Miten saisi lapsen kakkimaan useammin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tintta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tintta

Vieras
Siis kertokaa mulle mitä teen, kun poika 2,5 vuotta käy vaan kerran viikossa kakalla. Silloin tulee paljon kakkaa, mutta viimeksi tuntui olevan todella vaikeaa. Normaalisti se on käynyt 7 päivän välein, mutta nyt ei ole vielä käynyt vaikka huomenna on jo kahdeksas päivä. Olen yrittänyt lisätä aamupuuroon leseitäkin mutta eipä ole ollut apua.

luumu purkki joka pv, paljon liikkumista ja vettä. Jos ei auta niin lääkäriin. Itse antaisin nyt jo peräruiskeen kun ollut ulostamatta viikon, suolentukkeuma vaara ja suoli laiskistuu kokoajan. herkut pois, ne kovettavat vatsaa

Liikuntaa ja vettä ja nestepitoisia "ruokia", jos huono juomaan. Esimerkiksi marjakiisseleitä (tosin sokerin kanssa kannattaa olla tarkka). Maitoa ja banaania kannattaa säännöstellä. Paljon vihanneksia ja kasviksia sekä marjoja.

älä anna levolaccia. suoli tottuu siihen. mene lääkäriin ja saat oikean reseptin vaikka juuri movicol junior. jos pitkään jatkaa tuota kerran viikossa kakkaamista niin sitten se alkaa sattua ja lapsi ei sitten ennää uskalla kakkia. itsellä lapsi joka itki ja kakki kun sattui niin paljon. nyt apuna movicol ja auttaa!

Luumusose! Hippillä on ihana luumu-omenasose semmosessa isossa purkissa. Meillä juuri sama ongelma (tyttö 2v9kk) ja sanon sille että tää on isojen tyttöjen luumusosetta. Hyvin menee alas. :D

Alkuperäinen kirjoittaja pregorior:
älä anna levolaccia. suoli tottuu siihen. mene lääkäriin ja saat oikean reseptin vaikka juuri movicol junior. jos pitkään jatkaa tuota kerran viikossa kakkaamista niin sitten se alkaa sattua ja lapsi ei sitten ennää uskalla kakkia. itsellä lapsi joka itki ja kakki kun sattui niin paljon. nyt apuna movicol ja auttaa!

Meillä myös lapsi ollut aina kovavatsainen, jonka takia pantannut ja kerran oli tukkeumaepäilykin, joka liuotettiin tuolla Movicol Juniorilla. Lääkäri käski jatkaa säännöllistä köyttöä niin kauan, kunnes vatsan toiminta normalisoituu ja lapsi oppii tekemään asiansa säännöllisesti ilman pelkoa. Senkin jälkeen on kuulemma hyvä käyttää aina jos ongelmia ilmenee. Apteekista saa vastaavaa valmistetta kauppanimeltään Pegorion, jossa sama vaikuttava aine ( ja sama määrä ), mutta ei niitä kahta apuainetta mitkä Movicol Juniorissa. Tai en tiedä saako tuota MJ:a jo ilman reseptiä, mutta silloin kun meillä tuo tukkeuma oli, niin ei saanut ja jatkoin tuolla. Annan itse asiassa sitä vieläkin tarvittaessa, jos vatsa monta päivää toimimata ja tyttö valittaa että on kovalla. Noiden litkujen säännöllisen käytön tehtävänä on nimenomaan pitää vatsan sisältö tasaisen pehmeänä, jotta se ei menisi kovalle, eikä tarvitsisi sen takia pantata. Muutama kerta viikossa riittää. Ensisijainen hoito on tietysti tuo ruokavalio ja liikuntahoito, mutta jos niistä ei ole apua, niin kannattaa noita "liuottimia" juottaa. Tuo Pegorion on myös maultaan neutraalimpaa kuin Movicol.

Yhteistyössä