Miten sanoa kaverille imettämisestä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"jaaha"
Kyllä mä kehottaisin kaveriani ruokkimaan lapsensa jossain muualla kuin kahvipöydässäni.. Omasta mielestäni se on epäkohteliasta, olipa sitten kuinka luonnollista tahansa. Ei mun kahvipöytää ole tarkoitettu tissibaariksi. Kyl se lapsi varmaan kestää oottaa sen ajan, kun äiti siirtyy toiseen huoneeseen imettämään. Tehköön sitten omassa kotonaan miten lystää. Todella ärsyttävää, että jotkut kuvittelee voivansa tehdä mitä vaan toisen kotona....

"äitix6"
Minun kotiini ei tarvitse tulla kahvipöytään imettämään. Vaikka se kuinka luonnollista olisikin. kodissani saa imettää, lapseni ovat tämän nähneet useastikin mutta vain oman äidin ja sisaruksen välillä. Heidän ei tarvitse joutua tilanteeseen jossa mietityttää mihin katsoa. Varsingin teinit kokevat sellaisen hävettäväksi ja mieli tekisi rintaa tuijottaa enemmänki mutta eihän se ole soveliasta vaikka se siinä viipottaa kahvipöydässä ihan kakkujen ja kermojen kanssa yhdessä.
Mieheni varmasti osaa suhtautua imettävään äitiin normisti, toki häntä toivon mukaan kiinnostaa äidin rintavarustus muutenki, normaalia mielestäni sillä rinnat ovat osa seksuaalisuutta. Vain imettävä äiti ajattelee , että nyt nämä rinnat ovat vain vauvalle tarpeen... Kyllä se vaan herättää muissa seksuaalisia tunteita olise sitten häpeää, inhoa, viehtymistä yms.

haluan suojella perheeni seksuaaliselta häirinnältä kahvipöydässä. Ja oletan, että ystävilläni on tajua suojella omaa yksityisyyttään sekä jop vauvan turvallisuutta sillä vauvojen palovammt aiheutuvat usein äidin pääle kaatamasta kahvi tai teekupista.

"Jenis"
Tästä lähtien kaikki syöttävät vauvansa jossakin toisessa huoneessa. Myös pikkulapset syövät vessassa. Edes sitä "kahvipöytää" ei enää tarvita, koska kaikki aikuisetkin pakenevat omiin huoneisiinsa hörppimään, sen verran vaivaannuttavaa oloa aiheuttaa itse kullekkin tuo syöminen.
Sama jos paskantais siihen pöydälle.
Hienoa naiset.
Ei muuten kannata ikinä vaihtaa vaippaakaan jos on vieraisilla, koska silloinhan vauvan sukupuolielimet näkyvät ja jollekkin tulee varmasti mieleen seksi. Voi kun niitä teinipoikia silloin kiinnostaa, on valmiiksi posliinit ja kaikki.
Tervettä porukkaa liikkeellä taas, syöminenhän se tässä nimenomaan on se issue... ja ei, en mä sitä vaippaakaan vaihda kahvipöydässä tai edes olohuoneessa.

..
Miksi täällä rinnastetaan imetys piereskelyyn, röyhtäilyyn ja masturbointiin? Oikeasti noloihin juttuihin. Onko se noloa, että äiti pystyy pitämään vauvansa hengissä omalla maidollaan, usein pelkästään sillä noin puolivuotiaaksi? Minusta se on ihmeellistä ja todella kunnioitettavaa, eikä mitään paskalle haisevaan pieruun verrattavaa! Toki olen itsekin sitä mieltä, että imetys tulee tapahtua rauhallisessa tilanteessa muut huomioiden, mutta silti nuo aliarvoiset vertaukset ärsyttää.

..
En jaksa enkä ehdi lukea koko ketjua, mutta mun mielestä myös ainakin ruokapöydässä imettäminen on vaan epäkohteliasta. Vaikka on luonnollista, eikä nyt mihinkään koppiin tarvi mennä imettämään niin mulla kyllä katoaa jonkin verran ruokahalut jos joku leväyttää tissin esille ruokapöydässä.

Onhan se luonnollista, mutta niin on paskominen, seksin harrastaminen, piereskely jne. mutta ei sitä tehdä ihan joka paikassa.

Mun mielestä ihan ok jos harso tms. edessä.

