Miten sais anopin tajuamaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
Et vaikka onkin hänen ensimmäinen lapsenlapsi niin ei voida koko ajan ravata jossain suunnassa kylässä??? :O Nytkin ois pitäny perjantaina mennä..Kieltäydyin kun ollaan just saatu pirpanalle ( pian 2kk vanha) ees jonkinlainen rytmi. Ei kestäny kauaa kun laitto viestiä et tuutte sit sunnuntaina! Ää..Siis ei mulla oo mitään anoppia vastaan mut miksei se ymmärrä?? Oon pyytäny miehen sanomaan tästä sille, koska mä luulen et sanon muuten vähän turhan pahasti...

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Pyydä anoppia käymään teillä, mutta selitä etukäteen tuo rytmihomma ja varoita, että jos on vauvan nukkuma-aika, vauvaa ei herätellä.

Kannatan! Meillä lapsi jo 2 vuotta ja edelleenkään anoppi ei tajua, että lapsella on jokin rytmi. Kyläillessä Anopin ilo menee aina edelle, vaikka kuin oltais puhuttu aikasemmin mihin aikaan pitää päästä kotiinpäin lähtemään, niin ihan huoletta rupeaa kahvia tarjoilemaan vielä puoli tuntia tuon ajan jälkeen, käyttää lasta keinumassa pihalla tms. Jokin aika sitten totesin, että saa kyläillä meillä, minä en ikävä kyllä jaksa kotona kun rytmien palautukseen menee sit muutama päivä.

Anoppi oli kylässä just viikko sitten...Ja tosiaan joka viikko laittelee viestiä et pitäs mennä sinne ja ties minne kylään..Anoppi ei käy meillä kun asutaan "liian kaukana" (alle 3km) ja hänet pitäis autolla hakea..Eikä me muutenkaan mielellään oteta muitakaan kylään kun meijän asunto on liian pieni tällä hetkellä. Juu ja anoppi on semmonen et se ei kyllä anna pirpanan nukkua rauhassa sanon mitä vaan sille.. :/
Ikää anopilla 50v.

Kyllähän jokaisen normaaliälyllä varustetun aikuisen pitäisi tajuta, että lapsella on oma rytmi ja varsinkin se rytmi tulee siellä kotona omassa rauhassa. Valitettavasti monet mummukat ja papat on niin sikaonnellisia pienistä nötteröistä, että järki katoaa tunteiden alle... hohhoijaa... siinä sitä on parhaaksi kestämistä, vaikka kuinka järkeä koittais puhua.. mutta pitäkää pintanne, ei kaikkea tarvitse sietää kuitenkaan.. tai sitten jos tulee pahoja univaikeuksia niin eikun mummille hoitoon vuorokaudeks.. kummasti rupee rauhoittumaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Et vaikka onkin hänen ensimmäinen lapsenlapsi niin ei voida koko ajan ravata jossain suunnassa kylässä??? :O Nytkin ois pitäny perjantaina mennä..Kieltäydyin kun ollaan just saatu pirpanalle ( pian 2kk vanha) ees jonkinlainen rytmi. Ei kestäny kauaa kun laitto viestiä et tuutte sit sunnuntaina! Ää..Siis ei mulla oo mitään anoppia vastaan mut miksei se ymmärrä?? Oon pyytäny miehen sanomaan tästä sille, koska mä luulen et sanon muuten vähän turhan pahasti...

Meillä taas ihan toisinpäin: anopin mielestä me oltiin vastuuttomia ihmisiä kun oltais tultu hänen luo kylään kun vauva oli 2,5 kuukautta vanha. Kun vauvat pitää anopin mielestä pitää kotona ensimmäisen 3kk aikana, mihinkään muualle ei saa vauvaa viedä kuin neuvolaan, kun muuten siitä tulee levoton kuin mustalaisen lapsi... *huoh*

Ollaan annettu valokuvia vino pino jo..Ei niitäkään nyt ihan koko ajan viitti antaa :D Ja semmoset puhelimet ettei kuvaviesti onnistu..Ei mun äitikään oo tuommoinen ku anoppi. Äiti onkin sanonu et tuutte sitten kun siltä tuntuu ja musta se on kiva kun mennään tosiaan oman fiiliksen mukaan eikä "pakosti kyläillä" siellä.

Itse olen yrittänyt olla liikaa häiritsemättä poikani perheen asioita.. mieli tietysti tekisi käydä useamminkin pikkuisia katsomassa, mutta ei sentään ihan vaivaksi asti. Leivon paljon itsellekin ja tällaisia tuomisia olen vienyt sekä koettanut olla hoitamassa, kun nuoret vanhemmat tarvitsevat omaa aikaa.. Ihana on kun pyörähtävät käymään vaikka muutamaksi tunniksi. Lapsenlapset ovat aivan tosi tärkeitä varmasti kaikille.

Yhteistyössä