Miten saisin miniän laihduttamaan?

• Viestiketjun aloittaja Anoppi 50kg
  • Ensimmäinen viesti
Anoppi 50kg
On lihonnut muodottomaksi palloksi raskauden jälkeen +30kg ylipainoa. Tiedän että poikaani häiritsee ihrapallot. Poika ollut pahantuulinen, ei ole varmaan saannut kotona ja en kyllä yhtään ihmettele...Eroa en heille soisi, siksi miniän pitää päästä läskeistä eroon? Suosittelenko painonvartijoita vai vienkö sauvakävelylle vai mitä teen?

Hei anoppi :wave: Mitäs sulle kuuluu näin lauantaina? Ihan vaan tiedoksi, että oon viimesilläni (mikä selittää vyötärön mitat) ja tulkoon nyt tietoon sekin, että kyllä se saa, ihan niin usein kun mielensä tekee :D

Hohhoijaa näitä Porvoon tarinoita taas! :whistle:

Anoppi 50kg
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No miksi et soisi eroa? Eikös poikasi tyytyväisyys merkitse sinulle mitään? Näemmä miniäsi ei lainkaan osaa arvostaa sinun ja poikasi elämänarvoja.
Ydinperhe on ydinperhe vaikka voissa paistais! Pettämistä en hyväksy mutta ehkä sekin on parempi kuin ero. Sais vaan ton punkeron painon alas...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anoppi 50kg:
No miksi et soisi eroa? Eikös poikasi tyytyväisyys merkitse sinulle mitään? Näemmä miniäsi ei lainkaan osaa arvostaa sinun ja poikasi elämänarvoja.
Ydinperhe on ydinperhe vaikka voissa paistais! Pettämistä en hyväksy mutta ehkä sekin on parempi kuin ero. Sais vaan ton punkeron painon alas...
Okei. Ootko puhunut vakavasti asiasta miniäsi kanssa? Mun mielestä sun pitäisi rehellisesti kertoa, että sua huolettaa poikasi pahantuulisuus joka johtuu miniän älyttömästä ylipainosta. Entä onko poikasi pyytänyt vaimoaan hävittämään ihrapallot? Onko miniä siis lainkaan tietoinen aiheuttamastaan mielipahasta?

Anoppi 50kg
Okei. Ootko puhunut vakavasti asiasta miniäsi kanssa? Mun mielestä sun pitäisi rehellisesti kertoa, että sua huolettaa poikasi pahantuulisuus joka johtuu miniän älyttömästä ylipainosta. Entä onko poikasi pyytänyt vaimoaan hävittämään ihrapallot? Onko miniä siis lainkaan tietoinen aiheuttamastaan mielipahasta?
olen vihjailut että hedelmät ois parempi välipala kuin suklaa. Poikani osti miniälle jumppapallon äitienpäivälahjaksi, jos miniä nyt alkais tajuamaan...

11vkpaksunavasta
Onpas täällä tiukkista:). Ylipaino on hengenvaarallien asia ja 30kg ei ole vain sen ihmisen "oma ongelma" vaan yhteiskunnan ja lähipiirin. 30kg ylipainoinen syö itsensä ennenaikaiseen sairauteen. Terveydenhuollon kuluista jo nyt 80% on liikalihavuuden aihuettamien vammojen ja sairauksien hoitoa. Se ei ole ihan oma juttu". Nyt jos joku haukkuu minut niin en välitä. Minua ei ulkonäöllisesti lihavuus haittaa. Minua kiinnostaa oma kukkaro ja läheisten terveys ja tietysti oma! =) Voisi lapsillekin jäädä jotain tässä verohelvetissä.. Jos aikuiset sairastelisivat muista syistä kuin vain itsekkäistä syistään!

vieras
Sinultako kaikkien pitäisi näyttää? Sä voit kenties aiheuttaa pahoinvointia miniälläs....Asia ei sulle kuulu, mutta naurettavaa, ettei sitten kehtaa edes suoraan sanoa, vaan vihjailla...

vieras
olen vihjailut että hedelmät ois parempi välipala kuin suklaa. Poikani osti miniälle jumppapallon äitienpäivälahjaksi, jos miniä nyt alkais tajuamaan...
Ei, kyllä mä silti suosittelen ihan rehellistä puhetta ilman vihjailuja. Toi jumppapallo lahjaksi on tietty ihan hyvä, mutta ehkä joku kuntosalikortti ois ollu parempi. Tai ainakin myös vaaka tuon jumppapallon lisäksi ois kertonut tarkemmin miniälle mitä odotetaan.

Ja pikku kehotteet muuttaa itseään on aina hyvä idea lahjana. Sä voisitkin ostaa miniälle sen kuntosalikortin! Onko miniällä tulossa synttärit tai jotain lähiaikoina, jouluun kun on kuitenkin vielä liikaa aikaa? Ja jotta poikasi olisi tyytyväinen sillä aikaa kun miniä laihduttaa niin hänelle ehkä joku pumpattava nukke tai muu tekopimpero olisi ihan hyvä (se kun ei ole pettämistä).

Onko poika ja miniä tulossa luoksesi äitienpäivänä? Voisitte yhdessä vaikka ruokapöydässä tai kahvilla ottaa asian puheeksi miniä kanssa.

lotta
no hui, jos mä saisin jumppapallon äitienpäivä lahjaksi niin olis oksat pois ja pala latvaa :eek:
tommoset vihjailut on ihan hirveitä, sanoisitte suoraan jos niin kovaa ärsyttää!
Tosin mä oon niin ketinen et tekisin just päin vastoin ku käsketään, muahan ei kukaan käske laihduttamaan! (tässä on kyse vaan periaatteesta, mua ei kukaan oo ees käskemässä laihduttamaan ku painoa ei oo ku se 50kg). mutta kuvainnollisesti!

Appiukko
Mitä sinä Ritva-Liisa täällä kirjoittelet meidän miniästä!? Anna itse mulle joskus sitä piparia niin et stressaa toisten asioista!!!!!
T. Urho, 15 v selibaatissa muijan pihtauksen ansiosta. (kuulemma hiivatulehdus)

Yhteistyössä