Miten saisin mieheni innostuun liikunnasta ja terveellisemmästä ruoasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras ap

Vieras
Minua alkaa huolestuttaa hänen jatkuva lihominen. Ja kunto on lähes nollassa. Tupakkaa menee aski päivässä. Liiku ei lainkaan ja sekin että ku ei jaksa niin ei viihti edes parantaa kuntoaan. Olen houkutellut matkaan lenkille ja panostamaan uusiin lenkkareihin. Aina on jotain tietokonehommia tai pitää lähtä koneita korjaan tai jotain selityksiä.
Ruoka on pääsääntöisesti minun tekemään, mut salaatteja/hedelmiä/marjoja syö todella vähän. Leipää ja perunaa menee tosi isoja annoksia.
Vai voiko toista saada innostuun?

Innostaa, houkutella ja ehdottaa voi. Mutta pakottaa ei sitten millään. Nuo on asioita, joita täytyy haluta itse. Miten olis, jos keksis jonkun uuden hauskan harrastuksen? Jos se vaikka kolahtaisi ja veisi mukanaan.

Komppaan edellistä. Eli ketään ei saa innostumaan mistään, vaikka mitä temppuja tekis. Täytyy itse haluta ja yllättävän moni ei halua. Olen itse liikunnallisena ihmisenä yrittänyt saada laiskuuttaa valittavia ystäviäni innostumaan myös, mutta ei se innostus kestä kuin viikon tai kaksi. Elämäntapamuutokset on aina ihan hiton hankalia. Sori, mut näin se on.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Et millään, ainakaan minä en ole siinä onnistunut sitten yhtään. Se on sellainen asia, jota pitää itse haluta.

Näin siinä varmaan käy.
Mut minun mies sen tiedostaa kyllä itsekkin, et on kohta riskikunnossa.

Ja siksi ei lähde mielellään oman suvun tilaisuuksiinkaan ku koko suku vaahtoaa hänelle asiasta. Kauheeta laskemista ja räkyttämistä jos mies sattuu syömään jotain. Ja jos vaikka kahvin kans ottaa pullan niin voi taivas sitä riehumista...¨
Minä en syömisestä hänelle mainitse mut useesti olen houkutellut lenkille matkaan tai sitten ku itse olen käyny et lähde nyt ku on aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Innostaa, houkutella ja ehdottaa voi. Mutta pakottaa ei sitten millään. Nuo on asioita, joita täytyy haluta itse. Miten olis, jos keksis jonkun uuden hauskan harrastuksen? Jos se vaikka kolahtaisi ja veisi mukanaan.

Mä olen monesti puhunu et lähtä pelaan sulkapalloa yhdessä mut este on se et minne lapset. Mä en nauti siittä jos lapset on siellä matkassa ja toisella silmällä saa vahtia heitä.
Ja kaverikin on häntä houkutellut pelaan matkaan mut eivät saa järjestettyä sopivaa päivää.(tai näin minulle on kerrottu ;))

Yhteistyössä