Miten saisi 1v8kk syömään kotona?

Päiväkodissa poika syö jo likimain itse, jos vähän on ruokaa silputtu. Ja syö melkein mitä vain.
Illalla kun yritetään syödä yhdessä, toinen vääntää ja kääntää tuolilla ja huutaa "EI EI EI", eikä suostu syömään itse, eikä suostu syötettäväksi.
Varsinkin oman kotiruuan kohdalla on näin. Purkkiruokaa suostuisi kotona syömään, jos on just sitä mieleistä. Pitäiskö pahastua kun ei omatekemä kelpaa... :'(

Hyviä ruokaohjeita otetaan vastaan, tuon ikäiselle! Mitkä teillä uppoaa kuin häkä?

Meil on onneks poitsu(1v9kk) kaikkiruokainen ja suuttuu jos ei saa syödä itse.
Aikasemmin meinas tehä tenän syömisen kanssa,mut keitin makaroonia ja annoin syödä sormin.Jossain välis törkkäsin haarukan käteen ja sen jälkeen se on kelvannut paremmin kuin hyvin käyttöön
:D

meillä samanikäinen lapsi syö pääsääntöisesti itse ja välillä pyytää monta kertaa lisää.. koskaan ei olla "pakotettu" syömään (siis kun on osannut itse syödä) vaan periaate on ollut se, että ruokaa tarjotaan ja lapsi syö mitä syö.. keitetyt perunat + jokin kastike on meillä takuuvarma ruoka. esim. jauhelihakastike, makkarakastike, kanakastike..
Myös jauhelihapihvit/lihapullat, uunikala ja broileri maistuvat hyvin perunan kanssa..
Lapsi on kyllä aikalailla kaikkiruokainen. Ollaan annettu maistella monenlaista ja tykkää melkein mistä vain: homejuusto, fetajuusto, oliivit, aurinkokuiv.tomaatti, suolakurkku, lähes kaikki tavalliset vihannekset, kasvikset, hedelmät..
Isommat lapset on aina olleet paljon nirsompia ja valikoivampia ruuan suhteen. Täytyy myöntää että heillä on kyllä enemmän käytetty sitä "syö vielä kolme lusikallista" taktiikkaa, eivätkä ole saaneet niin vapaasti itse päättää paljonko syövät. johtuisiko ainakin osittain sitten siitä..? siis tuo meidän tilanne. en tarkoita et teillä olisi näin..<br><br>

Yhteistyössä