miten sais lapsen juomaan muusta kuin tuttipullosta?

  • Viestiketjun aloittaja =(
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pojanpoika ei ole koskaan juonut tuttipullosta mutta nokkamukista kylläkin meillä ei ole nokkamukia, olen antanut juotavaa pienestä tupperin lasin muotoisesta kiposta joka vetää n. 50 ml.
 
"vieras"
Kyllä se ennemmin tai myöhemmin oppii, muistat vaan tarjota säännöllisesti. Meilläkin meni todella pitkään ennen kuin oppi. Ja enpä tiedä kannattaako edes opettaa enää nokkamuksia. opeta ihan tavallisesta mukista.
 
Meillä meni nuoremman kanssa tosi pitkään, ennenkun suostu juomaan muusta kuin tuttipullosta.
Ensiksi ostettiin taikamuki, tarjottiin vaan sitä. Joi tai ei, jossain vaiheessa lapsi hiffas sen, että tuttipulloa ei ole tulossa enää. Sit alkoi taikamukit ja nokkamukit kiinnostaa.

Tosi lyhyen aikaan nokkamukeja kyllä käytettiin, kun siirryttiin jo tavallisiin mukeihin.
Lapsi oli 1,5v kun tuttipullot saatiin pois... Nyt 1v11kk ja juonut pari kuukautta tavallisesta mukista.
 
kolmatta odottelen
Meillä ei kumpikaan pojista oivaltanut koskaan nokkamukin ihanuutta, oppivat käyttämään pilliä alle vuoden vanhoina ja sitten ihan itse alkoivatkin juomaan tavallisesta mukista.

Nyt kuopus intoilee juomapullosta, siis sellaisesta joita käytetään jumppatuntien yms. yhteydessä. Hän on niin olevinaan kun osaa juoda siitä, on nyt vielä alle 2 vuotias.

Olisiko juomapullo mahdollisesti hyvä siirtymävaiheessa, minun ei tullut testattua tätä mutta jotenkin tuntuisi että se voisi olla vielä pilliäkin helpompi.
 
Tuon ikäiselle koittaisin opettaa jo lasia. Tai vaihtoehtoisesti jos ei lasta vielä lasi kiinnosta niin pikkuhiljaa pullotuttin vaihtamalla pehmeään juomanokkaan ja sitten kovaan kun pehmeä on opittu.

Meillä ei ole ollut tuttipulloa käytössä vaan on suoraan otettu pehmeänokkaiset mukit 6kk iässä (esikoisella on NUK:in nokkapullot ja kuopuksella Aventin), tuttipullo ei siis kelvannut.
 

Yhteistyössä