Luonnollisuus on vähän kestämätön argumentti puolustettaessa julkista imetystä, koska moni sinänsä luonnollinen toiminto on tapana tehdä intiimisti muiden katseilta piilossa, mutta imetystä ei mielestäni todellakaan voi verrata esim. ulostamiseen tai masturbointiin, koska syöminen on sosiaalinen ja muiden silmille hyväksytty tapahtuma. Rinta on mielestäni tilanteessa toissijainen asia.

Julkisesti imettäminen - fine, mutta vaikka miten se onkin luonnollista ja lapsen pitää saada ruokaa, voi sen tehdä niin ettei kaikki ohikulkijat (tau ruokapöytäilijät nää). Onhan alastomuus julkisilla paikoilla kiellettyä ja imettäessä jos on koko tissi esille, onhan se aika hämäävää, varsinkaan jos ei siihen ole tottunut tai se ei ole oma vaimo. Kyllä mä siis ymmärrän hyvin, vaikka itse tällä hetkellä imetän, hämmennyn siitä jos mun vieressä joku imettää ihan täysin "avoimesti" kahvilassa ym.

Mä komppaan täysin sitä että sano ystävälle että "mun vuoksi". :>

Miksi yhtäkkiä kun imettää pitäisi kavereiden olla niin "sinut" sun tissien kanssa? Mä en ainakaan sitä oleta enkä pyydä.

[QUOTE="äitix6";27582910]Minun kotiini ei tarvitse tulla kahvipöytään imettämään. Vaikka se kuinka luonnollista olisikin. kodissani saa imettää, lapseni ovat tämän nähneet useastikin mutta vain oman äidin ja sisaruksen välillä. Heidän ei tarvitse joutua tilanteeseen jossa mietityttää mihin katsoa. Varsingin teinit kokevat sellaisen hävettäväksi ja mieli tekisi rintaa tuijottaa enemmänki mutta eihän se ole soveliasta vaikka se siinä viipottaa kahvipöydässä ihan kakkujen ja kermojen kanssa yhdessä.
Mieheni varmasti osaa suhtautua imettävään äitiin normisti, toki häntä toivon mukaan kiinnostaa äidin rintavarustus muutenki, normaalia mielestäni sillä rinnat ovat osa seksuaalisuutta. Vain imettävä äiti ajattelee , että nyt nämä rinnat ovat vain vauvalle tarpeen... Kyllä se vaan herättää muissa seksuaalisia tunteita olise sitten häpeää, inhoa, viehtymistä yms.

haluan suojella perheeni seksuaaliselta häirinnältä kahvipöydässä. Ja oletan, että ystävilläni on tajua suojella omaa yksityisyyttään sekä jop vauvan turvallisuutta sillä vauvojen palovammt aiheutuvat usein äidin pääle kaatamasta kahvi tai teekupista.[/QUOTE]

Se oliskin näky kun äiti kurkottaisi pöydän yli ottamaan kahvikeksiä ja tissi lävähtäis keskelle kermakakkua. Ehhehehheee

Ihan tosi, vaikka imettäisi niin että tissi vähän näkyy niin ei sillä rinnalla pyyhitä pöytää, ei sitä hierota kermakakkuun, ei sillä sekoiteta kahvikuppia, eikä se kyllä missään nimessä ole seksuaalista häirintää, menee aika sekopäiseksi.

ok
Siis mun mielestä on edelleen ihan tarpeeksi häveliästä imettää niin, että toinen rinta tulee kaula-aukosta ja vauvan pää on siinä edessä. Ellei rinta sitten ole kamalan iso.

Teinipojille on mun mielestä ihan terveellistä nähdä tissi sen perimmäisessä tarkoituksessa välillä, ei vain silikonitäytteisenä nettivideoissa.

Mutta - talossa talon tavat, ja jos ap kokee tämän tärkeäksi, niin mikset sano suoraan? Yleisesti kuitenkin olen sitä mieltä, että vaikka on "etikettivirhe" tai tarpeetonta paljastella imetyksen takia, niin on vielä enemmän etikettivirhe ja noloa alkaa ääneen paheksumaan ja tuijottamaan.

"..."
No itse kyllä imettäessä pyrin aina mahdollisimman huomaamattomaan asetteluun, enkä kehtaisi ruokapöydässä alkaa imettämään, jos siinä jotain miespuolisia olisi. Mutta ei minua kyllä häiritse, jos joku toinen näin tekee. Jos se jotakuta häirtisee, niin se on tämän ihmisen oma ongelma, joten poistukoon jos siltä tuntuu.
Ihan hyvä teinienkin nähdä, että rinnoilla on myös ihan funktionaalinenkin merkitys.

Yhteistyössä