miten sanoa kauniisti ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten sanoa kauniisti?
Ystäväni pitää niin väärin istuimessa lastaan , että sanoisin jos voisin.miten sen voisi sanoa niin että ei loukkaantuisi.?pitää lapsellaan 5 pistevyötä ainoastaan lantioiden kohdalla, ei ollenkaan olkapäiden yli . Lapsi vielä kasvot menosuuntaan asennossa, jossa pää taatusti äkkipysäyksessä iskeytyisi etupenkkiin.samoin yhdistelmävaunut lapsen vierellä autossa..en tiedä olenko hysteerinen, mutta piti vaan sanoa tässä.lapsi 2 v.itse jos en olisi tietoinen oikeasti, niin en suuttuisi, jos joku sanoisi..

Oi, sä olet varmaan uusi tällä palstalla... Täällä kun harvempi osaa ilmaista asiansa kauniisti. Jotenkin mieltä lämmittää, että on olemassa sunkin kaltaisia ihmisiä. (y)

Miten olisi "oletko tullut miettineeksi että törmäystilanteessa lapsen vieressä olevat vaunut heittelehtivät lapsen ja/tai etuistuimilla istuvien päälle ja ne kannattaisi kiinnittää ainakin turvavöillä tai laittaa takaluukkuun. Törmäystilanteessa lapsi voi loukkaantua vakavasti jos turvavyö on vain lantion kohdalla" tms...

Huh, onneksi on kaltaisiasi ihmisiä jotka miettivät miten sanoa kauniisti asiasta.
Liian monet päällepäsmärit neuvovat ja ohjeistavat kysymättäkin joka asiassa, vaikkei toinen tekisi edes mitään väärää vaan kyse olisi mielipide-/elämäntapa-eroista.

"Hei tietsä mitä mä just kuulin... että ne vyöt pitäiskin itse asiassa kiinnittää tälleen - kuulemma aika moni ei tiedä sitä ja itekin oon aina laittanu väärin. Mut on turvallisempaa noin ja törmäystilanteessa... blaablaablaa"

"Hei tietsä mitä mä just kuulin... että ne vyöt pitäiskin itse asiassa kiinnittää tälleen - kuulemma aika moni ei tiedä sitä ja itekin oon aina laittanu väärin. Mut on turvallisempaa noin ja törmäystilanteessa... blaablaablaa"
Peukku edelliselle! Ja jos ei ota onkeensa, kertoisin myös sen että kolaritilanteessa/äkkijarrutuksessa lapsi voi oikeasti loukkaantua pahemmin väärin kiinnitetyn turvavyön vuoksi (kuulin/luin juuri lapsesta joka blaablaa).

Miten sanoa kauniisti?
Ystäväni pitää niin väärin istuimessa lastaan , että sanoisin jos voisin.miten sen voisi sanoa niin että ei loukkaantuisi.?pitää lapsellaan 5 pistevyötä ainoastaan lantioiden kohdalla, ei ollenkaan olkapäiden yli . Lapsi vielä kasvot menosuuntaan asennossa, jossa pää taatusti äkkipysäyksessä iskeytyisi etupenkkiin.samoin yhdistelmävaunut lapsen vierellä autossa..en tiedä olenko hysteerinen, mutta piti vaan sanoa tässä.lapsi 2 v.itse jos en olisi tietoinen oikeasti, niin en suuttuisi, jos joku sanoisi..

Pidä istuinvyökurssit lapsen isälle. Se ei loukkaannu ja vaimonsa hoksaa oikean tavan sitten mieheltään.

Juu mutta kun janihelka ei halua vöitä siihen tielle.
Haluaa nousta itse istuimella ylemmäksi.

Janihelka alkaa heti itke kun on sidottu vöillä
Ahdistuskohtaus.

Yhteistyössä