevan moisesta.

Höpsis. ne ei tiedä...en ole kertonut :rolleyes:
Kiittänyt olen aina kuvista. o_O

Sanot vaan kiitos. Ei kai kukaan oleta, että niitä pitäisi jonnekin esille laittaa :confused: Mummut sellaista voi tehdä.

Minä en heitä menemään, minulla on yksi valokuva-albumi, jonne pistän ne kuvakortit ja kuvat ja kirjoitan viereen Liisapetteri 2018. Omat kuva-kuvat on ihan muissa albumeissa.

Meni. Mä olen aina joka joulu laittanut kuvan lapsista korttiin. Ja sitä en ole tehnyt satuttaakseni sitä lapsetonta sukulaista. Mutta mun mielestä se on intiimimpi kuin kolapukin kuva ja teksti "hyvää joulua".
Ei siinä oo kyllä yhtään mitään intiimiä, että teet saman joka joulu kaikille joille kortin lähetät. Intiimimpää ois lähettää vaikkapa se kolapukin kuva Kola-Ollille ja kissakortti kissojen ystäville. Lapsikortti on just sellanen "en aatellu sua hetkeekään, mut kato miten söpöt lapset mulla on"!

Mut joo, toki kiitän kaikista korteista. Lapsikortit menee roskiin, jos ei kyseiset lapset oo niin läheisiä että mua heidän kuviaan kiinnostais säilytellä. Yleensä ei.

Meni. Mä olen aina joka joulu laittanut kuvan lapsista korttiin. Ja sitä en ole tehnyt satuttaakseni sitä lapsetonta sukulaista. Mutta mun mielestä se on intiimimpi kuin kolapukin kuva ja teksti "hyvää joulua".

ja onhan se aika ajattelematonta koska kortti voi mennä myös sellaisille jotka eivät saa omia lapsia vaikka yrittävät ja haluavat ja se kortti sun lapsista vielä joulunaikaan vaan harmittaa ja surettaa. se on suolan hieromista haavoihin.

Ei siinä oo kyllä yhtään mitään intiimiä, että teet saman joka joulu kaikille joille kortin lähetät. Intiimimpää ois lähettää vaikkapa se kolapukin kuva Kola-Ollille ja kissakortti kissojen ystäville. Lapsikortti on just sellanen "en aatellu sua hetkeekään, mut kato miten söpöt lapset mulla on"!

Mut joo, toki kiitän kaikista korteista. Lapsikortit menee roskiin, jos ei kyseiset lapset oo niin läheisiä että mua heidän kuviaan kiinnostais säilytellä. Yleensä ei.

kyllä (y)

No onpas ongelma.
Sama jos joku lähettää ruman tiimarin joulukortin tai tusinakortin lomamatkalta. Ihan hirveää.
Laita roskiin, jos et halua säästää.

Itselläni on kyllä pari laatikkoa vanhoja joulukortteja (myös niitä lasten kuvilla varustettuja) säilössä. Ajattelen, että kiva sitten joskus eläkkeellä niitä katsella ja ihmetellä, että kuka räkäposki missäkin kuvassa irvistelee.

Niin no toisaalta, kyllähän moni lähettää niitä joulukortteja yms ihan vain tavan vuoksi. Samaa asiaa ne lapsifotot ajavat. Kunhan on joku kortti, minkä lähettää. Itse kyllä tykkään enemmän noista valokuvista kuin tusinakorteista.

Yksi serkkuni lähettää joka joulu kortin, jossa joku hänen lemmikeistään on tonttulakissa. Ihan sama (ja hauska) idea. Tulee hyvä mieli, kun kuvaa katsoo.

Ei lapsikuvakortin idea ole se, että se pitää kehystää ja laittaa yöpöydälle. Ihan samalla tavalla sen todellakin voi heittää roskiin, kun sen kolaollin kolakortin. Sulla on ihan liian kovat odotukset valokuvakortteja kohtaan. En minäkään niitä säästä. Mutta joulu on lasten juhla. En minä odota mitään joulupukkia tai usko tonttuihin. Sen takia se kuva lapsista on intiimimpi ja lämpimämäpi, kuin että laittaisin kuvan enkelistä.

ja tässä ketjussahan olikin kyse muistakin kuin joulukorteista. siitä kun annetaan käteen niitä kerhokuvia ja 1,5v kuvia ja koulukuvia. joskus kyläillessä tungetaan kirjekuori käteen jossa on monta kuvaa esim. synttäreiltä, söpössä mekossa, huvipuistossa, ulkoleikeistä, kaverikuva sisaruksen kanssa jne... sitä aina kiittää ja samalla miettii että mitä ihmettä minä näillä teen. eikä kehtaisi roskiin heittää jos joskus tulee puhe niistä heidän ollessa kylässä ja haluavat vaikka nähdä niitä...

ja tässä ketjussahan olikin kyse muistakin kuin joulukorteista. siitä kun annetaan käteen niitä kerhokuvia ja 1,5v kuvia ja koulukuvia. joskus kyläillessä tungetaan kirjekuori käteen jossa on monta kuvaa esim. synttäreiltä, söpössä mekossa, huvipuistossa, ulkoleikeistä, kaverikuva sisaruksen kanssa jne... sitä aina kiittää ja samalla miettii että mitä ihmettä minä näillä teen. eikä kehtaisi roskiin heittää jos joskus tulee puhe niistä heidän ollessa kylässä ja haluavat vaikka nähdä niitä...
Oikeasti joku kehittää kuvia?

ja onhan se aika ajattelematonta koska kortti voi mennä myös sellaisille jotka eivät saa omia lapsia vaikka yrittävät ja haluavat ja se kortti sun lapsista vielä joulunaikaan vaan harmittaa ja surettaa. se on suolan hieromista haavoihin.
No voi jeesus. Samanlailla piirretty lapsen kuva joulukortissa surettaa? Sillä niitäkin löytyy vaikka kuinka paljon. Mua harmittaa possu kortissa kun oon kasvissyöjä, tai kissa kun meidän Mirri kuoli just, joulukuusi kun oon allerginen sille...

Oikeasti joku kehittää kuvia?
Kultaseni, ei digiaikana kuvia kehitetä, niitä vaan tulostellaan valokuvapaperille, joko kotona tai liikkeessä.

Mut joo, kuvat vielä kestää, mut lahjaksi saadut valokuvakalenterit ja valokuvamukit on syvältä, ja turha tulla sanomaan että vanhemmille ihan sama vaikka heittäisin ne roskiin. Jollekin mummuille ja kummeille vielä ymmärrän, mutta randomsuvuille tai tuttaville?