Miten saisi säilytettyä rakkauden tai herätettyä sen kipinän uudelleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Surku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Surku"

Vieras
Joskus asiasta täällä jo kysyin ja mut kivitettiin tyyliin lelli-prinsessaksi, koska suhteessamma ei varsinaista ongelmaa ole. Taloudellisesti menee hyvin, on hienot ulkoiset puitteet, ei ongelmaa alkoholista, väkivallasta, ei pettämisiä tai edes mitään "yöjuoksuja", hyvin tavis perhe-elämää lasten kanssa.

Mutta kun se jokin puuttuu. Kaipaisin NIIIIN rakkautta ja sitä että tuntisin itseni NAISEKSI. Tunnen itseni kyllä Äidiksi ja lapsilta saan ja heille annan hirmuisesti rakkautta. Mutta miehen kanssa niitä tunteita ei ole enää. Ollaan kuin kämppiksiä ja sen päälle vielä tuntuu, että ollaan tuhansien kilometrien päästä toisistamme vaikka olisimme fyysisesti lähekkäin.

Tätäkö tää elämä sitten vaan on? Sitä ollaan vaan äiti, joka käy töissä... mutta muuten kaikki se naiseus on jossain uinumassa, kadotettu, poissa pelistä. Asutaan kivasti kämppiksen kanssa ja näytetään ulospäin hyvältä.

Oletko puhunut miehesi kanssa tästä asiasta? :)

Ehkä hyvä keskustelu auttaisi jos molemmat miettisitte mitä voisitte tehdä toisin suhteenne parantamiseksi. Jos susta tuntuu tältä, niin veikkaan että miehesi kaipaa myös sitä entistä yhdessäoloa ja leimuavaa rakkautta.

Vaikea tosin hirveästi sanoa mitään kun en tunne teistä kumpaakaan..

Ihan samanlaista meilläkin, ollaan kämppiksiä... ollaan oltu yhdessä jo 15v eikä se tästä enää miksikääm muutu:D
seksiä on ehkä kerran viikossa, riittää meikälle.. mutta siinäpä se yhdessäolo onkin. ei silloin pussata tms kuten ei muulloinkaan, erikseen nukutaan samassa sängyssäD:

olen tottunut tähän...

jospa lääkäri määräisi ihan sellaista arkista halailua ja pientä pusuttelua, keikka leffaan yms.
Ihan pieniä perusjuttuja niin mies ymmärtää että rakastat ja alkaa itsekkin tuollaista kaikkea pientä,kyllä se heräilee... :)

Meillä auttaa aina pieni ero.. kun toinen on ollut jossakin reissussa, niin sitten on taas hetken niin ihanata :)
Samoin joskus, kun mummi ottaa lapsen ja pääsemme kahdestaan mökille tai kylpylään.

jospa lääkäri määräisi ihan sellaista arkista halailua ja pientä pusuttelua, keikka leffaan yms.
Ihan pieniä perusjuttuja niin mies ymmärtää että rakastat ja alkaa itsekkin tuollaista kaikkea pientä,kyllä se heräilee... :)

Kyllä meillä tuollaista on, mutta ei se auta tai tuo tunteita. Eli mies kyllä halaa päivittäin, sanoo että rakastaa... mutta seksiä ei ole. Ja se johtuu kai pääosin musta, kuopuksen jälkeen meni halut ja mieskään ei enää edes yritän.

-Pariskuntaillat ja -viikonloput
-Tietoinen halailu ja suukottelu, otat vaan tavoitteeksi paijata miestä 6 kertaa päivän aikana ohimennessä.
-Piristä itseäsi meikeillä, kauniilla alusvaatteilla, saippualla ja shampoolla, joka saa sinut tuntemaan itsesi ihanaksi.
-Niskahieronta hetki voi kehittyä mihin suuntaan tahansa...Tee siitä pari kertaa viikossa toistuva rutiini, aluksi riittää jo 2-3 minuuttia, että mies ei ihan hämmenny.

[QUOTE="...";25025626]Meillä auttaa aina pieni ero.. kun toinen on ollut jossakin reissussa, niin sitten on taas hetken niin ihanata :)
Samoin joskus, kun mummi ottaa lapsen ja pääsemme kahdestaan mökille tai kylpylään.[/QUOTE]

Mutta kun ei se enää sytytä, ei tunnu olevan syytä lähteä ilman lapsia mökille (sekin on silti ihan työleiri) tai kylpylään eikä oikein olisi lapsenvahtejakaan.
ja kun käydään jossain kahden niin tuntuu ettei ole mitään puhumista ja tuntuu vielä enemmän todelta se ettei ole mitään yhteistä.

Kun tuo on niin tavallista parisuhteessa. Intohimot ja tunteet käytetään siinä parin ensimmäisen vuoden aikana melkein täysin ja sitten eletään ihan kuin kenen kanssa vaan. Tai siis ei kenen kanssa vaan, ollaanhan sitä tuttuja, perheenjäseniä, sukulaisia lasten kautta, mutta tiedätte mitä tarkoitan. Arjen sujuminen on oikeastaan tärkeintä. Henkistä läheisyyttä saatte puhumalla, rehellisyydellä, luottamuksella ja yhteisillä jutuilla niinkuin kenen ystävän kanssa tahansa.

