Meidänkin ipanalla on nyt ollut välillä kummaa kieltäytymistä kotiruuasta, vaikka kuitenkin sitä on syönyt koko ajan syönyt pääasiassa juuri kotiruokaa. Ehkä on tullut jotenkin oletettua, että hän söisi jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin.
Mä olen huomannut, että vaikka meidän ipanaa ei isot klöntit haittaa, niin silti kannattaa ainakin osa ruuasta soseuttaa tosi hienoksi, mä käytän siihen edelleenkin sauvasekoitinta. Ipana tuntuu tykkäävän siitä, että ruuassa on pohjana sellainen tasainen mössö, jossa sitten saa kyllä olla vaikka millaisia paloja. Ilmeisesti siis tuon ihan tavallisen vain haarukalla muussatun ruuan koostumus nyt on jotenkin hankala. Erityisen hankalia ovat jauheliharuuat, ne ipana syljeksii suustaan heti pois. Jauheliha pitää näköjään myös paistamisen jälkeen käyttää sauvasekoittimen kautta. :/
Kannattaa kokeilla tuollaisia muutoksia ruuan koostumuksessa. Ja niin kuin joku tuossa sanoikin, niin kannattaa lisätä siihen lapsen ruokaan nestettä, muuten se voi olla liian kuivaa.