miten saitte ajan kulumaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mökkihöperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mökkihöperö

Vieras
äityislomalla ennen ku vauva synty.. ne viimeset viikot/päivät?? kotityöt ei kiinosta/ ei jaksa aika ei kulu mihinkään.. kelloo vilkuilen 5 min välein mies päivät töissä... aaaaah hullukshan tässä rupee tulemaan.. sitte ku minnekkään ei oikeen voi lähtee.. ku ei voi ajaa autoa ja ei oo muutenkaan mitään järkevää paikkaa minne mennä... kavereilla ei nyt jaksais istua ku olo on muutenki jotenki niin levoton ku istualteen on huono olla ja makulteenki ja voi voi...miten te saitte ajan kulumaan?? vieläki istun pyjamassa ja tukkaa en oo kammannu koko päivänä :(

Kävin joka päivä keskustassa tai ostoskeskuksissa :), tapasin kavereita, tein pitkiä kävelylenkkejä äitini (asui ihan lähellä tuolloin) kanssa. Kakkosta odottaessa aika kului sukkelaan juuri 2 v täyttäneen esikoisen kanssa.

Molemmat raskaudet meni yli lasketun ajan. Ne 40+ päivät oli kieltämättä aika veemäisiä.

Joinain päivinä en mitenkään... Istuin vaan tukka pystyssä kotona, tekemättä juuri yhtään mitään. Luin kirjoja, nukuin, söin :D , järjestelin komeroita.. Ja olihan tuota puuhaa tieten tuon esikoisenki kanssa.

Mikset voi ajaa autoa?

kävelisin kyllä mutta lonkka ja selkä tulee sitte niin järkyttävän kipeäksi ettei menaa päästä makuulta ylös sen jälkeen.. ja nukkuminen vaikeeta ku lantio kipeytyy :C

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Joinain päivinä en mitenkään... Istuin vaan tukka pystyssä kotona, tekemättä juuri yhtään mitään. Luin kirjoja, nukuin, söin :D , järjestelin komeroita.. Ja olihan tuota puuhaa tieten tuon esikoisenki kanssa.

Mikset voi ajaa autoa?

ku olo on kokoajan heti ku olis promillen kännissä ja oon niin pikkunen että joudun istumaan ihan kiinni ratissa ja nyt ku maha edessä niin en oikein yletä polkimille.. ja sit jos kaadan penkkiä taaksepäin en nää ulos kunnolla :)

Esikoista odottaessani luin ihan hirveästi, tyhjensin suunnilleen puolikirjastoa. Luin vain ja nukuin pikkupäikkäreitä pitkin päivää. Se oli jotenkin ihanan leppoisaa, kun ei ollut pakko tehdä mitään ja oli hyvä syy vain olla.

Kakkosta odottaessani viikon äitiysloma meni esikoisen perässä juostessa ja yritellessä pitää vauvaa vielä sisällä. No tulihan se vauhdilla ja ajoissa silti. Ei siis ollut ongelmia ajankäytön kanssa :D

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Töissä olin laskettuun aikaan asti. Olen nuori ni ei ollut mitään ongelmia raskausaikana

Koulussa (esikoiselta) ja töissä (kuopukselta) olin minäkin loppuun asti. Tai taisin mä kuopukselta olla reilun viikon ihan vapaalla vaan. Normi kotihommia ja touhuja muistaakseni.

niin ja oon ollu huhtikuusta asti kotona :O :O ja en oo tehny mitään :( en siis mitään.. paitsi koti juttuja... aamulla ylös..ukon kans tunti/pari kerkee olla ennenku menee töihin... syön..katon tv:tä oon koneella..sitte taas syön ja tv:tä/koneella, koti töitä tiskaamista ym sit ruoka ja taas tv/kone sit ukko tulee ja parituntia jutellaan ja ukko menee nukkumaan.. valvon myöhään ja sit nukkuun ja aamulla taas sama

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin ja oon ollu huhtikuusta asti kotona :O :O ja en oo tehny mitään :( en siis mitään.. paitsi koti juttuja... aamulla ylös..ukon kans tunti/pari kerkee olla ennenku menee töihin... syön..katon tv:tä oon koneella..sitte taas syön ja tv:tä/koneella, koti töitä tiskaamista ym sit ruoka ja taas tv/kone sit ukko tulee ja parituntia jutellaan ja ukko menee nukkumaan.. valvon myöhään ja sit nukkuun ja aamulla taas sama

ja yö unet on n 2 tunnin pätkiä ja päivällä ei saa unta.. :( anteeks ku valitan mutta pakko jonnekki avautua ku on nyt jotenki niin ylitse pääsemättömän ahdistunut olo :(

sanoisin tähän silti että nauti nyt vielä kun voit vaikka vaikeaa se on. Tätä aikaa kun et enää koskaan saa takaisin, voi kun oliskin tajunnut nauttia enemmän siitä tekemättömyyden ilosta silloin kun odotti esikoista *huoh*
Ja noin siis ajattelin jokaisen lapsen odotusaikana esikoisen jälkeen =)

Tein graduni loppuun, rakensin pesää ja olin vain. Luin kirjoja, ostin vauvanvaatteita, kävin kahvilla.. Mulla ei kyllä ole koskaan ollut tekemisen puutetta. Voin vain olla.

tee kaikkea sulle mieluista, mitä et sitten vauvan kans voi tehdä. Käyt netis, menee tunteja jos pystyt istumaan. Laitat vauvan tavarat valmiiksi. Ostat valokuva-albumin, jota heti alat täyttää lapsen synnyttyä. Pidät päiväkirjaa, nyt niistä raskausfiiliksistä joita sulla on, synnärillä kirjoitat sen minkä ehdit ja jaksat ja jatkat sitten kun lapsi kasvaa. Moni juttu unohtuu, jos sitä ei kirjoita ylös. ja vauvan synnyttyä on niin paljon kaikenlaista puuhaa, väsyttää..Et sitten jää kirjat lukematta. Ainiin, luet niitä vauva ja kakspluslehtiä, haaveilet etelänmatkoista tms. Leivot pakastimeen tai teet ruokaa, niin ei tartte tehdä sitten kun vauva syntyy. Tee nyt ASIOITA ITSELLESI, seuraavat vuodet menee ihan toisissa merkeissä.
Rentoudu (tulee heti mieleen vaahtokylpy...) Käy jalkahoidossa, kampaajalla, käsihoidossa? Tai järjestä tytöille vauvakutsut, siinä puuhaa...

Oletko varma, ettei sulla ole raskausajan masennusta...?

Yhteistyössä