Miten saisin sanottua kaverille ettei tarvitse kaikista tekemisistään raportoida mulle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kirjoittelee mulle Facebookissa ja Skypessä ja tekstailee. Koko ajan selostaa tekemisiään enkä edes ehdi kaikkiin vastata edes.

Eilen mun kauppareissun aikana oli tullut 11 yhtä "tärkeää" viestiä. En nyt viitsi niitä tähän kopsata mutta yhdessä pohti jotain ja toisessa olikin jo löytänyt vastauksen. Yhdessä kertoi kun lapsella oli kivaa ja heti seuraavassa kertoi että lapsi kaatui.

Jos kaikkiin vastaisin, niin tulis isot laskut. Mun käy ehkä vähän sääliksikin. Tää kaveri valittaa kun muut kaverit on hylänneet ja välttelee häntä.
 
mulla on yks kaveri, joka viestittää mulle jopa työvuoronsa, vaikka mä en sitä tietoo mihkään tarvii. en sen takia, että menisin käymään yhtäkkiä, koska meillä on väliä monta sataa kilsaa. ja jos soitan, ja ei vastaa, tiedän kyllä, että on töissä. enkä yleensäkään revi pelihousuja, jos joku ei joka kerta vastaa kun soitan
 
"asdf"
Vähän erikoista, toisaalta olisi ihan kivaa että on läheinen kaveri. Eihän sun tarvitse niihin kaikkiin vastata. Ehkä vähentää viestittelyä kun huomaa että et samaan tahtiin vastaile.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28981796]Kannattaa hankkia kuukausihintainen netti, niin ei tule mitään lisäkuluja.[/QUOTE]

Miten netin kautta pystyy lähettämään tekstivuestejä kännykällä? Saako sen yhteyden vaihdettua internet-yhteydeksi? Toihan on kätevää! :) Enpä ole ennen tollasesta tiennyt. Mulla on kiinteä netti kännykässä ja kotona.
 
ap.
Tätä kaveria en ole koskaan edes tavannut. Tutustuttiin alunperin Facebookissa. En muista miksi vaihdettiin numerot mutta kun poistin hetkeksi Facebook-profiilin, alkoi se tekstailu. Eli tein virheen kun annoin numeroni.

Ei auta vaikka ottaisin vähän etäisyyttä. Kokeiltu on.
 
Miten netin kautta pystyy lähettämään tekstivuestejä kännykällä? Saako sen yhteyden vaihdettua internet-yhteydeksi? Toihan on kätevää! :) Enpä ole ennen tollasesta tiennyt. Mulla on kiinteä netti kännykässä ja kotona.
No vastaat sen facen ja skypen kautta. Niin kiintee netti pitää laskun kurissa. Eikä joka viestiin tietenkään pidä vastata, vastaat sillon kun kerkeet ja jaksat.
 
ap.
[QUOTE="vieras";28981892]Pakkoko se on tekstailla. Skype ja facebook toimii ainakin netin kautta.[/QUOTE]

Ymmärsitkö sä yhtään mitään?

Se kaveri tekstailee jos en ole Facebookissa tai Skypessä ja hyvin harvoin olen, eli tekstailee usein. Kalliiksi tulisi joka viestiin vastata.
 
ap.
No vastaat sen facen ja skypen kautta. Niin kiintee netti pitää laskun kurissa. Eikä joka viestiin tietenkään pidä vastata, vastaat sillon kun kerkeet ja jaksat.
Ärsyttää vaan kun puhelin piippailee jatkuvasti. Mieskin kysyy koko ajan "kuka sulle koko ajan tekstailee?" ja alkaa jo vaikuttaa epäluuloiselta. Laitoin nyt tekstiviestiäänen äänettömälle.
 
Ärsyttää vaan kun puhelin piippailee jatkuvasti. Mieskin kysyy koko ajan "kuka sulle koko ajan tekstailee?" ja alkaa jo vaikuttaa epäluuloiselta. Laitoin nyt tekstiviestiäänen äänettömälle.
Miksi mies olis epäluuloinen? Oletko kertonut miehelle et kuka tekstailee? Pyydät tekstailijaa laittaan sulle faceen tai sähköpostiin niitä viestejä ettei puhelin oo täynnä aina viestejä, kun et kerkee aina kattoon ja vastaileen ja poistamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="asdf";28982016]WhatsAppilla tai Viberilla voi tekstata niin ettei mene tekstiviestimaksua.[/QUOTE]

Mikä tollanen whatsup sovellus on? Ilmeisesti sitä ei saa tavis puhelimiin vai? Pitäs olla kai älypuhelin? Ja minä olen niin tyhmä etten edes tiedä onko mulla älypuhelin.
 
vierass
Mulla on se. Pointti ei ollutkaan se maksu vaan se että koko ajan viestittelee.
No mut kuitenkin valitit, että tulee kalliiksi? :D

Minkälainen ihminen bongaa kavereita itselleen Smart-Post-paketin lähettämisestä???


Mutta itse asiaan: sano suoraan. Tai sit vaan jätät vastaamatta/poistat kavereista. En nimittäin tiedä, mitä sanoisit suoraan. "En tykkää kun viestittelet niin useasti"?
 
Hankala tilanne ja rasittavakin, mutta en tiedä, voiko tässä muuta tehdä kuin sanoa suoraan tai sitten lakata välittämästä koko asiasta. Anna hänen paukuttaa viestejä, vastaa jos ehdit ja haluat. Et sä ole velvoitettu elämään symbioosissa hänen kanssaan, vaikka sitä hän näyttää kaipaavan. Kukaan muu kuin sinä ei kuitenkaan voi vetää rajoja sun puolesta. Tämä kaveri ei selvästi itse ymmärrä, että viestittely on liiallista. Toki voit miettiä, onko jokin ystävällinen tapa sanoa, esim. että sä et ehdi pitämään niin paljon yhteyttä tms.
 
Viimeksi muokattu:
ap.
Totesin vaan lisänä että kalliiksikin tulis vastailla kaikkiin. :D

Välillä mietin pitääkö mun vastata jotenkin kiinnostuneen oloisesti mutta usein vastaan vaan "joo". Aina en ehdi vastaamaankaan ennen seuraavaa viestiä.
 

Yhteistyössä