miten saisi vauvalle tutin???

Oisko vinkkejä miten vauvan saisi syömään tuttia?
Meillä on viiden viikon ikäinen vauva joka on jatkuvasti tissillä. Se ei läheskään aina syö vaan lutkuttaa vain tissiä, pitää kenties tuttinaan sitä. Kun otan pois niin kauhea huuto ja saa monesti hiljenemään vain ja ainoastaa tissille vaikkei ole edes nälkä. Viime yönäkin valvoi kolme tuntia ja roikkui tissillä. Imemisen tarve on kova mut ei vaan huoli tuttia! Kolmea erillaista tuttia olemme kokeilleet....
Vinkkejä , kiitos!
 
sitä pitää vaan tuputtaa jatkuvasti :)
mulla esikoiselle en aluksi tuputtanut ja oli tosi kova homma opettaa tutille 4-5kuisena,kun yölläkin heräs kerran-pari tunnissa ja aina oli tissiä saatav,ihan tutin korvike olin.. sata erilaista tuttia varmaan ositin yms ja silti meni aikaa ennenkuin sen idean tajusi.
Nyt toiselle aloitin tutin tarjoomisen heti laitokselta,ja silti ei oppinut kovin helposti. ehkä päälle 2kuisena paremmin kävi kelpuuttamaan. Ja luonnonkumisia tutteja suosittelen!! meillä vasta ne kelpasivat,ja kuullut että muillakin ne on paremmin kelvanneet.
Sitkeyttä vaan,kyllä se onnistuu!! :)
Muistan kun itse ennen lapsia ajattelin että kyllähän nyt kaikki vauvat tuttia syö.. mutta ei se nyt ihan niin menekkään.. :whistle:
 
Meillä oli poika ihan samanlainen. Valvotti yöt ja tissillä oltiin vähän väliä. Mikään tutti ei kelvannut, kokeiltiin ainakin seitsemää erilaista. Sokeriakin vanhemmat ihmiset ehdottivat, mutta ajateltiin, ettei ole hyväksi tuleville hampaille. Vähän helpostusta tuli, kun ruvettiin syöttämään aina tiettyyn kellonaikaan. Vähän alle puolen vuoden helpotti rutkasti, kun ruvettiin antamaan kiinteää ruokaa. Nyt poika 1 1/2 -vuotias ja olen todella tyytyväinen, ettei kelvannut tutti silloin. Muut äidit ovat tuskissaan, kun eivät saa tutista vieroitettua. Meilläpä ei tarvitse moiseen ryhtyä =)
 
mä silti sitä mieltä että se tutti on niin iso apu tohon ettei itse joudu "tutiksi" että vierottaminen pieni paha sen rinnalla. meillä ainakin tutista päästiin tosi helposti. tyttö vei itse roskiin ja sinne jäivät.. ei se ole vaikeeta jos siitä ei tee vaikeeta :)
 
Mie aattelin aikonaan ennen vauvaa et en opeta häntä tutille ollenkaan. Ja niinhän siinä kävi et pari kk ikäsenä olin jo tuputtamassa hänelle ihan epätoivosena sitä :D Eli meil kans halusin saada hänet imeen jotain muutakin ku tissiä ja sit myös onhan se tutti hyväv "hiljennysväline". Koitettiin kans montaa erilaista tuttia, mut lopulta vaan jatkuva tuputtaminen tuotti tulosta. Edelleen 9.5kk ei syö kuin yhtä tiettyä tuttia ja vain silikonisena, tarkka likka. Mut siis tuputa, tuputa, tuputa.... Kyllä se sen siitä huolii. Tietysti pitää huomioida että vauvasi on tosiaan pieni vielä ja hänelle äidin läheisyys on ensiarvoisen tärkeää, eikä tutti ehkä tunnu korvaavan sitä tissi-läheisyyttä, mutta uskon että kyllä se siitä pian helpottaa!
 
ei äiti/tissi toimi vauvalle tutinkorvikkeena vaan tutti tissin/äidinkorvikkeena. ;)

5vko on niin ihan pieni vielä,ehkä kaipaa läheisyyttä ja siksi imee jatkuvasti. Ehtii sen tutin varmaan myöhemminkin opettaa jos näkee tarpeelliseksi :) tsemppiä!
 
totta tuo että läheisyyttä pieni kaipaa.. mutta sitä ei voi ymmärtää kun se kuka on kokenut sen kun puoleen vuoteen ei saa öisin nukkua kertaakaan tuntia pitempään :ashamed:
kun vauva herää aina kun yksi unisykli mennyt (30-45min) eikä osaa nukahtaa takasin ilman tissiä.. sama juttu öisin ja päivisin.
kyllä siinä oli jo aika väsynyt ja epätoivonen olo.
 
Meidän pojalle tutti kelpasi vasta 2 kk:n iässä, vaikka ahkerasti sitä aikaisemminkin tarjottiin. Muutaman kerran minäkin kastoin tuttia laimeaan sokeriveteen, eihän niitä hampaita vielä tuossa vaiheessa ole.

Tsemppiä vaan kovasti!! Meidänkin pikkuherra tissitteli alussa iltaisin klo 20-02. Torkahteli tissille, mutta heräsi kohta, varsinkin jos yritti laskea sänkyyn nukkumaan. Heräsi, vaikka imetin poikaa peittoon käärittynä, ettei havahtuisi kun siirettiin "kylmään" sänkyyn. Iltayöstä meillä annettiin pari ekaa kuukautta pojalle tissin lisäksi 50 ml tuttelia, jonka jälkeen nukkui yleensä 2-3 tuntia ja minäkin sain hiukan unta. Alkuun oli huono omatunto tuosta korvikkeesta, mutta kyllä se unikin on tärkeää. Eikä se imetykseen vaikuttanut millään lailla, kun poika oli kuitenkin niin ahkera tissuttelija.
 
meillä tutti rupes kelpaamaan vasta 7 kk ikäisenä imetyksen loputtua. Ja nytkin syö sitä vain satunnaisesti yöllä. Päivällä ei edes anneta. Hyvin on pärjätty ilmankin. Tosin tissiä syötiin ahkerasti, mutta aika aikansa kutakin...
 

Yhteistyössä