Hyviä tunteita saa kyllä itselleen aikaan, kun halailee ja fiilistelee ja höpöttelee niinkuin alkuaikoina ja joskus voi tulla tunne että rakastuisi uudelleen vanhaan puolisoonsa, varsinkin jos olosuhteet vaihtuvat jotenkin. Mutta sellaista uutta roihua ja himoa ei oikeastaan syty kuin uuden kanssa, pariksi vuodeksi. Tunteet lähtevät kuitenkin sinusta itsestäsi, ei kenestäkään toisesta.

Esim. itse sain intohimon tunteita sen jälkeen kun olin laihtunut ja kiinteytynyt arkeran työn tuloksena. Pari kuukautta tunsin itseni tosi seksikkääksi kun mahduin laihisfarkkuihin, olin ruskettunut ja ostin vähän uusia alusvaatteita siihen kaupanpäälle. Sama mies, itse tunsin itseni uudeksi. Käyhän sitä mielessä joskus hakea ihailua muualta, mutta se tunne menee ohi ja myöhemmin sitä on taas ihan perustyytyväinen itseensä.

kirjoittajan kanssa. Pitkässä suhteessa tulee välillä laimeita kausia, etenkin kun lapset on pieniä, ne on tehty ihan koettavaksi ja elettäväksi. Mutta että intohimo ja syttyminen olisi kaikki käytetty ensimmäisten vuosien aikana ei tutkimustenkaan valossa pidä paikkaansa. Täytyy antaa mahdollisuus rakastua uudelleen kumppaniinsa, se on ihan mahdollista, jotkut heittävät hanskat tiskiin kun alkaa kaikki tuntumaan laimealta ja vaihtavat uuteen jolloin on taas huumaa ja intohimoa. Me olemme olleet 15 vuotta naimisissa ja kaikenlaisia aikoja nähty. Minä olen rakastunut uudelleen mieheeni, tunne on vielä parempi kuin se kun tapasimme ja rakastuimme 1.kertaa. Tosin tämä uudelleen rakastuminen tarkoitti meidän yhteistä ulkomaan matkaa aivan kahdestaan ja lähtiessä minullakin oli olo että mitäs me siellä sitten tehdään ilman lapsia ja onko meillä mitään puhuttavaa. Jestas se oli elämäni paras viikko. Olimme kuin nuoret teinit, pussailimme ja kuljimme käsi kädessä, söimme lounasta puistossa ja makoillessa puhuimme tuntikaudet. Meillä oli hauskaa yhdessä sekä valtavasti intohimoa. Tunsin itseni naiseksi enkä vaan äidiksi ja vaimoksi. Sitä aikaa on vaan järjestettävä. Joskus täytyy lähteä kauaksi jotta näkee lähelle.

Alkuperäinen kirjoittaja en ole samaa mieltä;25025859:
kirjoittajan kanssa. Pitkässä suhteessa tulee välillä laimeita kausia, etenkin kun lapset on pieniä, ne on tehty ihan koettavaksi ja elettäväksi. Mutta että intohimo ja syttyminen olisi kaikki käytetty ensimmäisten vuosien aikana ei tutkimustenkaan valossa pidä paikkaansa. Täytyy antaa mahdollisuus rakastua uudelleen kumppaniinsa, se on ihan mahdollista, jotkut heittävät hanskat tiskiin kun alkaa kaikki tuntumaan laimealta ja vaihtavat uuteen jolloin on taas huumaa ja intohimoa. Me olemme olleet 15 vuotta naimisissa ja kaikenlaisia aikoja nähty. Minä olen rakastunut uudelleen mieheeni, tunne on vielä parempi kuin se kun tapasimme ja rakastuimme 1.kertaa. Tosin tämä uudelleen rakastuminen tarkoitti meidän yhteistä ulkomaan matkaa aivan kahdestaan ja lähtiessä minullakin oli olo että mitäs me siellä sitten tehdään ilman lapsia ja onko meillä mitään puhuttavaa. Jestas se oli elämäni paras viikko. Olimme kuin nuoret teinit, pussailimme ja kuljimme käsi kädessä, söimme lounasta puistossa ja makoillessa puhuimme tuntikaudet. Meillä oli hauskaa yhdessä sekä valtavasti intohimoa. Tunsin itseni naiseksi enkä vaan äidiksi ja vaimoksi. Sitä aikaa on vaan järjestettävä. Joskus täytyy lähteä kauaksi jotta näkee lähelle.

Ihan mahtava kommentti! Me on oltu vasta 5v. naimisissa, mutta toisinaan haaveilemme jo nyt pojan kasvamisesta isommaksi ja sitten menemme "lapsilta kiellettyyn" hotelliin muhinoimaan spontaanisti.........Lapsi pitäköön hauskaa sillä välin serkkujensa hoivissa.

Miä rakastan mieheni parasta kaveria, olen aina rakastanut. Se pitää kipinän tässä meidän suhteessa, vaikka niin valheellinen kipinä onkin. Miehen kaveri tuskin edes rakkaudestani tietää, joten otaksun ettei näistä fantasioistani haittaakaan heille ole....eikä ole itselllenikään. Mä voin elää tämän asian kanssa ja varsin hyvin.

Yhteistyössä