Miten sais syömään kotiruokaa??

Siis kun tuo tyttö 1v3kk ei suostu ollenkaan syömään kotiruokaa, purkkiruoka vaan menee alas. Tänäänkin koitin antaa mureketta ja muusia, niin ei syönyt, pudotti vaan pois suusta kaikki! Ainut on lohikiusaus mitä vähän syö, mitään muuta ei. Purkkiruokaako sille pitää syöttää kouluikään asti... :|

Kokeile niin, että laitat purkkiruoan joukkoon hiukan kotiruokaa ja vähitellen lisäät kotiruoan määrää. Näin meillä opeteltiin syömään kotiruokaa, ja melko nopeasti tottui uusiin makuihin. Vielä vinkiksi jos olette käyttäneet pilttiä tai bonaa, että semperin ruoat ovat maultaan ja rakenteeltaan eniten koiruoan kaltaisia, jos niillä olisi helpompi alussa totutella :p

Siis oikeesti.. En halua ketään loukata mutta mielestäni on ihmeellistä ja nurin kurista ettei yli 1v syö kotiruokaa.. Oletteko syöttäneet purkkiruokaa koko ajan? Eikö se tule tosi kalliiksikin.. Olin myös pöyristynyt, kun neuvolasta tuli viestiä, että äideille tarvittaisiin (olivat itse toivoneet) vauvansose kokkikerho. :eek: Kun on kuulemma epäselvää porkkanasoseen laitto..

Mulle tuli myös mieleen, että jos lisäis kotiruokaa purkkiruuan sekaan ja näin yrittäis totuttaa. Kyllä tyttösi vielä oppii kotiruokaa syömään, onhan se eri makuista ja erilaisen tuntuista suussa kuin purkkiruoka. Meillä poika 1 v 3 kk saanut paljon purkkiruokaa, mutta nykyään menee kyllä jo kotiruokakin, kun siitä tekee löysempää. Olen huomannut, että "aikuisten" ruoka saattaa olla lapselle liian kuivaa. Olisko teillä tällaista pulmaa siinä syömisessä? Itse olen tehnyt esim. makaroonilaatikosta tavallista löysempää tai olen maidolla tai laihalla liha/kasvisliemellä notkistanut ruokia niin johan menee alas. Kastikkeet ja keitot on myös uponnut pojalle. Rauhassa vaan eteenpäin. Ei purkkiruuassa ole mitään pahaa!

Ja tuohon kalleuteen, en ole euroja laskenut, mutta ei ole rahat loppuneet. Vai vauvasosekokkikerho, enpä ole kuullutkaan...

Meidänkin ipanalla on nyt ollut välillä kummaa kieltäytymistä kotiruuasta, vaikka kuitenkin sitä on syönyt koko ajan syönyt pääasiassa juuri kotiruokaa. Ehkä on tullut jotenkin oletettua, että hän söisi jo ihan samaa ruokaa kuin muutkin.

Mä olen huomannut, että vaikka meidän ipanaa ei isot klöntit haittaa, niin silti kannattaa ainakin osa ruuasta soseuttaa tosi hienoksi, mä käytän siihen edelleenkin sauvasekoitinta. Ipana tuntuu tykkäävän siitä, että ruuassa on pohjana sellainen tasainen mössö, jossa sitten saa kyllä olla vaikka millaisia paloja. Ilmeisesti siis tuon ihan tavallisen vain haarukalla muussatun ruuan koostumus nyt on jotenkin hankala. Erityisen hankalia ovat jauheliharuuat, ne ipana syljeksii suustaan heti pois. Jauheliha pitää näköjään myös paistamisen jälkeen käyttää sauvasekoittimen kautta. :/

Kannattaa kokeilla tuollaisia muutoksia ruuan koostumuksessa. Ja niin kuin joku tuossa sanoikin, niin kannattaa lisätä siihen lapsen ruokaan nestettä, muuten se voi olla liian kuivaa.

Meillä kaikki uunissa tehdyt ruoat olivat alkuun pop. Samoin kuin makaroonit ja riisit, joita sai syödä sormin.

Nykyään poika syö melkein mitä vaan, mutta jauheliha kaikissa muodoissaan ja keitetyt potut eivät vieläkään n. 2 vuoden iässä kelpaa.

Alkuun oli meilläkin pakko notkistaa kaikki kotiruoat esim. maidolla, että meni alas. Risottoa ei tykkää syödä edelleenkään, mutta makaronilaatikko menee ihan kuiviltaankin nykyään. Keitot maistuu hyvin muussattuna ja kiusaukset myös. Muussi ja uunilohi=nam! Kaupan eineksiäkin olen tarjonnut vauvan kasvissoseella "laimennettuna". Tyttö on nyt 1v5kk.

Joo, olen tosiaankin syöttänyt purkkiruokaa vauvasta asti enkä edelleenkään aio kokkailla mitään vauvansoseita erikseen, jos tässä vielä toinen lapsi ilmaantuu...

Aina välillä olen kokeillut kotiruokaa, mutta aika heikolla menestyksellä. Pitää sitten vaan sitkeästi tarjota, ja koittaa noita konsteja mitä kirjoittelitte.
Meillä kans jauheliha on jostain syystä yöks! Heti yökkii pois suusta jauhelihat. Niinku tänään just murekkeen.

Meillä syöty n.2kk iästä kotona tehtyä pääasiassa,nykyään purkki hätävarana saattaa olla ja jos kylään mennään on kätevintä, ellei siellä tarjottu ruoka ole sellaista että voi antaa,niin ja monesti onkin vaan kahvitarjoilu ja meillä "potturuuan" aika.
Tyttö ei syö valmiita oikeestaan ollenkaan, kieltäytyy hilloistakin!
Mielummin kotikiisselii muroilla, rahkaa, viilii jne.
Kaupan puuro pahvipurkista menee,hätävarana sekin joskus...
Tosin syö muusta astiasta.
Tosi hyvä syömään, herkut jne ei maistu =)

Yhteistyössä