Miten sanoa naapurisopua menettämättä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Eli miten mä sanon naapureille naapurisopua menettämättä, että olis kiva kun pitäisivät kissansa kiinni... Rivarissa asutaan ja ovea ei voi pitää auki (terassin ovi lähinnä on ollut auki) koska naapurin kissa tulee heti sisälle... ja sen lisäksi pissaa taloyhtiön hiekkalaatikkoon :x ja ihan henk.koht. olen paikalla ollut kun se kissa sinne pissasi eikä meinannut lähteä sitten millään pois. Harmittaa ja ÄRSYTTÄÄ!

Heität kissaa kerran vaikka rämisevällä kattilankannella, kun yrittää tulla ovesta sisälle. Ei yritä toista kertaa ainakaan ihan pian.

Pissaaminen on ikävämpi juttu; kannattaisi ehkä kokeilla samaa temppua eli säikäyttää kissa kunnolla pois sieltä hiekkalaatikolta, vaikkapa vesisuihkulla. Ei kun kytikseen. Toki omistajillekin voi huomauttaa asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Tyytymällä kohtaloosi. Tuskin se ainoa kissa on...
Itse en ole koskaan harmistunut luontokappaleista. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

Ei varmasti oo ainoo kissa, mutta meille ei oo ykskään kissa tervetullut sisälle... ja jos lasten hiekkalaatikkoon käy kuseksimassa niin ei oo hyvä

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sanot suoraan, aitaat oman pihan nin ettei kissa pääse sinne ja hiekkalaatikoon pissaamisesta voit huomauttaa omistajalle.

ei taitais aidat pidellä tuota kun pääsee meille naapurin parvekkeenkin kautta... :whistle:

Kissat on kivoja, mutta mä en halua niitä meille sisälle ellei ne ole joko meidän tai jonkun kyläilemään tulevan ystäväni kissoja (meillä tosin ei kissaa ole). Enkä meidän aidatulle takapihalle sitten, kun ensi viikolla muutetaan. En halua niitä nokosille poikani rattaisiin, enkä kuselle kukkapenkkiini tai hiekkalaatikolle jossa lapseni leikkivät.
Laki taitaa olla aika yksiselitteinen tässä asiassa. Ja ehkä naapurikin oppii pitämään kisunsa kiinni, kun tarpeeksi monta kertaa käy hakemassa sen löytöeläintalosta :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
sanot ihan reippaasti ja suoraan, ette tykkää =)
jos on hetulankaan vertaa normijärkinen ihminen vastassa tajuaa kyllä olla loukkaantumatta :/

Eipä siinä taida oikein mitään muutakaan keinoa olla kuin suoraan sanominen. Ja kun tosiaan kissoja ei saa edes pitää irti...

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Sanot suoraan, aitaat oman pihan nin ettei kissa pääse sinne ja hiekkalaatikoon pissaamisesta voit huomauttaa omistajalle.

ei taitais aidat pidellä tuota kun pääsee meille naapurin parvekkeenkin kautta... :whistle:

Sanot suoraan mutta "nätisti" että pitää huolen ettei kissa pääse teidän pihalle.
Mä olen tukkinut naapuritalon kissan reitin niin ettei pääse enää meidän pihalta kotiin ja tais kissaa saada pari kertaa vesisuihkunkin. Naapuri veti herneet mutta sanoin että meillä on oikeus olla rauhassa omalla pihalla ilman että vieraat kissat juoksee siellä.

meillä on kans yhdellä naapurilla kaksi kattia ja kovasti juttelivat että nämä ovat vain sisäkissoja. ja ketut! ulkona ovat koko ajan ja sit tietty hiekkalaatikko on tuttu paikka niille..harmittaa kun lapsetki jo huutelee että "mä äiti heitin kissankakkaa mettää". esikko huuteli tälle naapurille että "sun kissas kakkaa meijä hiekkalaatikkoo. ei saa olla vapaana" sitä en tiä että kui naapuri kuuli (toiv. kuuli). omaan pihaan oon suihkutellu vähä välii kissa-koirakarkotetta. inhottaa ku pihaa tulee.... juu ja myönnän en tykkää kissoista.. :$ niide paikka on jossai maalla ei kaupunkialueella jos ei pysty pitämään sisäkissana!

Alkuperäinen kirjoittaja HuliJaVili:
meillä on kans yhdellä naapurilla kaksi kattia ja kovasti juttelivat että nämä ovat vain sisäkissoja. ja ketut! ulkona ovat koko ajan ja sit tietty hiekkalaatikko on tuttu paikka niille..harmittaa kun lapsetki jo huutelee että "mä äiti heitin kissankakkaa mettää". esikko huuteli tälle naapurille että "sun kissas kakkaa meijä hiekkalaatikkoo. ei saa olla vapaana" sitä en tiä että kui naapuri kuuli (toiv. kuuli). omaan pihaan oon suihkutellu vähä välii kissa-koirakarkotetta. inhottaa ku pihaa tulee.... juu ja myönnän en tykkää kissoista.. :$ niide paikka on jossai maalla ei kaupunkialueella jos ei pysty pitämään sisäkissana!

Soita poliisille! Laki kieltää kotieläimien kaupunki alueella vapaana pidon!
Mie en ainakaan kattelis yhtään kissan paskoja lasten leikkipaikoilla, etenkin jos tiedän kenen kissa se sinne käy paskomassa! Jos eivät osaa pitää kissaansa kiinni, niin sitten luopukoot siitä!

näyttämällä kaupunginjärjestys sääntöjä jotka kieltävät kissojen/koirien oleskelun,viemisen lasten leikkipaikalle/viheralueille(sillon kun olin poliisikuulusteluissa ja nappasin jonkun mainoshärpäkkeen niin siellä oli tuo asia säännöissä ).

tai sitten yksinkertasesti katti kiinni ja viet eläinsuojaan..

Yhteistyössä