Miten sait nykyisen työpaikkasi?

• Viestiketjun aloittaja työtön
  • Ensimmäinen viesti
a
Netin kautta laitoin hakemuksen. Seuraavalla viikolla soitettiin haastatteluun ja viikon päästä soittivat että koska voin aloittaa. Eikä ollut suhteita, kyseisestä firmasta en ollut ennen kuullutkaan, vahingossa löytyi googlaamalla.

Panin hakemuksen ja heti sovittiin tapaaminen. Sain valita aloitanko hommat heti ilman perehdytystä vai haenko työkkärin rahalla perehdytykseen. Perehdytys 4 viikkoa ja jäin töihin. Takana töitä 5kk ja töitä riittää.

vieras
Tj soitti kotiin ja kysyi josko kiinnostas!! Oli saanu mun puh.nron yheltä yhteiseltä tutultamma joka tiesi että olen sen alan ihminen ja kokopäivätyötä vailla! (yhteinen tuttumme ei siis osannut mua mitenkään kehua, kuhan tiesi että olen "alalla")
Loistava mäihä siis ja ny olen neljättä vuotta täällä vakkarina ja äitiyslomakin pidetty jo välissä :)

Monenlaisia töitä on tullut tehtyä, mutta kaavalla: ilmoitus, hakemus, haastattelu ja töihin -on onnistunut vain harvoin......
Nyt teen duunia itsenäisenä jälleenmyyjänä: ei tarvitse enää pähkäillä työttömyyksien yms. suhteen. Yes! Suosittelen lämpimästi :hug:

o_O
Mol:in sivuilta löytyi työpaikkailmoitus, johon lähetin hakemuksen. Työ oli monenkymmenen km:n päässä ja määräaikainen, mutta hain ja sain paikan ja nyt on jo vakinainen. Muutimme myös lähemmäs, kun vakinainen työ varmistui.

kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy74:
Monenlaisia töitä on tullut tehtyä, mutta kaavalla: ilmoitus, hakemus, haastattelu ja töihin -on onnistunut vain harvoin......
Nyt teen duunia itsenäisenä jälleenmyyjänä: ei tarvitse enää pähkäillä työttömyyksien yms. suhteen. Yes! Suosittelen lämpimästi :hug:
mitä jälleenmyyt?kannattaako?

Alkuperäinen kirjoittaja työtön:
Alkuperäinen kirjoittaja una:
hain sitä työkkärin harjoittelupaikkaa (eli en saanu palkkaa vaan pvärahan) olin sillä sen 3kk jonka jälkeen mut vakinaistettiin
Mikä tää tämmönen juttu on? Ihan uus juttu mulle..
Harjoittelu, josta työnantaja ei joudu maksamaan mitään. Aikoinaan, toistakymmentävuotta sitten olen ollu monessakin paikassa noin. Pääsee melkein mihin vaan, mikä kiinnostaa, kun aloittaa sillä, että työnantajan ei tarvi maksaa :D .

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumyy74:
mitä jälleenmyyt?kannattaako?
Forever Living Products. Kannattaa.
Mun koulutuksilla (niitä on monta) ei voi haaveilla kovin "lihavasta" tilistä -tällä se on mahdollista.

vieras
Työkkärissä oli paikka auki, hain ja sain paikan. Sillä tavalla olen saanut yhtä lukuunottamatta kaikki työpaikkani, yhteen menin ensin työharjoitteluun ja sen jälkeen mut palkattiin sinne.

Marilii
Menin yliopistolle työhaastatteluun hällä väliä -asenteella tuulipuvussa :eek: Olin varma etten saa paikkaa, kun 3 tosi tiukkaa tätiä haastatteli minua. Kysyivät vielä, että onko alko-ongelmaa ja minä siihen että ei. Kaikki juodaan, mitä kaapista löytyy.

Ehkä he ajattelivat, että olen tarpeeksi originelli yliopistomaailmaan. :)

vieras
Ihan vaan lähetin hakemuksia kesätöihin (valmistuin toikokuun lopussa ) ja paikan sain heti 1.6 alkaen. 6 vuotta olin koko ajan määräaikaisena kunnes sain vakituisen paikan. Nyt jo 12 vuotta samassa työpaikassa :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan vaan lähetin hakemuksia kesätöihin (valmistuin toikokuun lopussa ) ja paikan sain heti 1.6 alkaen. 6 vuotta olin koko ajan määräaikaisena kunnes sain vakituisen paikan. Nyt jo 12 vuotta samassa työpaikassa :)
Niin siis toukokuun :D

ss
Oon freelancer. Ikävää tässä on kyllä se, etten todella osaa ennustaa edes kahden kuukauden päähän työtilannetta. Mutta ihanaa se, että saan tehdä sitä mitä haluan ja osaan. Ei varmasti sovi kaikille, pitää olla tarpeeksi hyvä pystyäkseen kilpailemaan alallaan, ja tietynaista tahtoa tehdä mielekästä hommaa vähällä rahalla, kuin ikävämpää paremmalla palkalla.

Ncm
Laitoin hakemuksen tämän kesän kesätöihin, vaikka mulla virka alla, mutta opinnot toisaalle kyllä kesken. Jatkoivat sitten sopimusta, eli vaikka kesätyöpesti päättyy, saan paremman palkan ja paikan syksyn edetessä. Eli ihan nettisivujen kautta hakemuksella.

Yhteistyössä