miten sanoa kauniisti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ÄiTiTäTiSiSkO
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ÄiTiTäTiSiSkO

Vieras
että tilanteelle pitäisi pystyä tekemään jotain, minä nähkääs tapasin tänään suloisen veljenpoikani, 10 ja ½ -kuukauden ikäisen kiherteliän =) .
mutta veljeni ei kestä negatiivista palautetta:

lapsi todellakin on 9kk ei syö itse siis pidä edes pulloa, ei konttaa saati yritä edes ryömiä. jaloille sei pysty juuri itseään edes tukemaan painoa kun on kertynyt jo kohta 17 kg. istuminenkin on sille kovin hankalaa, muksahtelee tämän tästä.
ja koko ajan ne hokee että kyllä se painokin sitten tasoittuu kun liikkuun alkaa! ei kai tämä mulle kuulu mutta tuntuu siltä että asiasta pitäisi jo sanoa kun eivät itse ymmärrä =/

Miksi pitäisi sanoa yhtään mitään?! Anna perheen pienokaisen olla rauhassa. Eiköhän tuo jonain päivänä ryömi, konttaa, kävele, syö itse. Aivan varmasti oppii nämä taidot sitten, kun on siihen valmis.
Itse ainakin loukkaantuisin ainiaaksi, jos joku kommentoisi oman lapseni mahdollisista hitaista kehitysvaiheista ym. Eihän se vielä tarkoita, että olisi jotain vialla ja eikös neuvolatarkastukset ole sitä varten, että siellä noihin asioihin puututaan, mikäli on tarvis!!!

Hänellä on painoa kyllä,mutta onhan totta ettei aikuisetkaan paina kaikki yhtäpaljoa samanikäisinä. Sinuna (jutun aloittaja) en kyllä puuttuisi asiaan, sillä tuskin vanhemmat ovat paljoakaan vaikuttaneet lapsen luonnolliseen kehitykseen. Jokainen oppii, kasvaa yms, tavallaan..

Yhteistyössä